Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Porządny content dźwignią sukcesu! Case Study ze współpracy ze sklepem internetowym senmalucha.pl

Opublikowano: 11-04-2019
Czas potrzebny do przeczytania: 7:30 min
Branża e-commerce jest dość specyficzna, jeśli chodzi o pozycjonowanie. W przypadku sklepów internetowych istotną rolę odgrywa zarówno właściwa struktura strony, jak i znajdujący się na niej content. Prace nad e-sklepem przebiegają w sposób wieloetapowy. Specjaliści Sunrise System wiedzą, jak przemienić dalekosiężne plany w realne efekty dostępne na wyciągnięcie ręki:

Kilka słów o firmie

Sklep senmalucha.pl – sprzedaż łóżeczek i kołysek dla dzieci

Sklep internetowy senmalucha.pl zajmuje się sprzedażą mebli dziecięcych. Są to głównie łóżeczka, kołyski, materace oraz tapczaniki dla niemowląt i nieco starszych dzieci. Oprócz tego w asortymencie znajdują się takie elementy wyposażenia, jak krzesełka do karmienia, przewijaki, kojce oraz liczne akcesoria do łóżeczek. Oferta sklepu senmalucha.pl jest stale poszerzana o nowe produkty, które spełniają oczekiwania klientów poszukujących sprawdzonych rozwiązań. Wszystkie dostępne w ofercie meble i akcesoria wykonane zostały z bezpiecznych i wytrzymałych materiałów, które zapewniają komfort zarówno dzieciom, jak i rodzicom.

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania?

Umowę na pozycjonowanie podpisaliśmy z Klientem w styczniu 2015 roku, choć współpraca rozpoczęła się dużo wcześniej, bo w 2012 roku. Wówczas chodziło o inną domenę, jednak bardzo podobny asortyment, który został później przeniesiony w całości na stronę senmalucha.pl. Oczekiwania Klienta oscylowały wokół jednej, lecz istotnej kwestii: zwiększenia sprzedaży. To rzecz jasna wiązało się wieloma innymi, pobocznymi oczekiwaniami, jak wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania Google oraz ruchu na stronie. Dla Klienta istotne było również, aby wzmocnić pozycję samego sklepu internetowego i stać się lepiej rozpoznawalną marką w oczach wymagającej grupy konsumentów, jakimi są rodzice.

Jakie kroki podjęliśmy?

Jeszcze w 2012 roku najlepszą strategią na uzyskanie dobrej widoczności w sieci było klasyczne pozycjonowanie. Polegało na takim doborze fraz ogólnych, które dobrze określały prowadzoną przez Klienta działalności. Wraz z przerzuceniem treści serwisu na inną domenę pojawiło się więcej możliwości związanych z promowaniem strony w Internecie. Postawiliśmy na pozycjonowanie SEO Smart, a następnie SEO Cloud Plus. Świeżość tego połączenia polegała na promocji całej witryny z użyciem większej liczby wyrażeń kluczowych, w tym również fraz z tzw. długiego ogona (long tail), których stosowanie przynosi sklepom internetowym mnóstwo wymiernych korzyści.

Efekt I

Stabilna pozycja dzięki wartościowym frazom!

Jak już wspomnieliśmy, prace nad widocznością domeny Klienta rozpoczęliśmy już dobre kilka lat temu, bo w 2012 roku. Wówczas zaproponowaliśmy klasyczną formułę pozycjonowania. Polegała ona na doborze określonej grupy fraz kluczowych, która wprost dotyczyła działalności związanej z branżą mebli dziecięcych. Optymalizacja witryny pod kątem tych wyrażeń przebiegała bardzo dynamicznie.

Jak łatwo wywnioskować z poniższych danych, już po niecałych 3 miesiącach zarejestrowaliśmy wzrost pozycji witryny na wszystkie wyrażenia kluczowe. Co więcej, dzięki podjętym przez nasz zespół staraniom wynik ten został wzmocniony, a następnie ustabilizowany. Przez kolejne miesiące strona e-sklepu wyświetlała się w wynikach wyszukiwania właśnie na te wyrażenia, które najlepiej opisywały jego asortyment.

Co to oznaczało dla Klienta? Przede wszystkim lepszą widoczność dla potencjalnych kupców, a także wyraźne wyróżnienie spośród konkurencji. Im dłużej strona widniała w TOP10, tym więcej klientów poszukujących łóżeczek i materacyków dla dzieci ją widziało.


Wykres przedstawia wzrost pozycji witryny na wybrane frazy kluczowe, między wrześniem 2012 do październikiem 2013, w klasycznej formule pozycjonowania. Źródło własne

Efekt II

Solidna optymalizacja to gwarancja lepszej widoczności!

