Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Zmiany w AdWords - stop przypadkowym kliknięciom w reklamę

Opublikowano: 07-07-2015

Przypadkowe kliknięcia w reklamy AdWords to spory dyskomfort dla Internautów, ponieważ są oni przenoszeni na strony, których zazwyczaj nie chcieli odwiedzać. Jest to także problem dla reklamodawców,  ponoszących realne koszty za te wejścia. Wg Google w przypadku reklam kierowanych na tablety i smartfony przypadkowe kliknięcia mogą stanowić aż 50%, dlatego przyszedł czas na spore zmiany. Gigant z Mountain View zamierza wprowadzić:

 

- nieaktywne okolice okna reklamowego,

- możliwość kliknięcia w reklamę dopiero po kilku sekundach,

- brak automatycznego instalowania aplikacji. 

 

Źródło: adwords.blogspot.com

 

Oczywiście nie są to pierwsze inicjatywy Google zapobiegające nieprawidłowym kliknięciom. W 2012 na terenie USA wprowadzono konieczność potwierdzenia chęci wejścia na stronę po naciśnięciu baneru reklamowego. Sam system AdWords także wykrywa podejrzane wejścia na stronę i w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości na konto zwracane są pieniądze.

 

Źródło: googlemobileads.blogspot.com

 

Źródło: googlemobileads.blogspot.com

 

Celem najnowszych zmian jest zwiększenie satysfakcji Internautów, optymalizacja kosztów związanych z nieprawidłowymi kliknięciami oraz zwiększanie jakości kampanii AdWords. 

 

Źródło:

adwords.blogspot.com

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się