Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Pięć sposobów na nieudaną kampanię AdWords

Opublikowano: 04-08-2015

Jak przygotować i przeprowadzić nieskuteczną kampanię AdWords? To całkiem proste:

  1. Po pierwsze słowa kluczowe: Umieść w kampanii wszystkie słowa, które przyjdą Ci do głowy. Im bardziej ogólne, im bardziej odnosić się będą do innych, prócz Twojej, dziedzin, tym większa szansa, że zapewnią Ci porażkę. Jeśli np. zajmujesz się produkcją bezpiecznych placów zabaw, nie wahaj się użyć frazy „zabawa”, dodaj też „plac”. Frazy bardziej precyzyjne, takie jak choćby „Producent placów zabaw” są niestety zbyt konkretne, ich zastosowanie wiąże się z ryzykiem sukcesu. Pamiętaj też, by nie stosować wyrażeń wykluczających.

     

  2. Po drugie treści reklam: Pamiętaj, żeby Twoje kreacje w możliwie najmniejszym stopniu odnosiły się do wyrażeń kluczowych w danej grupie reklam. To niemal gwarancja porażki, a o to nam przecież chodzi! Jeżeli utworzysz reklamy, które odpowiadają zapytaniom użytkowników, a co gorsza kierują do odpowiadających im podstron Twojego serwisu, istnieje duże niebezpieczeństwo, że zainteresujesz użytkowników i dostarczysz im tego, czego potrzebują.

     

  3. Po trzecie: Cele. Niemal całkowitą gwarancję minięcia się z sukcesem zapewnia jego odpowiednie zdefiniowanie. To często stosowany sposób na porażkę. Wystarczy obrać cel, który jest niemożliwy do zrealizowania. To takie proste! Założenia, które mu towarzyszą powinny być nie tylko nieadekwatne, ale też niczym niepodparte. Obierając racjonalne, ambitne, ale wykonalne cele, oparte na doświadczeniu i konkretnej wiedzy, wieszasz nad sobą groźbę ich osiągnięcia.

     

  4. Po czwarte: Żadnych innowacji. Google co chwilę dostarcza reklamodawcom nowych narzędzi, które mają im ułatwić prowadzenie kampanii, bądź podnieść jej efektywność. Wprowadza również nowe kanały dotarcia do użytkowników i formaty reklam. Jeśli zależy Ci na przeprowadzeniu kampanii, dzięki której skutecznie zmarnujesz zainwestowane środki – wystrzegaj się tych nowości jak ognia.

     

  5. Po piąte: porządek to Twój wróg. Tylko prawdziwy bałagan na zarządzanym koncie może zapewnić brak przejrzystości, dzięki któremu nawet w chwilach słabości nie będziesz w stanie przeprowadzić dobrej optymalizacji. Jeśli uporządkujesz kampanie i grupy reklam, podzielisz je wg jasnych kryteriów i sprawisz, by struktura Twojego konta była analogiczna do struktury Twojego serwisu, znacznie utrudnisz sobie osiągnięcie minusowego zwrotu z inwestycji.

Sposobów na to, by AdWords ze skutecznego narzędzia do pozyskiwania klientów stał się niszczarką do pieniędzy przeznaczonych na reklamę jest oczywiście znacznie więcej. Listę tę można byłoby rozbudować np. o ignorowanie raportów, czy kwestii mierzenia konwersji. Skupiłem się na pięciu powyższych, ponieważ w mojej ocenie są one stosowane najczęściej.

Chcąc przeprowadzić beznadziejną kampanię, nie musisz odnosić się do wszystkich punktów. W gruncie rzeczy wystarczy konsekwentne przestrzeganie jednej, bądź kilku z powyższych zasad.

 

 

 

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
4.90 - (10 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się