Już w pierwszych miesiącach współpracy chwyciliśmy wiatr w żagle. Nie zamierzaliśmy poprzestać na dobrych wynikach. Tym bardziej, że asortyment sklepu stale się poszerzał. Klient podjął decyzję o przeniesieniu zawartości strony na inną domenę, której pozycjonowanie również powierzył naszemu zespołowi. W związku z nową sytuacją, chcąc utrzymać świetne wyniki z pierwszej umowy, zaproponowaliśmy Klientowi skorzystanie z formuły pozycjonowania SEO Smart.

Druga domena istniała już od pewnego czasu, ale wymagała porządnej optymalizacji – zarówno pod względem technicznym, jak i znajdujących się na niej treści. Podjęliśmy działania, mające na celu m.in. usunięcie duplikatów oraz wdrożenie unikatowych opisów produktów, a także poprawę nawigacji i linkowania wewnętrznego. Dzięki pracy naszego zespołu strona stała się dobrze prosperującym sklepem internetowym posiadającym content, który zwiększył jego tematyczność oraz jakość w oczach tak użytkowników, jak i algorytmów Google. W ten sposób zadbaliśmy jednocześnie o lepszą widoczność strony w SERP: w ciągu kilku miesięcy widoczność wzrosła o 80% i wciąż pięła się ku górze! Zmianę na lepsze dostrzegł również sam Klient – zainteresowanie ofertą najważniejszej grupy konsumentów (czyli świeżo upieczonych rodziców) stale rosło.


Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń na przestrzeni kilkunastu miesięcy współpracy na umowie SEO Smart. Źródło: Google Search Console

Efekt III

Większy ruch na stronie to więcej obrotów dla e-sklepu!

Ważnym momentem naszej współpracy było przejście z umowy SEO Smart na SEO Cloud Plus. Serwis wymagał ciągłej pracy optymalizacyjnej oraz zastosowania nowych metod pozycjonowania, aby nie pozostać w tyle za konkurencją. Sukcesem okazały się nasze prace nad contentem: większa liczba wartościowych treści wyraźnie zwiększyła tematyczność strony, jednocześnie poprawiając jej widoczność w SERP.

Wypracowane wcześniej pozycje zostały wzmocnione w sposób, który przyniósł Klientowi widoczny wzrost zainteresowania zakupem łóżeczek oraz tapczaników dla dzieci – w postaci większej sprzedaży w e-sklepie: wzrost liczby kliknięć o 207% oraz liczby wyświetleń o niemal 280% to dowód na to, że klienci jeszcze chętniej zaglądali na stronę senmalucha.pl.

Co więcej, jak wynika z danych Google Search Console, użytkownicy sieci spędzali na stronie więcej czasu niż przeciętnie: średni czas trwania sesji (między lutym 2017 a lutym 2019) wyniósł aż ponad 3 minuty! To znakomity wynik, który udowadnia, że konsumenci nie opuszczają e-sklepu od razu po wejściu, ale spędzają tam mnóstwo cennych dla sprzedawcy chwil. Warto tu dodać, że liczba stron odwiedzonych przez użytkownika podczas jednej sesji (a zatem jednej pełnej wizyty w e-sklepie) wynosi średnio 4,5. Świadczy to o tym, że klienci nie poprzestają na przejrzeniu wyłącznie jednej strony w obrębie serwisu, ale odwiedzają ich cztery razy więcej! Dzięki temu wiemy, że użytkownik trafia właśnie tam, gdzie chce, a serwis spełnia jego oczekiwania.


Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń (linia zielona) oraz kliknięć (linia pomarańczowa) na przestrzeni 24 miesięcy współpracy. Źródło: Google Search Console

Konkurencja zostaje daleko w tyle!

Pozycjonowanie to długotrwały proces, na którego efekty warto jednak czekać. Z mało znanego sklepu internetowego senmalucha.pl stał się rozpoznawalnym, cenionym i chętnie odwiedzanym serwisem stworzonym z myślą o rodzicach, którzy poszukują sprawdzonego dostawcy mebli dziecięcych. Nasze prace optymalizacyjne nie tylko zwiększyły zasięg strony i wpłynęły na jej lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Przemyślana strategia przyczyniła się do tego, że serwis jest bogaty w wartościowy content, dobrze radzi sobie w środowisku wyszukiwarki Google, a ponadto wzbudza zaufanie wymagających klientów. A co najważniejsze, główny cel biznesowy został osiągnięty, co potwierdził nam Bartłomiej Cieczko, przedstawiciel sklepu internetowego senmalucha.pl:

W 2018 roku zarejestrowaliśmy 100% więcej obrotów niż w roku poprzednim! To najlepszy dowód na to, że współpraca z agencją Sunrise System przynosi realne korzyści. Stronę pozycjonuję już od kilku lat i zawsze chętnie zwracam się o pomoc do specjalistów z Poznania, bo wiem, że zajmą się moim sklepem internetowym jak należy. Nie dość, że moja oferta cieszy się większym zainteresowaniem, to jeszcze przekonałem się, że warto pozycjonować stronę internetową, jeśli chce się osiągnąć sukces w takim biznesie, jak mój.”
Autor
Natalia Golik
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się