Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:15 min Ikona

Większa rozpoznawalność już w 3 miesiące! Case study ze współpracy z firmą Polocars

Wystarczyły 3 miesiące współpracy ze specjalistami Sunrise System, aby z nowo założonego serwisu stać się działalnością w pełni widoczną, chętnie odwiedzaną i co ważne, rozpoznawalną na poziomie lokalnym. Oto, jak prezentują się osiągnięte wartości:

Kilka słów o firmie

Polocars – poznańska wypożyczalnia samochodów

Polocars to wypożyczalnia samochodów mieszcząca się przy lotnisku Ławica w Poznaniu. Głównym celem działalności jest zapewnienie klientom komfortowego środka lokomocji przy maksymalnym uproszczeniu kwestii formalnych związanych z wynajęciem auta. Na terenie miasta rozmieszczono kilka punktów najmu. Główny z nich zlokalizowany jest tuż przy drodze dojazdowej do węzłów komunikacyjnych w Poznaniu, w tym dworca PKP oraz PKS, co umożliwia podróżującym łatwe i szybkie poruszanie się po mieście.

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania

Już w czerwcu 2017 roku ruszyła kampania AdWords, która miała wspomóc domenę w dążeniu do większej widoczności w sieci. Ścisłą współpracę z firmą Polocars rozpoczęliśmy jednak w październiku 2017 roku. Przed podjęciem starań o lepszą widoczność witryny www.polocars.pl, serwis funkcjonował od 3 miesięcy, nie zdobywając jednak takiego zainteresowania odbiorców, na jakie liczył Klient.

Naszym celem stał się szybki wzrost rozpoznawalności na poziomie lokalnym, co wiązało się ze zwiększeniem widoczności i klikalności domeny, a także rozpoznawalnością wśród klientów indywidualnych zainteresowanych wynajmem okazjonalnym. Tym samym ważne stało się również zwiększenie liczby wypożyczanych samochodów. To wszystko wymagało od nas sięgnięcia po różne rodzaje strategii, które przyniosły zadowalające rezultaty.

Jakie kroki podjęliśmy

Mając świadomość tego, że Klientowi zależy na błyskawicznym wzroście rozpoznawalności marki i widoczności w sieci, skupiliśmy się na osiągnięciu szybkiego, ale zarazem długofalowego efektu. Początkowo skupiliśmy się zatem na kampanii AdWords, aby zwiększyć sprzedaż konkretnych usług, polepszyć ruch na stronie oraz wypromować markę na rynku lokalnym. Usługę tę realizowaliśmy sukcesywnie przez cały czas trwania umowy.

Następnie skupiliśmy się na pozycjonowaniu domeny www.polocars.pl, proponując Klientowi usługę SEO Smart. Zaproponowaliśmy 12 wyrażeń kluczowych o największym potencjale konwertowania, dbając o to, aby były to również frazy lokalne w ramach pozycjonowania strony w Poznaniu. Wspólne działania Specjalistów z działu Pozycjonowania oraz Copywritingu zaowocowały usprawnieniem działania witryny, a także dostosowaniem jej do wymogów wyszukiwarki.

W trakcie całego okresu współpracy służyliśmy Klientowi poradą, regularnie raportując przebieg prac oraz pozostając w ciągłym kontakcie, aby efekty doraźnych działań były jak najlepiej widoczne.

Efekt I

Szybki wzrost zainteresowania

Cel, na którym najbardziej zależało Klientowi, został osiągnięty. Kampania AdWords przyniosła bardzo dobre wyniki – kliknięcia zarejestrowaliśmy jeszcze tego samego dnia, w którym wystartowała kampania, natomiast pierwsze oferty zaczęły regularnie spływać do Klienta w kolejnych dniach. Działania Certyfikowanego Specjalisty AdWords prowadzone były sukcesywnie, skutkując znacznym wzrostem liczby wypożyczanych samochodów, a także większym ruchem na podstronach ofertowych.

Liczba sesji w ciągu całego trwania kampanii linków sponsorowanych wyniosła 2 918 wejść, przy czym znaczną część stanowiły wejścia z linków płatnych. Co ciekawe, z reguły byli to zupełnie nowi użytkownicy – co świadczy o tym, że wypromowanie marki na rynku lokalnym okazało się skuteczne i przyniosło świetne rezultaty.
 Sumaryczna liczba kliknięć w reklamy AdWords. Źródło: raport z kampanii linków sponsorowanych Google AdWords.

