Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak zostać influencerem?

Opublikowano: 07-03-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 3:40 min

Popularność w mediach społecznościowych zdobywa się nie tylko dzięki rozbudzeniu zaangażowania internautów, ale także dzięki zbudowaniu z nimi pewnej relacji. Influencer to osoba kształtująca opinie internautów na podstawie tego, jak bardzo identyfikują się oni z treściami zamieszczanymi na profilu.

 

Masowa popularność liczona w tysiącach obserwujących sprawia, że sylwetką influencera zaczynają interesować się marki gotowe wykorzystać jego możliwości w swoich kampaniach marketingowych. Dla wielu internetowych opiniotwórców kontakty reklamowe i obecność w środkach masowego przekazu stały się konsekwencją popularności w social mediach. Bycie twarzą marki pozwala dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców i dodatkowo podnieść statystyki obserwujących. To jak samonapędzające się koło.

 

Być jak Chodakowska, Pawelski, Kuczyńska

Żadna z tych osób nie przypuszczała, że zakładając bloga czy konto na Facebooku za kilka lat zostanie celebrytą. Jednak każde z nich wykorzystało social media do realizowania swojej pasji i dzielenia się nią z innymi. Aby skutecznie wpływać na opinie innych, trzeba być ekspertem w swojej branży i być aktywnym w mediach społecznościowych. Kandydat na influencera powinien dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Tyle podstawy. A co dalej?

 

Jak zostać liderem opinii?


Twórz atrakcyjne treści

„Content is king” - również w social mediach. Każdy wpis lub post powinien być napisany nie tylko poprawnie, ale też zgodnie z podstawowymi zasadami copywritingu. Dziel dłuższe teksty na akapity, dodawaj śródnagłówki i wyróżnienia graficzne, korzystaj z emotikonów, dodawaj własne nagrania i zdjęcia. Znajdź swój indywidualny styl. Jesteś umysłem ścisłym? Czytaj dużo literatury i prasy branżowej. To przyniesie Ci swobodę w ubieraniu myśli w słowa.

 

Źródło: media.giphy.com

 

Twórz relacje

Pisząc posty na blogu czy w serwisach społecznościowych komunikujesz się z innymi internautami. Twoim zadaniem jest dążenie do zatrzymania uwagi odbiorcy i zainteresowania go dziedziną, w której się specjalizujesz. Od początku staraj się budować zaangażowanie. Udostępnienia, komentarze, polubienia, dyskusje nie tylko wpłyną korzystnie na wzrost popularności Twojego profilu, lecz także pozwolą poznać potrzeby i oczekiwania odbiorców. Odpowiadaj, wyjaśniaj, komentuj. Spraw, aby Twoi followersi zaglądali na profil nie tylko po to, żeby się czegoś dowiedzieć, ale też po to, aby się rozerwać.

 

Źródło: media.giphy.com

 

Buduj swoją popularność

Systematyczne wzbogacanie profilu treściami jest bardzo ważne, ale na drugiej szali wagi popularności spoczywa Twoja aktywność w mediach jako odbiorcy innych treści. Dlatego nie bój się komentować i udostępniać treści zamieszczanych przez innych influencerów. Zobaczysz, że odwdzięczą się tym samym. W ten sposób skutecznie zbudujesz swoją popularność.

 

Źródło: media.giphy.com

 

Prowokuj do dyskusji

To tak naprawdę najważniejsza cecha dla influencera: odwaga w wyrażaniu własnego zdania. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, nie bój się wyrażać własnych opinii, nawet wtedy, gdy wiesz, że mogą one spotkać się z krytyką. Pamiętaj, że dyskusja i zaangażowanie osób obserwujących Twój profil działają na Twoją korzyść!

 

Źródło: media.giphy.com

 

 

Bądź aktywny również offline

Wykorzystuj swoje kanały w social mediach do prezentowania, jak jesteś aktywny również poza internetową rzeczywistością. Dodawaj zapowiedzi i relacje z wydarzeń branżowych, w których uczestniczysz. Bądź na bieżąco. Rozwijaj się. Spotykaj się z innymi wpływowymi osobistościami z Twojej branży i wymieniaj doświadczenia.

 

Źródło: media.giphy.com

 

 

10 000 godzin praktyki do mistrza

W swojej książce „Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu” Malcolm Gladwell zdradza zasadę, że aby osiągnąć światowy sukces w dowolnej dziedzinie, potrzeba 10 000 godzin praktyki. Dążąc do sukcesu, nie poprzestawaj więc na rozwijaniu swoich umiejętności. W komunikowaniu za pośrednictwem social mediów również znajdziesz coś, co na pewno możesz zrobić lepiej.

 

Źródło: media.giphy.com

 

 

Komentuj jako pierwszy

Każdy influencer musi być na bieżąco z wszelkimi newsami ze swojej branży. Aby budować swoją pozycję i dać swoim odbiorcom to, czego oczekują, komentuj wszelkie nowości tak szybko, jak to możliwe. Pisz na swoich profilach i włączaj się w dyskusje na innych. Pamiętaj, że komentarze umieszczone jako pierwsze pod postem zdobywają największą ilość polubień, reakcji i odpowiedzi. Wykorzystaj czas, jako swego sprzymierzeńca.

 

Źródło: media.giphy.com

 

Lepsza setka w garści niż...

Bycie influencerem może, choć wcale nie musi stać się sposobem na życie. Najważniejsze jest to, by aktywność w social media ukierunkowana na kreowanie opinii wynikała z prawdziwej pasji. Wykorzystując powyższe wskazówki staniesz się bardziej popularny w mediach i powiększysz swoje grono odbiorców. Jeżeli lubisz media społecznościowe i chcesz rozwijać się w nowoczesnych formach marketingu, to coś dla Ciebie. Pamiętaj też, że nie ma jednej definicji określającej, kto jest influencerem. Sukcesy możesz odnosić publikując dla 100 jak i dla 1000 obserwujących. Powodzenia!

 

Źródło: media.giphy.com

 

 

Źródła: Brandwatch.com, Findtheedge.com, Mashable.com

 

Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się