Ikona 04:35 min Ikona 10.10.2018

By zostać kamerdynerem, czyli jak personalizować stronę internetową, by klient chciał na niej zostać

Sklepem idealnym, do którego każdy chciałby wejść, byłby salon „Tu Wstaw Imię”, wypełniony produktami opracowanymi i stworzonymi specjalnie dla danej osoby, zgodnie z jej przekonaniami, potrzebami i gustami. Przy wejściu oczekiwałby elegancki kamerdyner, czytający klientowi w myślach. Natychmiast podsunąłby mu tacę pełną najbardziej odpowiednich w danej chwili ofert, a potem odpowiedziałby na każde, nawet najbardziej skomplikowane pytania.
Brzmi nierealnie? Cóż – taki jest właśnie sposób myślenia klientów korzystających z internetowych wyszukiwarek!

„Nazwa produktu” idealny dla mnie…

Jakiś czas temu Google ogłosiło nastanie Ery Oczekiwania Pomocy [Age of Assistance]. O co chodzi? O to, w jaki sposób klienci wpisują frazy w wyszukiwarkę, jakich wyników oczekują i jak zachowują się na stronach, które są w procesie pozycjonowanie. Na podstawie analizy wpisywanych wyrażeń, Google określiło trzy cechy współczesnych użytkowników.
Dzisiejszy klient jest przede wszystkim wymagający, ciekawski i niecierpliwy. Cechy te wiążą się w dużej mierze z dostępnością Internetu, a więc całego przekroju usług, dostępnych w każdej chwili i w każdym miejscu. Wystarczy sięgnąć do kieszeni, by móc porównać oferty, sprawdzićocenić dany produkt bądź usługę, a także by zapoznać sięopiniamirecenzjami innych. Dodatkowo, klienci zdają sobie doskonale sprawę z tego, że to rynek walczy o ich uwagę, nie na odwrót – dlatego wymagają specjalnego traktowania. Chcą, by się o nich starać, wyprzedzać ich potrzeby, przygotowywać oferty specjalnie dla nich, a przede wszystkim – by podawać im wszystkie wymagane informacje na złotej tacy.

A dlaczego?

Co to oznacza? Przede wszystkim, klient chce wiedzieć wszystko. Nie wystarczy więc powiedzieć mu, że przygotowaliśmy dla niego „niezwykłą aluminiową patelnię, do której nic nie przywiera!”, ponieważ oczekuje on znacznie więcej. Dlaczego patelnia jest niezwykła, czym różni się od innych? Jakie znaczenie ma wykorzystanie aluminium? Dlaczego do aluminium nic nie przywiera? Czy takie patelnie są zdrowe? Czy są ekologiczne? Czy są drogie?
Nietrudno zgadnąć, co stanie się, jeśli klient nie znajdzie odpowiedzi na te pytania na danej stronie produktu. Niedokładny opis jest jak trampolina, wybijająca klienta z naszej witryny z powrotem do wyszukiwarki, której zada on swoje pytania. To niekorzystna sytuacja, jeśli chodzi o pozycjonowanie – jeśli użytkownik spędza na naszej stronie tylko chwilę, oznacza to, że nie odpowiada ona jego potrzebom, nie warto więc pokazywać jej podobnym użytkownikom. W ten sposób zamykamy sobie grono odbiorców, a to ma katastrofalny wpływ na sprzedaż danych usług. Koniecznością więc jest właściwe personalizowanie strony internetowej!

 

Jak długo…?

