Ikona 03:35 min Ikona 31.07.2013

Przewodnik po Yandex część 2. Yandex.Poczta (Яндекс.Почта)

Integracja wielu kont ma liczne zalety, ale też kilka zagrożeń (np. utrata hasła do jednego konta de facto wiąże się z utratą możliwości korzystania z kilku serwisów na raz). Internauta ma więc dwa wyjścia: iść na przekór ogólnoświatowym trendom lub skorzystać z zalet usług oferowanych przez np. Yandex z poziomu jednego konta. Dla osób, które wybrały opcję drugą przygotowaliśmy prosty przewodnik po Yandex.Poczcie.

 

 

 

Krok 1 – odwiedź Yandex!

Należy wejść na stronę główną wyszukiwarki i stamtąd wybrać odpowiedni odnośnik lub też kliknąć w link dla rosyjskojęzycznych lub anglojęzycznych osób, a następnie wybrać duży zielony przycisk – Stwórz konto pocztowe.

Krok 2 – wypełniamy dane. Imię, nazwisko, login, hasło (wpisywane dwukrotnie dla wykluczenia pomyłek), pytanie kontrolne i odpowiedź, numer telefonu (nieobowiązkowy) – czyli bez niespodzianek. Jeśli wybrany przez nas login będzie już zajęty natychmiast otrzymamy taką informację. Tworząc hasło trzeba pamiętać, że musi zmieścić się w przedziale od 6 do 20 znaków i może zawierać także takie znaki dodatkowe, jak:

! @ # $ % ^ & * ( ) _ – + : ; , .

Warto spędzić trochę czasu na wymyślaniu loginu i hasła – w końcu będą one wykorzystywane jako dane logowania do większości serwisów Yandex. Na koniec wystarczy przepisać symbole z obrazka, zaakceptować regulamin (wersja angielska) oraz politykę prywatności (wersja angielska) i kliknąć przycisk Stwórz pocztę.

Krok 3 – podstawowe ustawienia Po stworzeniu konta można od razu dokonać pierwszych ustawień. Stworzyć kolorowe zakładki/znaczniki grupujące nasze maile tematycznie.

 

 

Połączyć inne skrzynki mailowe z właśnie tworzoną, przy czym mogą to być konta nie tylko Yandex, ale także innych firm, włączając w to Google:

 

 

Dodać swoje imię, które będzie się wyświetlać w polu „Od kogo”, określić strefę czasową oraz dodać fotografię (jeśli mamy włączoną kamerę internetową można za jej pomocą błyskawicznie zrobić swoje zdjęcie):

 

 

Na następnych dwóch podstronach wybiera się kompozycję wizualną (jasną, ciemną, retro i wiele innych), wpisać można numer telefonu wykorzystywany do ewentualnego odzyskania hasła oraz potwierdza się wprowadzone zmiany.

Krok 4 – witamy w Yandex.Poczcie Gratulacje! Właśnie założyłeś konto pocztowe. Interfejs skrzynki jest bardzo przejrzysty i intuicyjny, a jednocześnie daje użytkownikowi spore możliwości indywidualizacji. Część centralna to zawartość aktualnie wybranej skrzynki pocztowej, a po lewej wybieramy maile przychodzące, wychodzące, spam i szkice.

 

 

Tuż nad mailami znajduje się kilka podstawowych przycisków ułatwiających pracę z mailami, a mianowicie: Napisać, Sprawdzić, Przesłać dalej, Usunąć, SPAM, Przeczytane i – ciekawostka: możliwość dodania swojego przycisku (np. Archiwizuj, Oznacz zakładką itp.).

U samej góry można szybko przeklikać się do innych usług Yandex, m. in. wyszukiwarki, Yandex.Money (Яндекс.Деньги), Muzyki, Zdjęć etc. Z kolei w prawym górnym rogu dostępny jest zestaw przycisków pozwalających się wylogować, zmienić ustawienia lub motyw.

