Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Google Moja Firma testuje w USA chat z klientami

Opublikowano: 01-12-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:01 min

Nieustannym ulepszeniom w Google Moja Firma nie ma końca. Kolejną, testowaną właśnie w Stanach Zjednoczonych funkcjonalnością jest… chat w czasie rzeczywistym z klientami, dostępny z poziomu wpisu w lokalnych wynikach wyszukiwania lub z poziomu Map Google.

Źródło: LWFO

 

Jak to działa?


   Zaproszenie tylko dla wybranych (jak na razie)


Opublikowana na stronie pomocy Google instrukcja mówi, że jest to program pilotażowy, a do firm, które w nim uczestniczą obecnie wysłano wcześniej maile. Nie otrzymali ich wszyscy przedsiębiorcy – jedynie wybrani, a w wiadomości znajdował się link zapraszający do udziału. Każdy z uczestników testu może oczywiście w dowolnym czasie zrezygnować z partycypowania w programie, a rozpoczynając udział w teście należy podać swój numer telefonu, na który przychodzić będą wiadomości SMS oraz z poziomu którego możliwe będzie odpowiadanie klientom. Do udzielania odpowiedzi można użyć również Google Allo.

 

   Liczy się błyskawiczna odpowiedź…

 

Chat na żywo to funkcja, która ma na celu zbliżenie klienta z daną firmą, dlatego bardzo duży nacisk kładziony jest na udzielanie niemal natychmiastowych odpowiedzi (np. średnia około 5 minut to już dużo). Z tego powodu, jeśli w programie pilotażowym średnia czasu potrzebnego na udzielenie odpowiedzi przez danego uczestnika będzie zbyt wysoka, istnieje spora szansa, że Google zrezygnuje ze współpracy w testach. Inicjowana przez potencjalnego klienta rozmowa powinna przebiegać płynnie, nie zmuszać zainteresowanej osoby do zbyt długiego oczekiwania.

 

Źródło: SearchEngineRoundtable


   …oraz bezpieczeństwo
Ponadto, zgodnie z informacjami opublikowanymi w wytycznych, bardzo ważne jest, aby unikać podawania podczas rozmów danych wrażliwych (np. loginów i haseł).


Prawie jak w AdWords
Użytkownicy już zauważyli, że testowany chat na żywo z klientem jest dość podobny do testowanej od czerwca funkcji usługi AdWords („kliknij aby wysłać wiadomość”).

 

Źródło: SearchEngineRoundtable

 

Chat na żywo – pomoc czy problem?

 

 

Źródło: ClearMirrorHealing


Funkcja ta z pewnością pozwoli na bliższy kontakt z klientami. Udzielenie natychmiastowej odpowiedzi rozwiewającej wątpliwości klienta może sprawić, że oczekując na maila zwrotnego potencjalny kupujący nie znajdzie w międzyczasie podobnego produktu z interesującymi go informacjami u innego sprzedawcy. Pozwoli też klientom na uzyskanie konkretnej odpowiedzi znacznie szybciej, niż chociażby w trybie telefonicznego przebijania się przez kolejne numery wewnętrzne.


Wygląda więc na to, że zarówno z punktu widzenia klienta, jak i sprzedawcy, chat na żywo z poziomu Map Google lub wpisów lokalnych może być znacznym ułatwieniem. Ciekawe, jak taka funkcja przyjęłaby się w Polsce?

Źródła: Search Engine Roundtable, Search Engine Roundtable, Google My Business Help

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
4.40 - (5 głosów)
Komentarze
#1Arek Reklamy2017-06-29 14:31:10
Google zdobył już prawie monopol na reklamy i przepływ treści informacyjno - marketingowych w sieci.
Udoskonalając i udostępniając coraz to nowe przydatne narzędzia, deklasuje potencjalnych rywali i zdobywa prawie nieograniczoną władzę na rynku medialnym.
Mechanizm polega na fakcie umniejszenia roli sprzedawcy, czy właściciela określonej treści.
Krótko mówiąc: " jesteś z Googlem, albo nie istniejesz "

Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się