Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Katalogowanie a wyniki pozycjonowania

Opublikowano: 02-04-2013


Na różnych portalach aukcyjnych wciąż można znaleźć oferty katalogowania. Czy jest to coś, co może pomóc Twojej stronie internetowej? Czy może przynieść realny zysk? Czy warto jest zainwestować?
Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba dowiedzieć się, czym jest katalogowanie i jaką ma historię.

Katalogowanie stron proces, którego celem jest umieszczenie informacji o naszej firmie w swoistej "książce telefonicznej", gdzie zamiast numeru telefonu znajduje się adres strony www. Przykładem takiego katalogu może być np. : katalog.krs-online.pl lub katalog.onet.pl.


Wyszukiwarka Google ceni liczbę linków, która prowadzi do naszej strony, więc takie wpisy mogą mocno pomóc przy pozycjonowaniu. Teoretycznie "im więcej szumu" o naszej stronie w szeroko pojętym Internecie - tym wyższe zajmiemy pozycje. W tym przypadku jednak przysłowie "lepsza zła sława niż jej brak", nie działa! Dobór katalogów jest nie zwykle istotny - zły wybór z pewnością zaszkodzi naszej stronie! W niektórych katalogach można dodawać strony o tematyce pornograficznej. Chyba nikt z przedsiębiorców nie chciałby, aby informacje o jego firmie były w jakikolwiek sposób powiązane z takimi stronami.

W wielu wspomnianych ofertach pojawia się informacja o płatnych katalogach lub o "ręcznych" wpisach. Dlaczego są istotne?


Gigant z Mountain View zmienia swój algorytm średnio 500 razy rocznie. Coraz istotniejsza jest unikalność treści zamieszczanych na stronach.  Tysiące identycznych wpisów w kiepskich katalogach wygląda po prostu nienaturalnie i zupełnie w niczym nie pomoże. Płatne katalogi natomiast często wymuszają lepszą administrację oraz dbałość o jakość.


Zbierając wnioski:
Na dzień dzisiejszy katalogowanie pomaga przy pozycjonowaniu - pod warunkiem jednak, że katalog jest wartościowy i przekaże część swojej "mocy" określanej parametrem PageRank. Podobnie jak książki telefoniczne - katalogi firm wychodzą już z użycia - nadal jednak są dodatkową wizytówką naszej firmy.

 

Więcej:

SEO Copywriting - sztuka osiągania kilku celów jednocześnie,

O usłudze pozycjonowania

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
2.79 - (14 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się