Ikona 03:50 min Ikona 18.09.2015

Na początku było #zdjęcie, a później #reklama

Korzystając z zasady „obraz znaczy więcej niż 1000 słów”, twórcy aplikacji mobilnych stworzyli Instagram. Jego użytkownicy mogą wrzucać nieskończoną ilość fotek i dzielić się nimi nie tylko ze znajomymi, ale też zupełnie obcymi osobami. Aby dotarły do większego grona odbiorców, portal przejął popularne dotąd tylko na Twitterze hashtagi. Poszerzanie liczby adresatów polega na tym, że każde wrzucone na Instagramie zdjęcie opatrywane jest szeregiem kratek z popularnymi frazami. Narzędzie wyszukiwania w aplikacji pozwala nam określić jakie wyrażenie interesuje nas najbardziej i odnaleźć związane z nim fotki.

 

Hashtagi na Instagramie

Z potencjału takiej formy promocji szybko zaczęły korzystać znane marki. Portal dopiero zaczyna swoją przygodę z marketingiem, zdjęcia sponsorowane pojawiają się od niedawna. Producenci odzieży, obuwia czy kosmetyków, zaczęli zatem masowo wysyłać swoje produkty znanym aktorom, celebrytom i blogerom mającym swoje profile na Instagramie. Te zaś w ramach „podziękowania” wstawiały wykonane przez siebie zdjęcia danej rzeczy, opatrując je oczywiście wspomnianymi hashtagami. Dzięki temu osoby śledzące profile gwiazd mogły dowiedzieć się co noszą, jedzą, na jakiej są diecie i móc je naśladować. Klikając na samą #frazę, użytkownicy przenosili się na inne zdjęcia z produktami marek lub profil producenta, o ile został on opatrzony znakiem małpy (@NazwaMarki).

Dzięki dostępnym w aplikacji narzędziom, reklamodawcy mogli dowiedzieć się, czy tego typu forma promocji przyciąga na ich profile nowych użytkowników. Szybko zrozumieli, że ilość „lajków” nie przekłada się na zyski, zaś gwiazdy oskarżane o nieuczciwość zaczęły odstępować od reklamowania cudzych produktów i skupiły się na działalności dobroczynnej (zobacz: #KarmimyPsiaki czy #WeAreMaunaKea).

Z pomocą sprzedawcom przyszli twórcy aplikacji mobilnych. Stworzyli dodatkowe narzędzia umożliwiające przeniesienie się ze zdjęcia produktu wprost na stronę, na której można go kupić. Na rynku wybijają się przede wszystkim dwa programy użytkowe działające na podobnych zasadach: LikeAndBuy.It oraz Like-2-Buy.

 

LikeAndBuy.It

 

LikeAndBuy.It jest pierwszym pomostem łączącym foto-serwis ze sklepami internetowymi. Aby móc z niego korzystać, administrator instagramowego profilu musi dokonać bezpłatnej rejestracji online, a następnie połączyć aplikację z narzędziem. W ten sposób, sprzedawca otwiera przed sobą dwie możliwości: •    Link-to-Buy – w opisie profilu (sekcja biograficzna) wystarczy dodać link do e-sklepu lub strony marki, a narzędzie przekierowuje odbiorcę wprost na nią. Użytkownik po kliknięciu na konkretne zdjęcie trafi na podstronę dotyczącą produktu na nim widniejącego. •    Mail-to-Buy – również  w tym przypadku należy dodać link do profilowego opisu. Po „zlajkowaniu” zdjęcia, użytkownik dostanie maila dostarczającego szczegółowych odpowiedzi na pytania gdzie i za ile może daną rzecz kupić.

Z narzędzia może skorzystać każdy sprzedający swoje produkty online. Połączenie Instagrama ze sprzedażą poszerza możliwości, co przetestowały takie marki jak Nike, Sephora czy Local Heroes. Ta ostatnia, choć na foto-serwisie obecna od dawna, mimo dużej ilości osób śledzących ich posty nie odczuwała dotąd zwiększenia wskaźników sprzedaży. Firma ubierająca Justina Biebera i Rihannę dopiero po wprowadzeniu narzędzia LikeAndBuy.It zauważyła wzrost ilości sprzedanych ubrań i to o niemal 25%.

