61 655 95 55
Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Real-time marketing - dlaczego jest tak chętnie wykorzystywany?

Opublikowano: 19-07-2022
Czas potrzebny do przeczytania: 5:10 min
 
Z pewnością wielokrotnie zaobserwowaliście na Waszych mediach społecznościowych ciekawą reklamę czy grafikę nawiązującą do ważnego wydarzenia czy wypowiedzi znanej osoby, które miały miejsce tego samego dnia czy dzień wcześniej. To właśnie jest real-time marketing. Jest on reakcją na bieżące wydarzenia kulturalne, sportowe, społeczne czy polityczne. Co ważne, im szybciej ona nastąpi, tym większa szansa na to, że wzbudzi pozytywne komentarze i reakcje obecnych, jak i przyszłych klientów. Oczywiście może to mieć  także wpływ na wzrosty sprzedaży.


Real-time marketing – co to jest?
Marketing w czasie rzeczywistym to okazja do przedstawienia firmy jako błyskotliwej, potrafiącej wykorzystać szansę na lepszą promocję, dzięki większym zasięgom. W końcu każde kolejne polubienie pozwala na to, żeby większa rzesza odbiorców mogła dostrzec stworzony content, a tym samym cały fanpage. Co prawda, nie wszyscy zainteresowani reakcją marki w czasie rzeczywistym pozostaną jej wiernymi fanami, jednak pozwoli to na to, aby dany brand był lepiej rozpoznawalny i kojarzył się z pozytywnymi akcjami.

 
Jak tworzyć treści z wykorzystaniem real-time marketingu?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko dlatego, że real-time marketing w większości przypadków jest nieprzewidywalny. Jednak jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać przy tworzeniu contentu w czasie rzeczywistym:
 
  • reakcja ma być adekwatna do danego wydarzenia czy sytuacji;
  • odpowiedź powinna być zgodna z odczuciami samych odbiorców – dzięki temu zainteresowanie będzie większe, co może być szansą na zdobycie kolejnych klientów;
  • treść powinna być na tyle ciekawa, aby odbiorca był nią żywo zainteresowany, a jednocześnie prosta i zrozumiała;
  • grafika czy tekst muszą nawiązywać do działalności firmy, aby real-time marketing faktycznie dobrze się przyjął;
  • co prawda niektórych wydarzeń nie da się przewidzieć, jednak warto zwrócić uwagę na to, co ma się wydarzyć w najbliższym czasie i zaplanować możliwe reakcje. Dobrym przykładem będą mecze reprezentacji Polski w różnych dyscyplinach sportowych czy też nawet rozgrywki klubowe pomiędzy topowymi zespołami.

Real-time marketing – dlaczego jest tak chętnie wykorzystywany?
Zaplanowany content na platformach społecznościowych najczęściej jest związany typowo z działalnością firmy. To przekazywanie cennych informacji klientom i edukowanie ich w temacie oferowanych przez dany brand usług czy produktów. Oczywiście jest to jak najbardziej potrzebne, jednak warto zadbać o grono odbiorców również poprzez trafne grafiki czy komentarze związane z tym, co dzieje się w czasie rzeczywistym. Zawsze znajdziemy czas na to, aby opublikować artykuł o tym, jak funkcjonuje firma. Jednak real-time marketing wymaga działania praktycznie natychmiastowego. Tego typu działania pozwolą na:
 
  • zwiększenie zaangażowania odbiorców;
  • zwiększenie liczby osób, które obserwują profil;
  • poprawę konwersji;
  • w szybki, prosty i darmowy sposób zwrócą uwagę na dany brand czy produkt.

Przykłady real-time marketingu
Przykładów real time marketingu jest z tygodnia na tydzień coraz więcej. Oto kilka z nich, które dobrze pokazują możliwości tej strategii promocyjnej.
 
  1. Zakład Pogrzebowy A.S. Bytom i wybory samorządowe
 


Źródło:https://twitter.com/bytompogrzeby/status/1053881073481011200?s=20&t=Iw7Njq9m7ZiTT5Ldi3bM9w



Osoby odpowiedzialne za marketing w tej firmie wiedzą, co robią! Przy ważnych wydarzeniach nie raz popisywali się trafnymi komentarzami. Ten nawiązuje do odbywających się w 2018 roku wyborów samorządowych.
 
  1. Snickers i Luis Suarez
W trakcie Mistrzostw Świata w 2014 roku doszło do incydentu w trakcie meczu Urugwaju z Włochami, kiedy to Giorgio Chellini został ugryziony przez Luisa Suareza. Sytuację od razu wykorzystała firma Snickers, dodając poniższy post.

 
 
 
Źródło: https://twitter.com/SNICKERS/status/481533752477495300?s=20&t=h6aAtWN2hkK8rf5s0hxNSQ

  1. Ikea i „Gra o tron”
Ostatni sezon serialu „Gra o tron” pozwolił na rozwikłanie wielu wątków. Jednym z nich była historia Hodora. Ikea wykorzystała doskonale moment, dając odbiorcom… stoper do drzwi o nazwie Hodor!
 
 

Źródło:
https://brand24.pl/blog/real-time-marketing-na-czym-polega-i-od-czego-zaczac/


  1. Lidl Polska i lagun
Historia krakowianki, która na drzewie zobaczyła dziwne zwierzę nazwane przez nią lagunem, a okazało się ono zwykłym rogalikiem, zapadła w pamięć setkom, o ile nie tysiącom osób. Z racji tego, że sytuacja ta wywołała niemałe poruszenie, największe sieci marketów wykorzystały sytuację. Tutaj przykład Lidla.