Ikona 03:40 min Ikona 07.03.2017

Popularność w mediach społecznościowych zdobywa się nie tylko dzięki rozbudzeniu zaangażowania internautów, ale także dzięki zbudowaniu z nimi pewnej relacji. Influencer to osoba kształtująca opinie internautów na podstawie tego, jak bardzo identyfikują się oni z treściami zamieszczanymi na profilu.

 

Masowa popularność liczona w tysiącach obserwujących sprawia, że sylwetką influencera zaczynają interesować się marki gotowe wykorzystać jego możliwości w swoich kampaniach marketingowych. Dla wielu internetowych opiniotwórców kontakty reklamowe i obecność w środkach masowego przekazu stały się konsekwencją popularności w social mediach. Bycie twarzą marki pozwala dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców i dodatkowo podnieść statystyki obserwujących. To jak samonapędzające się koło.

 

Żadna z tych osób nie przypuszczała, że zakładając bloga czy konto na Facebooku za kilka lat zostanie celebrytą. Jednak każde z nich wykorzystało social media do realizowania swojej pasji i dzielenia się nią z innymi. Aby skutecznie wpływać na opinie innych, trzeba być ekspertem w swojej branży i być aktywnym w mediach społecznościowych. Kandydat na influencera powinien dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Tyle podstawy. A co dalej?

 

Twórz atrakcyjne treści

 

„Content is king” – również w social mediach. Każdy wpis lub post powinien być napisany nie tylko poprawnie, ale też zgodnie z podstawowymi zasadami copywritingu. Dziel dłuższe teksty na akapity, dodawaj śródnagłówki i wyróżnienia graficzne, korzystaj z emotikonów, dodawaj własne nagrania i zdjęcia. Znajdź swój indywidualny styl. Jesteś umysłem ścisłym? Czytaj dużo literatury i prasy branżowej. To przyniesie Ci swobodę w ubieraniu myśli w słowa.

 

Twórz relacje

 

Pisząc posty na blogu czy w serwisach społecznościowych komunikujesz się z innymi internautami. Twoim zadaniem jest dążenie do zatrzymania uwagi odbiorcy i zainteresowania go dziedziną, w której się specjalizujesz. Od początku staraj się budować zaangażowanie. Udostępnienia, komentarze, polubienia, dyskusje nie tylko wpłyną korzystnie na wzrost popularności Twojego profilu, lecz także pozwolą poznać potrzeby i oczekiwania odbiorców. Odpowiadaj, wyjaśniaj, komentuj. Spraw, aby Twoi followersi zaglądali na profil nie tylko po to, żeby się czegoś dowiedzieć, ale też po to, aby się rozerwać.

 

Buduj swoją popularność

 

Systematyczne wzbogacanie profilu treściami jest bardzo ważne, ale na drugiej szali wagi popularności spoczywa Twoja aktywność w mediach jako odbiorcy innych treści. Dlatego nie bój się komentować i udostępniać treści zamieszczanych przez innych influencerów. Zobaczysz, że odwdzięczą się tym samym. W ten sposób skutecznie zbudujesz swoją popularność.

 

Prowokuj do dyskusji

 

To tak naprawdę najważniejsza cecha dla influencera: odwaga w wyrażaniu własnego zdania. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, nie bój się wyrażać własnych opinii, nawet wtedy, gdy wiesz, że mogą one spotkać się z krytyką. Pamiętaj, że dyskusja i zaangażowanie osób obserwujących Twój profil działają na Twoją korzyść!

 

Bądź aktywny również offline

 

Wykorzystuj swoje kanały w social mediach do prezentowania, jak jesteś aktywny również poza internetową rzeczywistością. Dodawaj zapowiedzi i relacje z wydarzeń branżowych, w których uczestniczysz. Bądź na bieżąco. Rozwijaj się. Spotykaj się z innymi wpływowymi osobistościami z Twojej branży i wymieniaj doświadczenia.

 

10 000 godzin praktyki do mistrza

 

W swojej książce „Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu” Malcolm Gladwell zdradza zasadę, że aby osiągnąć światowy sukces w dowolnej dziedzinie, potrzeba 10 000 godzin praktyki. Dążąc do sukcesu, nie poprzestawaj więc na rozwijaniu swoich umiejętności. W komunikowaniu za pośrednictwem social mediów również znajdziesz coś, co na pewno możesz zrobić lepiej.

 

Komentuj jako pierwszy

 

Każdy influencer musi być na bieżąco z wszelkimi newsami ze swojej branży. Aby budować swoją pozycję i dać swoim odbiorcom to, czego oczekują, komentuj wszelkie nowości tak szybko, jak to możliwe. Pisz na swoich profilach i włączaj się w dyskusje na innych. Pamiętaj, że komentarze umieszczone jako pierwsze pod postem zdobywają największą ilość polubień, reakcji i odpowiedzi. Wykorzystaj czas, jako swego sprzymierzeńca.

 

Lepsza setka w garści niż…

 

Bycie influencerem może, choć wcale nie musi stać się sposobem na życie. Najważniejsze jest to, by aktywność w social media ukierunkowana na kreowanie opinii wynikała z prawdziwej pasji. Wykorzystując powyższe wskazówki staniesz się bardziej popularny w mediach i powiększysz swoje grono odbiorców. Jeżeli lubisz media społecznościowe i chcesz rozwijać się w nowoczesnych formach marketingu, to coś dla Ciebie. Pamiętaj też, że nie ma jednej definicji określającej, kto jest influencerem. Sukcesy możesz odnosić publikując dla 100 jak i dla 1000 obserwujących. Powodzenia!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:10 min 27.03.2017 Każdy z nas zadał sobie w wielu momentach pytanie "gdzie jestem"? Niezależnie czy było to spowodowane bliskimi, którzy zastanawiali się, jak daleko jesteśmy od miejsca spotkania, czy po prostu zgubiliśmy się w obcym mieście - znajomość naszego bieżącego położenia zwiększa poczucie komfortu oraz bezpieczeństwa. Dzięki nam dowiesz się, jak sprawdzić swoją lokalizację oraz podzielić się nią z innymi. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:05 min 29.03.2017 Nuda. Nic się nie dzieje. Null. Na pewno nie w reklamie. Tu ciągle coś wrze, kipi, dymi, a czasem spada jak grom z jasnego nieba – niczym tajna aktualizacja algorytmu Pingwin kilka miesięcy temu. Jednak nie można zaprzeczyć, iż w każdej branży lepsze i gorsze sezony występują. Szczególnie duże wahania widać u firm o asortymencie produktów bądź usług nastawionych na konkretną okazję lub porę roku. Jak mogą się promować? O czym powinny pamiętać? Jak wykorzystać sezon ogórkowy w branży w przygotowaniu do prawdziwych żniw? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:35 min 02.03.2017 Rutynowe, domowe czynności, takie jak robienie zakupów spożywczych czy sprzątanie, chociaż na samym początku wejścia w dorosłość mogą wydawać się ciekawe, z biegiem czasu stają się niesamowicie nudne. A co, gdybyśmy mieli możliwość lekkiego urozmaicenia tych rutynowych czynności? Aplikacja Google Assistant sprawia, że robienie domowych zakupów staje się wręcz ekscytujące! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700