 

Like-2-Buy

 

Drugim narzędziem jest Like-2-Buy, o pozornie ograniczonych możliwościach. Powstało pod wpływem serii pytań o produkty udostępniane na Instagramie przez Nordstrom. Marka pod wrzucanymi na instagramowym portalu fotkami produktów, dostawała serię pytań o ich dostępność, cenę i miejsce gdzie można je kupić. Ekipa zajmująca się social mediami w Nordstrom codziennie poświęcała wiele godzin wyłącznie na dodawanie komentarzy z odpowiedziami.

Link-2-Buy znacznie ułatwiło cały proces. Wygodne i łatwe w obsłudze narzędzie pozwoliło na połączenie znanych marek ze stronami oferującymi sprzedaż ich produktów. Tak samo jak w przypadku LikeAndBuy.It, wystarczy dokonać bezpłatnej rejestracji i umieścić w opisie instagramowego profilu link. Gdy użytkownik kliknie ikonkę, otwiera się seria kolejnych zdjęć z markowymi ubraniami, butami czy kosmetykami. „Lajkowanie” następnych zdjęć tworzy swego rodzaju listę zakupów (wishlist), do której użytkownik może powrócić w każdej chwili.

Interaktywne galerie na Instagramie, to od dawna poszukiwane narzędzie umożliwiające spieniężenie potencjału portalu. Od teraz reklamodawcy mogą skorzystać z trzech możliwości promowania swoich produktów: •    oznaczania przedstawiających je zdjęć hashtagami przez znane osoby, •    zamówienie kampanii sponsorowanej docierającej do potencjalnych klientów w postaci fotek lub krótkich filmików (szerzej omówione w poprzednim artykule), •    połączenie instagramowego profilu ze stroną bezpośrednio oferującą sprzedaż towaru.

Póki co są to sposoby mało nachalne, gwarantujące użytkownikom możliwość wyboru z którą reklamą chcą zapoznać się szczegółowo. Miejmy nadzieję, że osoby odpowiedzialne za marketing na portalu będą nadal stawiać wymagania przed reklamodawcami, którzy jak dotąd wykazują się niespotykaną wcześniej kreatywnością, dzięki czemu nie niszczą oryginalnej estetyki aplikacji.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Upload snapa zwiększa sprzedaż? Ikona 01:40 min 15.10.2015 Oryginalne kampanie promocyjne stają się obowiązkowym wymogiem stawianym przez aplikacje mobilne przed reklamodawcami. Również zdjęcia i filmiki wrzucane przez marki na Snapchata muszą być kreatywnie zaprojektowane.Tak jak w przypadku Instagrama, reklamodawcy mają obowiązek tworzyć oryginalne kampanie promocyjne. Marki, które realizują swoje projekty na Snapchacie, publikując tzw. snapy, to między innymi Taco Bell, McDonald' Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co nowego u Snapchata? Ikona 02:00 min 02.02.2016 To nic dziwnego, że portale społecznościowe oraz aplikacje pozwalające nam korzystać z bogactwa social mediów stale się zmieniają. Niekiedy zmiany te polegają na drobnych modyfikacjach szaty graficznej, layoutu, innym razem – całkowitej modyfikacji dotychczasowych funkcji oraz dodaniu nowych, np. zwiększających interakcję pomiędzy użytkownikami. Niekiedy jednak mamy do czynienia z sytuacją, w której z pozoru drobna transformacja aplikacji całkowicie zmienia jej zakres oddziaływania – znacząco rozszerza grupę docelowych użytkowników. Tak też stało się ze Snapchatem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zdjęcia sponsorowane na Instagramie Ikona 02:00 min 21.07.2015 Odkąd Mark Zuckeberg rozpoczął proces monetyzacji Facebook’a, wchodząc na portal od razu dostrzegamy dużą ilość reklam. Od lat mówi się też o konieczności spieniężenia potencjału Instagrama – będącego aktualnie jednym z najchętniej używanych serwisów – ale jego założycielom nie spieszy się do sprzedania miejsca reklamodawcom. Wręcz przeciwnie: portal stawia wymogi markom dotyczące jakości zdjęć i ich merytorycznej zawartości.   Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700