Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Strona internetowa w Google Moja Firma. Czy warto?

Opublikowano: 23-06-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 4:55 min

Nowe narzędzie testowała w styczniu Australia. Później miały dołączyć Indie. Teraz tworzenie stron internetowych w Google Moja Firma jest już dostępne prawie dla wszystkich. Na tę możliwość czekają już tylko mieszkańcy tych krajów, w których pisze się od prawej do lewej :).


Dzięki kreatorowi stron internetowych od Google nie musisz już wydawać góry pieniędzy na witrynę. Jeśli zaczynasz nowy biznes, Twoja firma nie ma jeszcze własnej strony lub też do tej pory promowałeś ją tylko na Facebooku i chcesz pójść krok dalej w marketingu internetowym, bez żadnych większych inwestycji, TA OPCJA JEST DLA CIEBIE!

 

Pamiętaj jednak, że strony internetowe w Google Moja Firma to rozwiązanie "na dobry początek". Jeśli myślisz o pozycjonowaniu, będziesz potrzebować klasycznej witryny.

 

Źródło: Google Moja Firma

 

 

 

Jak to działa?

 

Od utworzenia strony internetowej dzielą Cię właściwie 3 proste kroki i maksymalnie 10 minut, jeśli na początek wystarczy Ci naprawdę prosta witryna. Warto także podkreślić, że tworzenie stron internetowych w Google Moja Firma, tak jak cała usługa, jest całkowicie BEZPŁATNE.

 

1.   Strona internetowa tworzona jest automatycznie na podstawie wizytówki firmy – Ty musisz ją tylko wygenerować wybierając z menu "Strona internetowa"!


2.   Personalizacja witryny – Najważniejsze informacje już w niej są. Ty wybierasz motyw i uzupełniasz ją o unikalne treści i zdjęcia.


3.   Publikacja – Twoja strona jest już gotowa? Opublikuj ją! Niech ujrzy światło dzienne!

 

Źródło: Blog Google - Wszystko o AdWords

 

 

 

Zalety

 

 

1.   Kreator stron internetowych w Google Moja Firma jest intuicyjny i prosty w obsłudze. Nie musisz znać HTML-a ani żadnych innych języków programowania. Tak samo łatwo korzysta się z niego na komputerze, jak i na telefonie;

 

2.    Bezpłatne strony internetowe od Google mają atrakcyjny, przejrzysty layout. Dodatkowo masz dość spory wybór motywów, wśród których z pewnością znajdziesz coś "dla siebie";

3.    Podstawowe informacje pobierane i aktualizowane są na podstawie informacji w wizytówce. Zmiana we wpisie oznacza automatyczną zmianę na stronie! Pamiętaj jednak, że dotyczy to także aktualizacji Google oraz zmian proponowanych przez użytkowników Map Google;

4.    Masz możliwość personalizacji witryny – dodawaj zdjęcia, czy szczegóły oferty;

5.    Witryny dostosowane są do różnych urządzeń – komputerów, jak również smartfonów, czy tabletów;


6.    Możesz mieć standardowy adres WWW w domenie business.site dostosowany np. do nazwy Twojej firmy - nazwatwojejfirmy.business.site - bądź też możesz kupić nową domenę (.com, .biz, .store itd.) lub wykorzystać już posiadaną przekierowując dotychczasową witrynę na nową;


7.    Aby opublikować stronę internetową w Google Moja Firma nie musisz mieć zweryfikowanej wizytówki firmy. Bez weryfikacji wizytówki adres strony nie pojawi się jednak na Mapach Google ani w wizytówce wyświetlanej po prawej stronie wyników wyszukiwania;


8.    Możesz tworzyć odrębne strony internetowe dla wszystkich swoich lokalizacji;


9.    Publikację witryny zawsze możesz cofnąć;


10.    Bezpłatna strona internetowa w Google Moja Firma świetnie sprawdzi się w kampaniach AdWords Express;


11.    W witrynie wyświetlany będzie komunikat o wykorzystywaniu plików cookie.

 

 

 

Wady

 

1.    Protokół HTTPS (SSL) nie jest jeszcze obsługiwany;


2.  Nie można implementować na stronie znaczników Schema.org. Bezpłatne strony internetowe w Google Moja Firma są jednak tak skonstruowane, że roboty Google nie mają problemu z odczytaniem i zinterpretowaniem poszczególnych informacji;


3.    Zmiana zawartości sekcji head (tagów title i meta description) jest niemożliwa;


4.    Witryny nie można połączyć z Google Analytics. Nie można też śledzić próśb o wskazówki dojazdu, czy też połączeń telefonicznych wykonanych za pośrednictwem strony;


5.    Bezpłatne strony internetowe w Google Moja Firma nie obsługują widżetów ani dodatków javascript;

6.    Nie można zaimplementować przycisków udostępniania w social mediach;

7.    Strony nie obsługują, przynajmniej na razie, formatów wideo ani .gif;

8.    Nie ma możliwości stworzenia przycisków CTA (ang. Call To Action);

9.    Jeśli ktoś przejmie własność wizytówki Twojej firmy, przejmuje również kontrolę nad stroną;

10.    Strony internetowej w Google Moja Firma nie wykorzystasz w pozycjonowaniu - nie można w nich wdrażać rozwiązań SEO . Można do nich jednak linkować.

 

 

 

Czy więc warto?

 

Z pewnością warto, jeśli Twoja firma nie ma jeszcze porządnej strony internetowej, która ładowałaby się szybko i wyświetlałaby się poprawnie na wszystkich urządzeniach. Z kreatora stron internetowych w Google Moja Firma warto skorzystać też, jeśli posiadasz tylko fanpage firmy na Facebooku. Pamiętaj, że niektórzy użytkownicy wciąż bardziej ufają „tradycyjnym” witrynom. Jeśli chodzi o pozycjonowanie... w obecnej formie jeszcze odradzamy wykorzystywanie jej w SEO.


Poza tym według statystyk prezentowanych przez Mike’a Blumenthala, w ostatnich dniach, dziennie pojawia się ok. 1 500 stron stworzonych w usłudze Google Moja Firma. Od stycznia do połowy czerwca było ich już w sumie ponad 300 tys.! Popyt na witryny od Google’a jest. Czy Ty też się skusisz?

 



Źródła: Google Moja Firma, Pomoc – Google Moja Firma, Blog Google - Wszystko o AdWords, Blumenthals.com (1, 2, 3)

Autor
Marta Młynarczyk
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się