Krok 5 – ustawienia zaawansowane

Do głównych ustawień można wejść poprzez przycisk „Настройка” w prawym górnym rogu lub przez analogiczne przyciski zlokalizowane w różnych miejscach skrzynki pocztowej. Z poziomu głównych ustawień można kompleksowo dostosować skrzynkę do swoich upodobań, między innymi: – stworzyć filtry, – zarządzać innymi kontami pocztowymi zintegrowanymi z tą skrzynką, – zarządzać kontaktami, – modyfikować ustawienia bezpieczeństwa (np. korzystać z bezpiecznego połączenia https://, zmienić hasło, dodać numer telefonu, czy też sprawdzać logowania na konto – kto, kiedy i z jakiego urządzenia logował lub próbował zalogować się na nasze konto), – włączać i wyłączać reklamy i informacje, które znajdują się po lewej stronie okna głównego.

Krok 6 – opcjonalny, dla ceniących ciekawe rozwiązania. Ustawienia pozwalają bardzo dokładnie zarządzać właściwie wszystkimi aspektami działania Twojej poczty. Osoby lubiące nieco poeksperymentować z nowościami na pewno zainteresują dwie dodatkowe możliwości. Pierwsza z nich jest ściśle funkcjonalna i dotyczy możliwości korzystania ze skrótów klawiszowych. Na przykład przycisk „F9” pozwala sprawdzić pocztę, „w” oraz „c” napisać wiadomość etc. Aby sprawdzić spis skrótów w dowolnym momencie należy wybrać przycisk „?”.

 

 

Yandex.Poczta pozwala też być na bieżąco z aktualnościami z interesujących nas obszarów. Wystarczy wybrać odpowiednią zakładkę ze skrzynki głównej, a mianowicie „Подписки”:

 

Następnie wybieramy interesujące nas tematy i cieszymy się najświeższymi informacjami wprost w naszej skrzynce email. Można także dodać specjalny widget na stronę główną wyszukiwarki Yandex, aby jeszcze szybciej otrzymywać powiadomienia o nowościach.

 

Serdecznie zachęcamy do eksperymentowania z bogatymi możliwościami Yandex.Poczty oraz do śledzenia naszego bloga i tematów związanych z pozycjonowaniem stron internetowych. Już wkrótce kolejna część przewodnika Sunrise System po świecie runetu.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:40 min 02.09.2013 Od lat uprzyjemniają korzystanie z największej na świecie wyszukiwarki internetowej. W ważne święta odruchowo sprawdzamy, na jaki pomysł tym razem wpadli twórcy doodli. Czasem są tak wyszukane, że trzeba zasięgnąć pomocy odnośnika do Wikipedii, by odkryć, czego dotyczą. Zawsze jednak tworzone z pomysłem oraz idealnie oddające charakter danego wydarzenia. Idea doodli jest prosta – wywołać uśmiech na twarzy użytkowników. /p> Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:30 min 04.10.2013 Popularność Facebooka sprawia, że wykorzystywany jest on do różnych celów. Firmy najczęściej widzą w nim sposób na kształtowanie swojego wizerunku, pobudzanie aktywności potencjalnych klientów czy też uzyskiwanie ich przywiązania do marki, produktu. Użytkownicy zaś sposób na oderwanie od rzeczywistości, chwilę rozrywki i relaksu. Poniżej możecie sprawdzić, jakie marki są najbardziej popularnymi w mediach społecznościowych, a także czego nie powie nigdy prawdziwy Poznaniak. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 31.07.2013 Reklama mobilna za swój priorytet uznaje targetowanie - treść przekazu reklamowego powinna docierać jedynie do tych osób, które będą nią zainteresowane. Marketing mobilny jest więc bardziej osobisty, bliższy konkretnemu człowiekowi. Co to zmienia? Przede wszystkim reklama mobilna nie będzie odbierana jako coś niechcianego i natrętnego. Będzie źródłem informacji, dostosowanym do oczekiwań odbiorców. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700