Klient nie lubi czekać. Jeśli coś go interesuje, chce to dostać od razu – niezależnie od tego, czy to informacja, czy dostawa produktu do domu. W dobie wyszukiwarek odpowiadających na każde pytanie w ciągu kilku sekund, jak i całodobowych sklepów online, konsument nie chce tracić cennych minut. Strona internetowa ma być więc jak kamerdyner, oczekujący w każdej chwili z wyborem najlepszych produktów na tacy, gotowy podsunąć je młodemu paniczowi czy damie, kiedy ci tylko zechcą po nie sięgnąć.
Warto także pamiętać, że proponowane strony z usługami muszą być skrojone idealnie dla danej osoby – jak przygotowane przez doskonałego kamerdynera, znającego klienta i jego gusta w każdym calu. Klienci dbają o swoją prywatność, nie chcą odpowiadać na pytania i określać swoich oczekiwań, wymagają jednak, by oferty odpowiadały na wszystkie ich potrzeby. Dlatego też nie trafiają do nich ogólne formy reklamy, kierowane do wszystkich. W ogromnym wyborze najróżniejszych usług, klient wie, że gdzieś w Internecie czeka przygotowana specjalnie dla niego oferta i nie zadowoli się niczym pośrednim. Stąd bardzo konkretne, zindywidualizowane frazy wpisywane w wyszukiwarkę, takie jak „jakie buty są najlepsze dla mnie” czy „jaki laptop powinienem kupić”, aż do „co powinienem zjeść na obiad”!

By Twoja witryna służyła pomocą

Jeśli strona internetowa ma odnaleźć się w nowej erze, należy odpowiednio spersonalizować prezentowane na niej usługi i treści, a także poprawnie ją pozycjonować. Poniżej więc – garść porad, jak sprawić, by na Twoim kawałku Internetu klient czuł się jak pod opieką najlepszego kamerdynera:
  • nie pisz „hasłami”, zamiast tego od razu wyjaśniaj podawane informacje,
  • najważniejsze cechy produktu umieszczaj jak najwcześniej,
  • nie kieruj ofert do ogółu, przemyśl, czego oczekują Twoi nabywcy i personalizuj treści,
  • nie pozwól, by klienci opuścili Twoją witrynę z pytaniami – wzbogacaj ją o artykuły i poradniki, by dodatkowych informacji nie trzeba było szukać u konkurencji!

W ten sposób użytkownik, trafiając pod Twój adres, poczuje się jak w przywołanym na początku sklepie idealnym, gdzie właściciel tylko czeka, by służyć mu pomocą, wspierać i oferować jedynie doskonale skrojone oferty. Sprawi to, że zostanie on na stronie znacznie dłużej – a to dla algorytmów Google najlepszy znak!

Żródła: ThinkwithGoogle 1, 2, 3

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:25 min 15.11.2018 Prowadzisz bloga? Prawdopodobnie jesteś jednym z najszczęśliwszych ludzi na świecie, ponieważ robisz to co lubisz i piszesz o tym, na czym się znasz. Gdyby tylko za chęciami i wiedzą szła jeszcze popularność wpisów, byłoby idealnie. Co zrobić, żeby Twój plan nie spalił na panewce? Jak sprawić, aby ruch na stronie był większy, a pozycje w wyszukiwarce zadowalające? Czas nieco podlansować bloga! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:45 min 12.12.2018 Internet to potężna broń w walce o turystę. Według badań wykonanych w 2012 roku aż 64% osób planujących wakacyjnych wyjazd robiło to przy użyciu portali społecznościowych. Jeśli jesteś właścicielem pensjonatu lub hotelu, zadbaj o kilka aspektów swojego wizerunku w Internecie. Podpowiemy Ci jak prowadzić dialog, który pomaga prężnie działać w mediach społecznościowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:05 min 21.09.2018 Od dzieciństwa wpajano nam, aby robić swoje i nie przejmować się ludzkim gadaniem. Jest w tej radzie sporo prawdy, jednak mądry strateg w tym, co mówią inni dostrzeże szansę na skorygowanie własnych błędów i znalezienie nowych, bardziej skutecznych rozwiązań. Wszystkim, którzy chcą trzymać rękę na pulsie i na bieżąco poznawać panujące w internecie opinie przychodzą z pomocą zupełnie nowe narzędzia. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700