Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Duże może więcej? Prognozy dla reklamy displayowej

Opublikowano: 24-09-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:50 min

Jak wykazuje analiza danych raportu IAB za 2011 rok, display (reklama wykorzystująca formaty graficzne) jest jeszcze najpopularniejszą w Polsce formą reklamy online. Ogromna elastyczność i wielość modeli rozliczeń pozwala na dopasowanie kampanii display'owej zasadniczo do każdego budżetu - jednak notowania z każdym rokiem systematycznie spadają.

Duże może więcej? Niekoniecznie.
Duże zmiany zaszły na płaszczyźnie popularności poszczególnych formatów display'owych, o czym świadczy ogromny wzrost takich rozwiązań jak: billboard i double billboard (reklama dwukrotnie wyższa od billboardu) oraz rectangle (reklama graficzna umieszczona w środku artykułu).

Obecnie te formaty stanowią 60% wszystkich rodzajów reklamy graficznej. Wzrosło zainteresowanie reklamą wielkoformatową, taką jak  tripple billboard, ale standardowe rozmiary display'owe (m.in.: top layer, czyli animacja wyświetlana ponad treścią strony) w dalszym ciągu cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem.

Fot. sxc.hu

 

Według analityków  IAB może to świadczyć o swoistej polaryzacji potrzeb reklamodawców. Duże, bardziej zauważalne formaty teoretycznie silniej oddziałują reklamowo i potencjalnie mogą przynieść większą stopę zwrotu. 

Z drugiej strony, reklamodawcy są coraz bardziej uczuleni na potrzeby internautów, którzy często odbierają zbyt duże, przesłaniające treść strony reklamy bardzo negatywnie.

 

"Lubię to!" w reklamie displayowej
Coraz bardziej świadomi reklamodawcy wymagają także podniesienia poziomu jakości emitowanych reklam. Jak podaje Raport IAB, w 2011 roku częściej pojawiały się reklamy zaawansowane technologicznie, jak przykładowo wideo. Polska branża jest tez zmuszona do podążania za światowymi trendami, w związku z czym pojawia się potrzeba zwiększenia funkcjonalności reklamy display, np. o przyciski służące do „polubienia” marki na portalu społecznościowym.

Reklama display w dalszym ciągu jest dość popularnym narzędziem marketingowym w polskiej sieci. Jak przewidują specjaliści, w przeciągu kolejnych lat jej przyszłość będzie związana z rozwijająca się reklamą mobilną. Najgroźniejszym konkurentem jest jednak z pewnością marketing w wyszukiwarkach – SEM nie ma irytujących wad reklamy graficznej.

Źródło: Raport Strategiczny IAB Polska Internet 2011

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się