Efekt II

Lepsza widoczność

Kampania AdWords przygotowała nam grunt do kolejnych działań mających istotny wpływ na osiąganie przez domenę jeszcze lepszych wyników, tym razem w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Wybór 12 kluczowych wyrażeń, pozycjonowanie lokalne – optymalizacja domeny, a także prace związane z przygotowaniem nowych treści na stronę www.polocars.pl przyczyniły się do osiągnięcia widocznych rezultatów.

Domena zaczęła wyświetlać się na ponad 180 dodatkowych fraz, co wiązało się ze znacznym zwiększeniem widoczności w sieci. W ciągu trzech miesięcy od rozpoczęcia działań z zakresu pozycjonowania zauważaliśmy również aż 180% wzrost liczby wyświetleń – z 1 976 w październiku 2017 roku do aż 5 550 w styczniu 2018 roku. To znakomity wynik, biorąc pod uwagę fakt, że witryna funkcjonowała w sieci dopiero od 3 miesięcy! Zanotowaliśmy także większą liczbę kliknięć, rejestrując 200% wzrost od początku współpracy. Wszystko to świadczy nie tylko o znacznie lepszej rozpoznawalności marki, ale co za tym idzie, stale rosnącym zainteresowaniu użytkowników działalnością Klienta na poziomie lokalnym.
 Liczba wyświetleń. Porównanie początku współpracy (linia zielona) ze styczniem 2018 (linia pomarańczowa). Źrodło: GSC.

Widoczność na poziomie!

Działania podjęte przez specjalistów AdWords, a także 3-miesięczna współpraca w obrębie pozycjonowania domeny www.polocars.pl sprawiły, że marka w krótkim czasie stała się zdecydowanie bardziej rozpoznawalna. Większy ruch na stronie i lepsze wyniki w obrębie wyświetleń oraz klikalności przyczyniły się do większego zainteresowania ofertą firmy, szczególnie w ujęciu lokalnym, co zauważa również właścicielka, Kamila Dziadek:

„Z czystym sumieniem mogę polecić współpracę z Sunrise System wszystkim tym, którzy chcą wypromować się w sieci i jednocześnie dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania. Mogliśmy liczyć na świetny kontakt, rzetelne doradztwo i rozbudowaną ofertę. W rezultacie tych wspólnych działań zanotowaliśmy większe zainteresowanie naszą ofertą, staliśmy się również rozpoznawalni w okolicy, a o to przecież nam chodziło.”
Udostępnij:
Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 00:00 min 14.03.2014 W AdWords nie ma miejsca na zachowawcze strategie. Wygrywa ten, kto szuka swojego miejsca na polu  konkurencji, długą frazę śląc za plecy rywala, aby ostatecznie powalić przeciwników, gdy ci ledwo trzymają się prawej strony wyników wyszukiwania. AdWords wymaga agresywnej metody poszukiwania większej liczby kliknięć i lepszego jakościowo ruchu. Kto nie ryzykuje i dopasowań nie używa, ten szampana nie pije. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:50 min 11.01.2013 Zespół Certyfikowanych Specjalistów Google AdWords wzmocniły trzy nowe osoby, na co dzień pracownicy Pionu Obsługi Klienta. Razem tworzymy siłę! Siłę, która owocnie wpływa na budowanie pozytywnych relacji z naszymi Klientami, gdzie kluczowe są nie tylko efekty, ale również wiedza, doświadczenie i dobre rozeznanie w szeroko pojętym rynku SEM. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:00 min 08.12.2008 Kryzys? Nie dla reklamodawców działających w Internecie. Ci, bez względu na zawirowania rynkowe, są w znakomitym położeniu. Promowanie się w Sieci opłacało się i będzie się opłacać, a do tego pozwoli zachować budżet w świetnej kondycji. Główną zaletą takiego rozwiązania jest proponowany model cenowy: płatność za efekt, nie za kampanię, czego próżno szukać w mediach innego typu. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700