Ikona 02:35 min Ikona 01.12.2016

Nieustannym ulepszeniom w Google Moja Firma nie ma końca. Kolejną, testowaną właśnie w Stanach Zjednoczonych funkcjonalnością jest… chat w czasie rzeczywistym z klientami, dostępny z poziomu wpisu w lokalnych wynikach wyszukiwania lub z poziomu Map Google.

 

Zaproszenie tylko dla wybranych (jak na razie)

Opublikowana na stronie pomocy Google instrukcja mówi, że jest to program pilotażowy, a do firm, które w nim uczestniczą obecnie wysłano wcześniej maile. Nie otrzymali ich wszyscy przedsiębiorcy – jedynie wybrani, a w wiadomości znajdował się link zapraszający do udziału. Każdy z uczestników testu może oczywiście w dowolnym czasie zrezygnować z partycypowania w programie, a rozpoczynając udział w teście należy podać swój numer telefonu, na który przychodzić będą wiadomości SMS oraz z poziomu którego możliwe będzie odpowiadanie klientom. Do udzielania odpowiedzi można użyć również Google Allo.

 

Liczy się błyskawiczna odpowiedź…

Chat na żywo to funkcja, która ma na celu zbliżenie klienta z daną firmą, dlatego bardzo duży nacisk kładziony jest na udzielanie niemal natychmiastowych odpowiedzi (np. średnia około 5 minut to już dużo). Z tego powodu, jeśli w programie pilotażowym średnia czasu potrzebnego na udzielenie odpowiedzi przez danego uczestnika będzie zbyt wysoka, istnieje spora szansa, że Google zrezygnuje ze współpracy w testach. Inicjowana przez potencjalnego klienta rozmowa powinna przebiegać płynnie, nie zmuszać zainteresowanej osoby do zbyt długiego oczekiwania. Ponadto, zgodnie z informacjami opublikowanymi w wytycznych, bardzo ważne jest, aby unikać podawania podczas rozmów danych wrażliwych (np. loginów i haseł).

 

Prawie jak w AdWords

Użytkownicy już zauważyli, że testowany chat na żywo z klientem jest dość podobny do testowanej od czerwca funkcji usługi AdWords („kliknij aby wysłać wiadomość”).

 

 

Chat na żywo – pomoc czy problem?

                           

                                                   

Funkcja ta z pewnością pozwoli na bliższy kontakt z klientami. Udzielenie natychmiastowej odpowiedzi rozwiewającej wątpliwości klienta może sprawić, że oczekując na maila zwrotnego potencjalny kupujący nie znajdzie w międzyczasie podobnego produktu z interesującymi go informacjami u innego sprzedawcy. Pozwoli też klientom na uzyskanie konkretnej odpowiedzi znacznie szybciej, niż chociażby w trybie telefonicznego przebijania się przez kolejne numery wewnętrzne.

 

Wygląda więc na to, że zarówno z punktu widzenia klienta, jak i sprzedawcy, chat na żywo z poziomu Map Google lub wpisów lokalnych może być znacznym ułatwieniem. Ciekawe, jak taka funkcja przyjęłaby się w Polsce?

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 09:45 min 09.03.2017 Chcesz promować się lokalnie? Chciałbyś założyć wizytówkę swojej firmy na Mapach Google, ale nie wiesz od czego zacząć? Koniecznie zapoznaj się z najnowszą wersją naszego Przewodnika Po Google Moja Firma! Na nowo przedstawiamy narzędzie umożliwiające prezentację firmy w wyszukiwarce Google, na Mapach oraz w serwisie Google+, które przeszło w ostatnim czasie spore zmiany. Skutecznie zarządzaj promocją swojej firmy w wynikach lokalnych! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:55 min 28.03.2017 Chcesz pozycjonować swoją stronę lokalnie, lecz nie wiesz, kto zweryfikował wizytówkę Twojej firmy na Mapach Google. Chciałbyś odzyskać do niej dostęp, ale słyszałeś, że to trudny i żmudny proces? Gigant z Mountain View wyciąga rękę do przedsiębiorców, którzy chcą odzyskać możliwość zarządzania wpisem w Google Moja Firma. Jak wygląda i co zmieniło się w procesie odzyskiwania zweryfikowanych wizytówek? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 02.09.2016 Opis działalności firmy na Mapach Google już od dłuższego czasu pełnił funkcję bardziej dekoracyjną niż praktyczną. Nic więc dziwnego, że od początku sierpnia nie można już dodawać opisu w panelu edycji Google Moja Firma. W zamian mamy otrzymać możliwość edycji tajemniczych "atrybutów" (wciąż nie wiemy co dokładnie Google ma na myśli), a jeśli uparcie chcemy dodać opis, wciąż możemy to zrobić w Google+. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700