Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:00 min Ikona 08.02.2018

5 korzyści, jakie osiągniesz dzięki narzędziu Trendy Google

Śledź trendy i korzystaj!

Trendy Google to darmowe, ale zdaniem niekórych najbardziej niedocenione narzędzie SEO. Z jego pomocą możesz badać zainteresowanie swoją branżą w danym miesiącu, zbierać cenne informacje dotyczące aktualnych nastrojów społecznych, a także sprawdzać, co cieszy się popularnością w sieci i czego szukają jej użytkownicy (czy wiesz, że dla Polaków najważniejszą kwestią zeszłego roku okazało się… suszenie grzybów?). Analiza danych pozwoli Ci na stworzenie interesującego contentu, który może wesprzeć działania pozycjonerskie. Dzięki Trendom Google:

Znajdziesz pomysły na słowa kluczowe

Zajmujesz się branżą grzewczą? Sprawdź, jakich fraz używają użytkownicy, aby odnaleźć odpowiednią firmę. Będzie to „opał” czy raczej „węgiel”? Użyj porównywarki haseł, aby przekonać się, które ze słów pojawia się w wyszukiwarce częściej i na tym buduj content. Poniżej wykresu znajdziesz również ramkę z podobnymi wyszukiwaniami. I słowa kluczowe do pozycjonowania masz na tacy!

Zyskasz temat

Nie masz pomysłu na tekst? Sprawdź, które wątki zyskują popularność i spróbuj to wykorzystać. Oczywiście nie każde hasło będzie odpowiadało Twoim potrzebom, ale możliwości są naprawdę szerokie. W ten sposób stworzysz nie tylko aktualny, ale także atrakcyjny content, który może przysłużyć się pozycjonowaniu.

Przykład? Jeśli działasz w branży finansowej, wspomnij na blogu o aktualnościach dotyczących Jednolitego Pliku Kontrolnego. Jeśli prowadzisz sklep sportowy, informacja o rezygnacji Aliny Wojtas z kariery szczypiornistki będzie elektryzującą wiadomością dla Twoich fanów na Facebooku.

Przygotujesz ofertę

Trendy Google pomogą Ci przekonać się, co wolą użytkownicy sieci, w tym również co chętniej kupią lub co zajmuje wyższe pozycje w wyszukiwarce. Proste porównanie: koty i psy. Wielbicieli których czworonogów jest więcej? Wykres nie pozostawia złudzeń i wiesz już, że to właśnie koty mają władzę nad światem.

Inny przykład. Myślisz o poszerzeniu asortymentu o damską galanterię skórzaną? Skorzystaj z porównywarki fraz aby sprawdzić, czego częściej poszukują użytkownicy: czy będą to kopertówki, czy może raczej listonoszki. Dzięki temu będziesz wiedzieć, co wciąż jest na topie, a co lepiej przecenić.

Znajdziesz grupę docelową

Warto pamiętać, że Trendy Google mówią nie tylko co, ale także gdzie. Dzięki filtrom możesz dopasowywać wyszukiwania do konkretnego miejsca na świecie. Wiemy, że Super Bowl to temat numer jeden z USA, ale czy podobnie jest w Kanadzie czy Australii? A skoki narciarskie? Bardziej fascynują mieszkańców Pomorza czy południowej Polski?

Z mapy poglądowej można wyłuskać wiele pożytecznych informacji i w pewien sposób wykorzystać je do własnych celów – mogą okazać się pomocne, jeśli myślisz o otwarciu sklepu w województwie, w którym zapotrzebowanie na Twój produkt jest nieco większe.

Opracujesz strategię marketingową

Wiele wyszukiwanych w sieci wyrażeń ma charakter cykliczny. Trendy Google stanowią więc doskonałe narzędzie do tego, aby sprawdzić, kiedy dane zjawisko cieszy się większą popularnością i zarazem czy znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwarki.

Prowadzisz biuro podróży? Sprawdź, czy kierunek, na którym Ci zależy, jest chętnie obierany przez turystów w ciągu całego roku czy w wybranych miesiącach. Myślisz o rozpoczęciu działalności w branży ślubnej? Dowiedz się, kiedy pary rozpoczynają poszukiwania sukni ślubnych.

Traktuj Trendy Google jak wsparcie (i nic ponadto)

Pozyskiwanie wiedzy z narzędzia Trendy Google może nieść ze sobą korzyści dla pozycjonowania oraz rozwoju Twojej marki, należy jednak czynić to ze zdrową rezerwą. Pamiętaj, że informacje opierają się na danych statystycznych i nie należą do najdokładniejszych. Poza tym to, co prezentuje Google, bazuje na wartościach względnych. Nie znajdziesz więc informacji np. o konkretnej liczbie wyszukiwań danego hasła.

Bez obaw możesz jednak wykorzystać tę wiedzę do tego, aby rozpocząć działania marketingowe, stworzyć ciekawy content i zarazem wpłynąć na lepsze pozycjonowanie. Trendy zainspirują Cię do stworzenia tekstu na bloga, wpisu na Facebooka, contentu na stronę lub oferty sprzedażowej dopasowanej do aktualnych wyszukiwań. Zawsze warto być na bieżąco, a Trendy Google są do tego doskonałym narzędziem.

Źródła: Trendy Google, Search Engine Journal, Pomoc Google, doświadczenie własne.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55