Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:50 min Ikona 30.11.2017

Jak zwiększyć popularność profilu na Facebooku

Wiele mówi się o wysokiej jakości oraz oryginalności treści i słusznie – to nieodłączne elementy dobrego contentu, jednak ta zasada sprawdza się przede wszystkim na stronach internetowych czy blogach. Nieco inaczej wygląda to w Social Mediach.

Na Instagramie, Twitterze czy Facebooku kluczem do sukcesu jest skompresowanie informacji w jak najmniejszej liczbie słów. W mediach społecznościowych słowo ma drugorzędne znaczenie, a na pierwszy plan wysuwa się grafika, filmik lub właśnie krótka informacja.

Poniżej przedstawiamy 7 wskazówek, jak zwiększyć ruch na jednym z gigantów Social Mediów – Facebooku.

 

Postaw na ruchome obrazy

 

Wideo marketing robi ogromną furorę. Nic dziwnego – większość współczesnych odbiorców woli obejrzeć film niż przeczytać książkę. Zatem włączenie do swojej strategii reklamowej interesującego wideo, które niekoniecznie zostało wykonane przez nas, a zaczerpnięte na przykład z popularnego Youtube’a czy Vimeo skutecznie uzupełni lub całkowicie zastąpi tekst na Facebooku.

Nie ma problemu również, jeśli chcemy stworzyć coś swojego. Obecnie nagranie własnego wideo może być naprawdę bajecznie proste. Nowoczesne programy właściwie same tworzą film na podstawie otrzymanych treści.

Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie zabawnych gifów, które mogą być doskonałym i wymownym komentarzem na chociażby obecną sytuację na świecie.

 

Nie kopiuj / Dodaj coś od siebie

 

Tym razem chodzi tutaj nie o powielanie dłuższej treści, a o bezmyślne skopiowanie tytułu promowanego tekstu. Taki zabieg zniechęci odbiorców do kliknięcia w link, a w rezultacie polubienia posta na naszym profilu. Warto zatem nieco wysilić się i stworzyć krótki komentarz do przedstawianej propozycji.

 

Nie zaśmiecaj ściany odbiorców

 

Użytkownicy mediów społecznościowych nie znoszą spamu pojawiającego się na swoim koncie. Jeśli takowy zobaczą od razu wzrok potencjalnych odbiorców kierowany jest w inne miejsce, a nazwa firmy zamiast pozytywnych skojarzeń, przynosi co najwyżej irytację.

 

Zadbaj o owocną współpracę

 

Jak wiadomo powoływanie się na autorytet pomaga przekonać odbiorców do swojej racji. W świecie Social Mediów osobami, których opinia jest wyjątkowo szanowana są influencerzy. Do ich grona należą popularne blogerki kulinarne, ekspertki od zdrowego żywienia, fit mamy czy szafiarki.

 

Zachęć nietypowo

 

Raczej każdy użytkownik Facebooka wie, kiedy rozpoczynają się Święta Bożego Narodzenia, Nowy Rok czy walentynki. Chociaż wspominanie tych popularnych wydarzeń ma swoje zalety, to zdecydowanie bardziej oryginalnym pomysłem będzie informowanie o świętach nietypowych.
Skomentowane w ciekawy sposób Święto Buraka lub Dzień Naleśnika wspomniany na profilu firmy gastronomicznej z pewnością zachęci Gości do odwiedzenia profilu restauracji czy baru. Dzień Czytania Tolkiena to świetny sposób na promocję pozycji na profilu księgarni. Natomiast Światowy Dzień Żółwia idealnie wpasuje się w tematykę zarówno sklepu zoologicznego, ZOO, jak również profilu o tematyce slow life.

 

Zadawaj pytania

 

W świecie mediów społecznościowych nie ma chyba skuteczniejszej metody zachęcania do zabrania swojego głosu od rzucenia w przestrzeń Facebooka kontrowersyjnego pytania. Zresztą nie tylko kontrowersyjnego. Może być również mniej zaskakujące, ale ważne, aby skłaniało do odpowiedzi jak największą grupę odbiorców.

„Poszerzamy menu. Jaki deser chcielibyście skosztować w naszej kawiarni?” Z pewnością wzbudzi w odbiorcach chęć do odpowiedzi. Jeśli dołączymy do tego obietnicę wygrania darmowego deseru, nasz post zbierze jeszcze większą rzeszę „polubień” i nowych odbiorców.

 

Pokaż znajome

 

Użytkownicy Social Mediów lubią być zaskakiwani, ale równie chętnie poszukują dobrze im znanych cech wspólnych, które łączą ich z daną marką. Przedstawienie konkretnego produktu w popularnym miejscu czy identyfikowanie się z lubianą postacią wzbudzi sympatię i zaufanie odbiorców. Celebryta sfotografowany z naszym produktem lub w naszej restauracji czy sklepie będzie skutecznym wabikiem na potencjalnych Klientów.

 

Łącz się skutecznie

 

Jak widać, sposobów na zyskanie sporej liczby odbiorców na Facebook’owym profilu jest wiele. Wystarczy tylko umiejętnie je wdrożyć i odpowiednio dopasować do naszej branży.

Pamiętajmy, że nawet najciekawszy wpis będący duplikatem z innej strony będzie niekorzystnie wpływał na wizerunek firmy. Ciągłe, bezpośrednie reklamowanie produktu również nie przysporzy zbyt wielu odbiorców.  Lepiej spróbować skontaktować się z wpływowym influencerem lub pokazać, że nasza marka jest lubiana przez sławną osobę. A jeśli chcemy postawić na coś mniej spektakularnego, ale równie skutecznego, zaintrygujmy pytaniem lub poinformujmy o nietypowym święcie – zainteresowanie i wzbudzenie sympatii gwarantowane!

Źródła: Wordstream, Forbes

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:40 min 02.09.2013 Od lat uprzyjemniają korzystanie z największej na świecie wyszukiwarki internetowej. W ważne święta odruchowo sprawdzamy, na jaki pomysł tym razem wpadli twórcy doodli. Czasem są tak wyszukane, że trzeba zasięgnąć pomocy odnośnika do Wikipedii, by odkryć, czego dotyczą. Zawsze jednak tworzone z pomysłem oraz idealnie oddające charakter danego wydarzenia. Idea doodli jest prosta – wywołać uśmiech na twarzy użytkowników. /p> Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Multiscreening – dlaczego warto prowadzić kampanie w różnych kanałach? Ikona 3:45 min 07.12.2022 Multiscreening to zjawisko, które stało się powszechne w naszym społeczeństwie. Dzisiaj jeden ekran już nie wystarcza, a skoro o tym wiemy, to warto fakt ten wykorzystać w praktyce. Multiscreening polega na jednoczesnym lub sekwencyjnym korzystaniu z więcej niż jednego ekranu. Mimo, że sama nazwa zjawiska może brzmieć obco, to tak naprwadę jest ono bardzo powszechne i codziennie praktykowane przez wielu z nas. Najważniejsze informacje na ten temat znajdziecie w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:15 min 30.07.2009 Czy Google może czuć się zagrożony? No cóż, z całą pewnością od momentu podpisania umowy Microsoftu z Yahoo na pewno nie może spać całkowicie spokojnie. Oczywiście nie jest do końca pewne jakich zmian możemy się spodziewać w związku ze współpracą tych dwóch gigantów. Natomiast jest to sygnał, że istnieje również świat poza Google i branże SEO/SEM muszą cały czas trzymać rękę na pulsie. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700