Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

100% skuteczności! Case Study ze współpracy z firmą ELDAN

Opublikowano: 01-09-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 5:00 min
Kilkuletnia współpraca przynosi wiele korzyści – przekonała się o tym firma ELDAN. Sezonowy charakter działalności Klienta oraz specyfika branży medycznej były ciekawym wyzwaniem. Oto, jakie rezultaty osiągnęliśmy:

  

Kilka słów o firmie


ELDAN – producent odzieży dla lekarzy


Firma ELDAN jest uznanym i cenionym producentem odzieży i obuwia dla branży medycznej. Cieszy się kilkunastoletnim doświadczeniem, dzięki czemu może poszczycić się szerokim gronem stałych i oddanych klientów. Posiada aktualny certyfikat ISO 9001:2015 w zakresie projektowania i produkcji odzieży oraz obuwia zawodowego dla branży medycznej.
 
 

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania?

Rozpoczęliśmy współpracę z firmą ELDAN w listopadzie 2009 roku. Naszym głównym celem było dotarcie do szerszej grupy nowych klientów poprzez budowanie silnej i zaufanej marki. Chcieliśmy zachęcić potencjalnych odbiorców do bliższego zapoznania się z ofertą poprzez zwiększenie klikalności, a w rezultacie ruchu na stronie. Stało się to ważne również ze względu na sezonowy charakter proponowanej przez Klienta oferty. Z naszych obserwacji wynika, że zainteresowanie odzieżą medyczną maleje w grudniu oraz miesiącach letnich. Zajęliśmy się zatem utrzymaniem popularności marki przez cały rok oraz umacnianiem jej pozycji w wyszukiwarce.

Jakie kroki podjęliśmy?

Podjęliśmy działania, które miały na celu ugruntowanie marki jako lidera w produkcji odzieży medycznej. Naszym podstawowym zadaniem było zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google – nie tylko w miesiącach największego zainteresowania ofertą, ale także poza nimi. W tym celu wybraliśmy 14 fraz o charakterze prestiżowym, które wyróżniły firmę ELDAN spośród konkurencji.

W dalszej kolejności skupiliśmy się na optymalizacji strony, która stała się przyjazna nie tylko dla użytkownika, ale także robotów Google. Oprócz optymalizacji kodu zdecydowaliśmy się również m.in. na wprowadzenie treści zwiększających specjalistyczny charakter witryny. Nasi specjaliści służyli też pomocą w dodatkowych kwestiach technicznych, co jeszcze bardziej usprawniło działanie witryny, a także ułatwiło nam skuteczne pozycjonowanie.

Dzięki podjętym działaniom osiągnęliśmy imponujące wyniki. Jednak by jeszcze bardziej ugruntować wysoką pozycję marki w wyszukiwarce Google, przy zachowaniu ciągłości dotychczasowych efektów, rozpoczęliśmy współpracę w ramach SEO Cloud Plus. Usługa ta pozwala poszerzać działania dotyczące promocji witryny w Internecie z wykorzystaniem nie tylko branżowych fraz kluczowych (z uwzględnieniem wyrażeń prestiżowych), ale również tych niszowych, wchodzących w skład tzw. długiego ogona.

Efekt I

Prestiżowe frazy w TOP3

Pozycjonowanie na listę 14 konkurencyjnych fraz przyniosło znakomite efekty – strona już od kilku lat utrzymuje stabilne pozycje w wyszukiwarce Google. Obecnie wszystkie frazy znajdują się TOP10, a aż 13 z 14 wyrażeń mieści się w pierwszej trójce naturalnych wyników wyszukiwania. Dzięki temu utrzymujemy popularność marki wśród osób korzystających z usług firmy ELDAN, a także zyskujemy zainteresowanie nowych klientów. Wysokie pozycje sprawiły, że strona stała się bardziej rozpoznawalna wśród potencjalnych odbiorców. W ten sposób osiągnęliśmy pierwszy z naszych celów.


Wykres przedstawia pozycję witryny www.eldan.pl w naturalnych wynikach wyszukiwania na wybrane wyrażenia kluczowe od września 2015 do lipca 2017 roku.

Efekt II

Zainteresowanie w sezonie i poza nim

Podczas kilkuletniej współpracy zauważyliśmy, że działalność Klienta ma charakter poniekąd sezonowy (wyraźne spadki widoczne były w grudniu oraz w miesiącach letnich). Nasze działania musiały zatem sprawić, że odbiorcy będą odwiedzać witrynę w trakcie całego roku. Dzięki dalszemu skupieniu na optymalizacji witryny oraz intensywnym promowaniu listy konkurencyjnych fraz kluczowych zarejestrowaliśmy rekordowy ruch na stronie w postaci 22 425 kliknięć w marcu 2017, a także imponujący wynik 15 103 kliknięć w czerwcu 2017 – a zatem w miesiącu, w którym wcześniej notowane było znacznie mniejsze zainteresowanie witryną. Co równie istotne, średni CTR wyniósł 12,67% (od września 2015). W ten sposób wygenerowaliśmy większy ruch na stronie i sprawiliśmy, że odbiorcy chętnie zapoznają się z ofertą firmy ELDAN nie tylko w sezonie, także poza nim. Zrealizowaliśmy zatem również drugi z postawionych przed nami celów.



Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń dla witryny www.eldan.pl od września 2015 do czerwca 2017 roku. Źródło: GSC


Skuteczność pozycjonowania na 100%

Zarówno sezonowy charakter działalności Klienta, jak i specyfika branży medycznej były ciekawym wyzwaniem. Dzięki optymalizacji witryny oraz odpowiedniemu pozycjonowaniu osiągnęliśmy najważniejszy cel – widoczność na szczycie wyników wyszukiwarki Google. To z kolei przyczyniło się do umocnienia marki oraz zwiększenia zainteresowania użytkowników. Tak zadowalające rezultaty sprawiły z kolei, że Klient zdecydował się na kontynuację współpracy, z wykorzystaniem możliwości, jakie daje SEO Cloud Plus. Potwierdza to prezes firmy ELDAN, Danuta Katarzyna Dziura:

„Współpraca z Sunrise System była dla nas korzystna. Nie dość, że zyskaliśmy stabilne pozycje w wyszukiwarce, to na dodatek zauważyliśmy większe zainteresowanie naszymi produktami. Z chęcią podjęliśmy więc dalsze kroki, by promować naszą stronę i zdecydowaliśmy się na umowę SEO Cloud Plus. Cieszymy się, ponieważ dzięki temu wciąż umacniamy pozycję naszej marki na rynku i możemy wyróżnić się spośród firm konkurujących z naszą ofertą.”
Autor
Natalia Golik
Ocena artykułu
3.67 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się