Wiele mówi się o wysokiej jakości oraz oryginalności treści i słusznie – to nieodłączne elementy dobrego contentu, jednak ta zasada sprawdza się przede wszystkim na stronach internetowych czy blogach. Nieco inaczej wygląda to w Social Mediach.
Na Instagramie, Twitterze czy Facebooku kluczem do sukcesu jest skompresowanie informacji w jak najmniejszej liczbie słów. W mediach społecznościowych słowo ma drugorzędne znaczenie, a na pierwszy plan wysuwa się grafika, filmik lub właśnie krótka informacja.
Poniżej przedstawiamy
7 wskazówek, jak zwiększyć ruch na jednym z gigantów Social Mediów – Facebooku.
Wideo marketing robi ogromną furorę. Nic dziwnego – większość współczesnych odbiorców woli obejrzeć film niż przeczytać książkę. Zatem włączenie do swojej strategii reklamowej interesującego wideo, które niekoniecznie zostało wykonane przez nas, a zaczerpnięte na przykład z popularnego Youtube’a czy Vimeo skutecznie uzupełni lub całkowicie zastąpi tekst na Facebooku.
Nie ma problemu również, jeśli chcemy stworzyć coś swojego. Obecnie nagranie własnego wideo może być naprawdę bajecznie proste. Nowoczesne programy właściwie same tworzą film na podstawie otrzymanych treści.
Dobrym pomysłem jest również
wykorzystanie zabawnych gifów, które mogą być doskonałym i wymownym komentarzem na chociażby obecną sytuację na świecie.
- Nie kopiuj / Dodaj coś od siebie
Tym razem chodzi tutaj nie o powielanie dłuższej treści, a o bezmyślne skopiowanie tytułu promowanego tekstu. Taki zabieg zniechęci odbiorców do kliknięcia w link, a w rezultacie polubienia posta na naszym profilu. Warto zatem nieco wysilić się i stworzyć krótki komentarz do przedstawianej propozycji.
„Zajrzyjcie, co nowego w Seo copywritingu” będzie lepiej odebrane przez potencjalnych odbiorców niż samotny link pozostawiony bez komentarza, przedstawiający wyłącznie skopiowany tytuł.
Giphy.com
- Nie zaśmiecaj ściany odbiorców
Użytkownicy mediów społecznościowych nie znoszą spamu pojawiającego się na swoim koncie. Jeśli takowy zobaczą od razu wzrok potencjalnych odbiorców kierowany jest w inne miejsce, a nazwa firmy zamiast pozytywnych skojarzeń, przynosi co najwyżej irytację.
Postaraj się, aby Twój wpis był naturalny. Każdą treść reklamową spróbuj przemycić do swojego posta w sposób nieinwazyjny. Dzięki temu unikniesz negatywnych reakcji i skłonisz do kliknięcia w swoją propozycję.
- Zadbaj o owocną współpracę
Jak wiadomo powoływanie się na autorytet pomaga przekonać odbiorców do swojej racji. W świecie Social Mediów osobami, których opinia jest wyjątkowo szanowana są influencerzy. Do ich grona należą popularne blogerki kulinarne, ekspertki od zdrowego żywienia, fit mamy czy szafiarki.
Warto zatem postarać się nawiązać kontakt z którąś ze znanych, wpływowych postaci i poprosić ją o wzmiankę o naszym profilu i działalności. Zasięg, którym dysponują influencerzy jest ogromny i praktycznie nieosiągalny do zdobycia samodzielnie.
Giphy.com
Raczej każdy użytkownik Facebooka wie, kiedy rozpoczynają się Święta Bożego Narodzenia, Nowy Rok czy walentynki. Chociaż wspominanie tych popularnych wydarzeń ma swoje zalety, to zdecydowanie bardziej oryginalnym pomysłem będzie informowanie o świętach nietypowych.
Skomentowane w ciekawy sposób Święto Buraka lub Dzień Naleśnika wspomniany na profilu firmy gastronomicznej z pewnością zachęci Gości do odwiedzenia profilu restauracji czy baru. Dzień Czytania Tolkiena to świetny sposób na promocję pozycji na profilu księgarni. Natomiast Światowy Dzień Żółwia idealnie wpasuje się w tematykę zarówno sklepu zoologicznego, ZOO, jak również profilu o tematyce slow life.
W świecie mediów społecznościowych nie ma chyba skuteczniejszej metody zachęcania do zabrania swojego głosu od rzucenia w przestrzeń Facebooka kontrowersyjnego pytania. Zresztą nie tylko kontrowersyjnego. Może być również mniej zaskakujące, ale ważne, aby skłaniało do odpowiedzi jak największą grupę odbiorców.
„Poszerzamy menu. Jaki deser chcielibyście skosztować w naszej kawiarni?” Z pewnością
wzbudzi w odbiorcach chęć do odpowiedzi. Jeśli dołączymy do tego obietnicę wygrania darmowego deseru,
nasz post zbierze jeszcze większą rzeszę „polubień” i nowych odbiorców.
Użytkownicy Social Mediów lubią być zaskakiwani, ale równie chętnie poszukują dobrze im znanych cech wspólnych, które łączą ich z daną marką.
Przedstawienie konkretnego produktu w popularnym miejscu czy identyfikowanie się z lubianą postacią wzbudzi sympatię i zaufanie odbiorców. Celebryta sfotografowany z naszym produktem lub w naszej restauracji czy sklepie będzie skutecznym wabikiem na potencjalnych Klientów.
Jak widać, sposobów na zyskanie sporej liczby odbiorców na Facebook’owym profilu jest wiele. Wystarczy tylko umiejętnie je wdrożyć i odpowiednio dopasować do naszej branży.
Pamiętajmy, że nawet najciekawszy wpis będący duplikatem z innej strony będzie niekorzystnie wpływał na wizerunek firmy. Ciągłe,
bezpośrednie reklamowanie produktu również nie przysporzy zbyt wielu odbiorców. Lepiej spróbować skontaktować się z wpływowym influencerem lub pokazać, że nasza marka jest lubiana przez sławną osobę. A jeśli chcemy postawić na coś mniej spektakularnego, ale równie skutecznego,
zaintrygujmy pytaniem lub poinformujmy o nietypowym święcie – zainteresowanie i wzbudzenie sympatii gwarantowane!
Źródła:
Wordstream,
Forbes