Ikona 03:25 min Ikona 29.09.2017

Niestety ilość nie zawsze idzie w parze z jakością. Osobom prowadzącym własnego bloga często wydaje się, że muszą regularnie publikować zupełnie nowe treści. Masz świeże pomysły i lekkie pióro? Świetnie! Natomiast czasem nie ma sensu „wrzucać” treści, tylko po to, aby na blogu pojawił się nowy wpis. Napisanie naprawdę dobrego tekstu, przygotowanie ciekawej infografiki, czy też nakręcenie materiału wideo zajmuje sporo czasu.

 

Ponadto systematyczne tworzenie nowych treści nie zawsze przynosi zamierzone rezultaty. Dlaczego? Prawda jest taka, że większość wpisów znajdujących się na naszym blogu, po prostu nie generuje stałego ruchu w wyszukiwarce. Łatwo można to zobrazować poprzez odniesienie do zasady Pareta, czyli 80 na 20 – oznacza to, że 80% ruchu na naszym blogu, generowane jest przez zaledwie 20% znajdujących się na nim treści.

 

Aktualizacja starych treści

 

W jaki sposób zabrać się za ponowne publikowanie starych artykułów? Po pierwsze należy sprawdzić, które z treści spotkały się z uznaniem użytkowników i generują spory ruch na blogu. Następnie warto je przeczytać, sprawdzić, czy znajdujące się w nich informacje nie są przestarzałe i czy nie wymagają aktualizacji. Obecnie informacje bardzo szybko i w krótkim czasie się dezaktualizują, dlatego aby treści stale były przydatne dla użytkowników, należy regularnie je przeglądać i w razie potrzeby odświeżać.

 

Ważne! Niezależnie od tego czy dokonywaliśmy w aktualizowanym wpisie jedynie kosmetycznych zmian, czy też mocno zmieniliśmy jego formę, pod żadnym pozorem nie zmieniajmy jego adresu URL. Jeśli to zrobimy utracimy linki, które prowadzą do naszego artykułu, co może niekorzystnie przełożyć się na pozycjonowanie strony.

 

Tworzenie nowych formatów

 

Masz na swoim blogu artykuły, które cieszą się niesłabnącą popularnością, a co więcej nie wymagają aktualizacji (tzw. evergreen content, czyli treści które są nadal aktualne, mimo ich dawnej publikacji)? To świetnie, gdyż dzięki generowaniu stałego ruchu na stronie, wpływają pozytywnie na jej pozycjonowanie. Natomiast możesz zrobić coś więcej poza ich ponownym udostępnianiem. Na przykład zastanowić się nad zmianą formatu – jeżeli stworzona przez Ciebie treść jest materiałem tekstowym, możesz zastanowić się nad przedstawieniem jej w formie infografiki lub nagrania wideo.

 

Co z treściami, które nie generują ruchu?

 

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, jedynie część publikowanych wpisów spotyka się z zainteresowaniem odbiorców. Czy oznacza to, że należy aktualizować również posty, które cieszą się małą popularnością, aby stały się bardziej atrakcyjne? Niekoniecznie. Czasem trzeba po prostu rozważyć usunięcie wpisu, który jest stary i nieaktualny oraz skupić się na promowaniu treści, które mają potencjał.

 

Kiedy warto powracać do starych treści?

 

– informacje znajdujące się we wpisie są już nieaktualne, natomiast ciągle jest on odwiedzany przez nowych użytkowników;

– stworzona treść dotyczy tematu, który wymaga okresowej aktualizacji;

– post znajduje się na drugiej stronie wyszukiwarki Google i chcemy go wypromować;

– chcemy dostosować się do zmian algorytmów Google – odświeżenie starych treści po to, aby były zgodne z aktualnymi oczekiwaniami Gogole, przekłada się na pozycjonowanie strony, a co za tym idzie – również na podniesienie swojego rankingu w wynikach wyszukiwania.

 

Podsumowanie

 

Tak zwany recykling starych treści, niesie ze sobą naprawdę wiele korzyści. Pozwala zaoszczędzić sporo czasu na przygotowanie zupełnie nowych artykułów, a także daje możliwość dotarcia do nowych grup odbiorców. Ponadto wielokrotne wykorzystywanie dobrej jakości treści, które cieszą się dużą popularnością, wpływa na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, co z kolei pomaga w pozycjonowaniu naszego bloga, czy strony internetowej.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:55 min 16.10.2017 Kiedy chodzisz po galerii handlowej, możesz łatwo zauważyć, jak bardzo konkurencyjne marki walczą o Twoje zainteresowanie. Najczęściej dzieje się to poprzez próby wyróżnienia danej oferty na tle pozostałych. Podobnie jest w internecie, tylko techniki zwracania uwagi użytkownika są nieco inne. Jak więc stworzyć treść na swojej witrynie, aby przyciągnęła ona uwagę potencjalnych klientów i skłoniła ich do skorzystania z Twojej oferty? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zachęć odbiorców do działania, czyli co nieco o Call To Action Ikona 07:15 min 02.11.2017 Chociaż na naszym blogu niejednokrotnie o nim wspominaliśmy, dotychczas nie doczekał się on osobnego postu. Pora to zmienić! Przyszedł najwyższy czas na to, by szczegółowo wytłumaczyć, czym jest Call To Action i dlaczego warto wykorzystywać go w content marketingu. W poście znalazło się również miejsce na ciekawe przykłady – zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy i daj się zainspirować! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:15 min 27.09.2017 Podczas pisania tekstów na strony internetowe klientów copywriter musi brać pod uwagę wiele czynników – poprawność językowa, ciekawe podejście do tematu, wytyczne pozycjonowania, itp. Tak wiele ważnych kwestii może utrudniać tworzenie atrakcyjnych treści, szczególnie, jeśli jakiś temat często się powtarza. Jak więc nie popaść w rutynę? Regularnie zwiększając swoją kreatywność! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700