Ikona 04:50 min Ikona 30.11.2017

Wiele mówi się o wysokiej jakości oraz oryginalności treści i słusznie – to nieodłączne elementy dobrego contentu, jednak ta zasada sprawdza się przede wszystkim na stronach internetowych czy blogach. Nieco inaczej wygląda to w Social Mediach.

 

Na Instagramie, Twitterze czy Facebooku kluczem do sukcesu jest skompresowanie informacji w jak najmniejszej liczbie słów. W mediach społecznościowych słowo ma drugorzędne znaczenie, a na pierwszy plan wysuwa się grafika, filmik lub właśnie krótka informacja.

 

Poniżej przedstawiamy 7 wskazówek, jak zwiększyć ruch na jednym z gigantów Social Mediów – Facebooku.

 

Postaw na ruchome obrazy

 

Wideo marketing robi ogromną furorę. Nic dziwnego – większość współczesnych odbiorców woli obejrzeć film niż przeczytać książkę. Zatem włączenie do swojej strategii reklamowej interesującego wideo, które niekoniecznie zostało wykonane przez nas, a zaczerpnięte na przykład z popularnego Youtube’a czy Vimeo skutecznie uzupełni lub całkowicie zastąpi tekst na Facebooku.

 

Nie ma problemu również, jeśli chcemy stworzyć coś swojego. Obecnie nagranie własnego wideo może być naprawdę bajecznie proste. Nowoczesne programy właściwie same tworzą film na podstawie otrzymanych treści.

 

Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie zabawnych gifów, które mogą być doskonałym i wymownym komentarzem na chociażby obecną sytuację na świecie.

 

Nie kopiuj / Dodaj coś od siebie

 

Tym razem chodzi tutaj nie o powielanie dłuższej treści, a o bezmyślne skopiowanie tytułu promowanego tekstu. Taki zabieg zniechęci odbiorców do kliknięcia w link, a w rezultacie polubienia posta na naszym profilu. Warto zatem nieco wysilić się i stworzyć krótki komentarz do przedstawianej propozycji.

 

Nie zaśmiecaj ściany odbiorców

 

Użytkownicy mediów społecznościowych nie znoszą spamu pojawiającego się na swoim koncie. Jeśli takowy zobaczą od razu wzrok potencjalnych odbiorców kierowany jest w inne miejsce, a nazwa firmy zamiast pozytywnych skojarzeń, przynosi co najwyżej irytację.

 

Zadbaj o owocną współpracę

 

Jak wiadomo powoływanie się na autorytet pomaga przekonać odbiorców do swojej racji. W świecie Social Mediów osobami, których opinia jest wyjątkowo szanowana są influencerzy. Do ich grona należą popularne blogerki kulinarne, ekspertki od zdrowego żywienia, fit mamy czy szafiarki.

 

Zachęć nietypowo

 

Raczej każdy użytkownik Facebooka wie, kiedy rozpoczynają się Święta Bożego Narodzenia, Nowy Rok czy walentynki. Chociaż wspominanie tych popularnych wydarzeń ma swoje zalety, to zdecydowanie bardziej oryginalnym pomysłem będzie informowanie o świętach nietypowych.
Skomentowane w ciekawy sposób Święto Buraka lub Dzień Naleśnika wspomniany na profilu firmy gastronomicznej z pewnością zachęci Gości do odwiedzenia profilu restauracji czy baru. Dzień Czytania Tolkiena to świetny sposób na promocję pozycji na profilu księgarni. Natomiast Światowy Dzień Żółwia idealnie wpasuje się w tematykę zarówno sklepu zoologicznego, ZOO, jak również profilu o tematyce slow life.

 

Zadawaj pytania

 

W świecie mediów społecznościowych nie ma chyba skuteczniejszej metody zachęcania do zabrania swojego głosu od rzucenia w przestrzeń Facebooka kontrowersyjnego pytania. Zresztą nie tylko kontrowersyjnego. Może być również mniej zaskakujące, ale ważne, aby skłaniało do odpowiedzi jak największą grupę odbiorców.

„Poszerzamy menu. Jaki deser chcielibyście skosztować w naszej kawiarni?” Z pewnością wzbudzi w odbiorcach chęć do odpowiedzi. Jeśli dołączymy do tego obietnicę wygrania darmowego deseru, nasz post zbierze jeszcze większą rzeszę „polubień” i nowych odbiorców.

 

Pokaż znajome

 

Użytkownicy Social Mediów lubią być zaskakiwani, ale równie chętnie poszukują dobrze im znanych cech wspólnych, które łączą ich z daną marką. Przedstawienie konkretnego produktu w popularnym miejscu czy identyfikowanie się z lubianą postacią wzbudzi sympatię i zaufanie odbiorców. Celebryta sfotografowany z naszym produktem lub w naszej restauracji czy sklepie będzie skutecznym wabikiem na potencjalnych Klientów.

 

Łącz się skutecznie

 

Jak widać, sposobów na zyskanie sporej liczby odbiorców na Facebook’owym profilu jest wiele. Wystarczy tylko umiejętnie je wdrożyć i odpowiednio dopasować do naszej branży.

 

Pamiętajmy, że nawet najciekawszy wpis będący duplikatem z innej strony będzie niekorzystnie wpływał na wizerunek firmy. Ciągłe, bezpośrednie reklamowanie produktu również nie przysporzy zbyt wielu odbiorców.  Lepiej spróbować skontaktować się z wpływowym influencerem lub pokazać, że nasza marka jest lubiana przez sławną osobę. A jeśli chcemy postawić na coś mniej spektakularnego, ale równie skutecznego, zaintrygujmy pytaniem lub poinformujmy o nietypowym święcie – zainteresowanie i wzbudzenie sympatii gwarantowane!

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

6 błędów, które zniszczą twoją reputację w social media Ikona 06:45 min 13.02.2018 Social media są jak broń obosieczna – mogą odwrócić się zarówno przeciwko obserwatorom, jak i przeciwko właścicielom profili. Dobrze użyte mogą przynieść wiele korzyści. Komunikacja wymaga jednak pewnej strategii, bo nieraz wystarczy jeden wizerunkowy błąd, aby totalnie pogrążyć reputację firmy. A w internecie nic nie ginie! Czego zatem należy wystrzegać się w mediach społecznościowych? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Techniki wpływu społecznego a Twoja kampania w social mediach Ikona 07:20 min 15.03.2018 Facebook, Snapchat, Instagram, Twitter czy YouTube? Bez względu na to, gdzie planujesz rozpocząć kampanię, warto byś już dziś zastanowił się nad tym, jak odpowiednio kierować treść do użytkowników, by chcieli Cię czytać, oglądać lub słuchać. Świetnie sprawdzą się tutaj techniki wpływu społecznego, które, choć większości znane, cały czas pomagają w dotarciu do odbiorców i wpływaniu na ich zachowania! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

5 błędów w prowadzeniu fanpage’a Ikona 04:25 min 11.10.2017 Obecnie coraz więcej przedsiębiorców zaczyna sobie zdawać sprawę z tego, że warto promować firmę w mediach społecznościowych. Jednak prowadzenie fanpage’a wcale nie jest tak proste, jak mogłoby się to wydawać. Jeżeli zastanawiasz się, dlaczego jedne strony na Facebooku mają dużo fanów i wysokie zaangażowanie, a na innych – mimo regularnych działań - wciąż wieje nudą, przeczytaj o największych błędach przy prowadzeniu fanpage'a. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700