Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Koniec Flasha w reklamach graficznych Google

Opublikowano: 02-03-2016

Na fali rosnącej niechęci twórców oprogramowania, jak i samych Internautów do wtyczki Adobe Flash, Google zdecydowało się na kolejny krok w kierunku odejścia od wspierania tej technologii. Po 2011 roku, kiedy to gigant z Mountain View zaprzestał wsparcia dla wtyczki w mobilnej wersji przeglądarki Chrome, przyszedł czas na zwiększenie bezpieczeństwa i wygody odbiorców reklam graficznych Google AdWords.

 

Źródło: thehackernews.com

 

Podobne działania podjęło do tej pory w 2010 roku Apple, które w systemie iOS całkowicie zrezygnowało z technologii Flash na rzecz HTML5, czy też Mozilla, która w zeszłym roku zablokowała w swojej przeglądarce wtyczki w wersji 18.0.0.203 i starszych. Poza tym samo Adobe już w sierpniu 2012 roku zrezygnowało z aktualizowania rozszerzenia dla Androida. Czy Flash w takim razie całkowicie zniknie z rynku?


Zarzuty wobec Flasha


Czym zasłużyła sobie technologia opracowana przez Macromedia (w 2005 roku firmę wykupiło Adobe), skoro odwracają się od niego największe firmy świata IT? Jest to przecież jedno z najbardziej zaawansowanych i rozbudowanych rozwiązań pozwalających tworzyć naprawdę skomplikowane aplikacje i animacje.


1)    Nie wszyscy użytkownicy Internetu korzystają z rozszerzenia od Adobe. Ma to związek zarówno z sukcesywnym wycofywaniem wsparcia dla wtyczki, jak i z koniecznością jej pobrania. Nie każdy użytkownik pobiera rozszerzenie Adobe Flash Player przy instalacji, czy też pierwszym uruchomieniu przeglądarki. Nie wszyscy decydują się także wtedy, gdy napotykają w sieci aplikację wymagającą instalacji wtyczki.


2)    Aplikacje i grafiki wykonane przy pomocy technologii Flash są „cięższe”. Użytkownicy wtyczki mogą narzekać więc na większe obciążenie procesora i baterii, jak i dłuższy czas ładowania stron internetowych, czy reklam w tym formacie.


3)    Problemy z bezpieczeństwem. Największym zarzutem wobec wtyczki Adobe Flash Player jest jej niestabilność i regularnie wykrywane kolejne luki umożliwiające jej zhakowanie i szpiegowanie użytkowników. To właśnie ze względów bezpieczeństwa giganci branży IT coraz częściej rezygnują z korzystania bądź wspierania produktu Adobe.


Flash i Google AdWords


Według ostatnich doniesień z profilu Google+ AdWords, Google wycofuje się z wyświetlania reklam graficznych przygotowanych w oparciu o technologię Flash. Gigant z Mountain View chce tym zachęcić reklamodawców do korzystania z HTML5. Jako powód podaje możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców.

 

Źródło: mediaky.com


Rezygnacja z reklam we Flashu przebiegać ma dwuetapowo. Najpierw, 30 czerwca 2016 roku, użytkownicy systemu AdWords oraz platformy DoubleClick Digital Manager stracą możliwość załadowania tego rodzaju reklam.


Ostateczny koniec formatu w reklamach Google nastąpi dopiero 2 stycznia 2017 roku, kiedy to Google przestanie wyświetlać przygotowane w nim reklamy.


Co zrobić, jeśli mamy już reklamy w formacie Flash?


Google uspokaja, że kampanie Flash z odpowiednimi ustawieniami są przez nich automatycznie konwertowane do formatu HTML5. Wystarczy na koncie AdWords ustawić automatyczne konwertowanie. Zachęcamy jednak do zapoznania się z całym artykułem z pomocy Google dotyczącym konwersji reklam do HTML5.

 

Źródła: Profil AdWords w Google+; seroundtable.com; antyweb.pl; dobreprogramy.plkomorkomania.pl; superzarobek.wordpress.com

Autor
Marta Ciechomska
Ocena artykułu
4.60 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się