Ikona 01:50 min Ikona 02.04.2013

Na różnych portalach aukcyjnych wciąż można znaleźć oferty katalogowania. Czy jest to coś, co może pomóc Twojej stronie internetowej? Czy może przynieść realny zysk? Czy warto jest zainwestować? Czy wspiera to pozycjonowanie? Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba dowiedzieć się, czym jest katalogowanie i jaką ma historię.

 

Czym jest katalogowanie stron i dlaczego jest istotne dla pozycjonowania?

 

Katalogowanie stron to proces, którego celem jest umieszczenie informacji o naszej firmie w swoistej „książce telefonicznej”, gdzie zamiast numeru telefonu znajduje się adres strony www. Przykładem takiego katalogu może być np. : katalog.krs-online.pl lub katalog.onet.pl.

Wyszukiwarka Google ceni liczbę linków, która prowadzi do naszej strony, więc takie wpisy mogą mocno pomóc przy pozycjonowaniu. Teoretycznie „im więcej szumu” o naszej stronie w szeroko pojętym Internecie – tym wyższe zajmiemy pozycje. W tym przypadku jednak przysłowie „lepsza zła sława niż jej brak”, nie działa! Dobór katalogów jest niezwykle istotny – zły wybór z pewnością zaszkodzi naszej stronie! W niektórych katalogach można dodawać strony o tematyce pornograficznej. Chyba nikt z przedsiębiorców nie chciałby, aby informacje o jego firmie były w jakikolwiek sposób powiązane z takimi stronami.

 

Płatne katalogi a pozycjonowanie: czy warto inwestować?

 

W wielu wspomnianych ofertach pojawia się informacja o płatnych katalogach lub o „ręcznych” wpisach. Dlaczego są istotne?
Gigant z Mountain View zmienia swój algorytm średnio 500 razy rocznie. Coraz istotniejsza jest unikalność treści zamieszczanych na stronach. Tysiące identycznych wpisów w kiepskich katalogach wygląda po prostu nienaturalnie i zupełnie w niczym nie pomoże. Płatne katalogi natomiast często wymuszają lepszą administrację oraz dbałość o jakość.
Zbierając wnioski: Na dzień dzisiejszy katalogowanie pomaga przy pozycjonowaniu – pod warunkiem jednak, że katalog jest wartościowy i przekaże część swojej „mocy” określanej parametrem PageRank. Podobnie jak książki telefoniczne – katalogi firm wychodzą już z użycia – nadal jednak są dodatkową wizytówką naszej firmy.
Więcej:
O usłudze pozycjonowania
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

6 cech dobrego meta description Ikona 03:30 min 29.09.2015 Meta description, czyli opis danej podstrony, wyświetlany w wynikach wyszukiwania, to niezwykle istotny element każdej strony internetowej. To często właśnie od niego zależy, czy użytkownik, który znalazł naszą stronę w Google, kliknie właśnie nasz link, czy wybierze jeden z linków konkurencji. Sprawdź 6 cech dobrego meta description i dowiedz się jak zachęcić internautów do wizyty na Twojej witrynie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Fresh Crawl i Deep Crawl – czym są i dlaczego są ważne Ikona 05:50 min 11.08.2016 Jak wspomniałem w poprzedniej części cyklu o Googlebocie, robot sieciowy bywa nazywany również crawlerem (z ang. crawl – pełzać). Pomimo, iż pełzanie większości z nas kojarzy się z uległością, w tym wypadku to my musimy dostosowywać się do działań Googlebotów (pełzaczy), które na naszej stronie internetowej (prawdopodobnie) regularnie przeprowadzają fresh crawl i deep/main crawl. W tym artykule dowiecie się więcej o obu rodzajach „pełzania” wykonywanych przez roboty sieciowe. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Magia rich snippets Ikona 02:35 min 16.04.2012 Standardowe dziesięć pierwszych linków (tzw. "top 10"), wyświetlanych w wyszukiwarce Google, zostało ostatnio rozszerzonych o mapy, wideo, grafiki, wykresy oraz elementy tzw. „rich snippets”.  Chciałbym napisać kilka słów o tych ostatnich, które ostatnio pojawiają się praktycznie wszędzie, choć rzadko zdajemy sobie z tego sprawę. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700