Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Słowa „kluczowe” na profilu firmowym

Opublikowano: 02-07-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:50 min

Zakładając, że posiadają już Państwo fanpage swojej marki oraz że publikują na nim posty o określonych, dostosowanych do grupy docelowej porach, nadszedł czas na przeanalizowanie, jakich słów należy używać, aby przyciągnąć uwagę czytelnika oraz sprowokować go do reakcji w postaci polubienia wpisu, skomentowania go lub udostępnienia go dalej. Firma SoTrender, zajmująca się obserwowaniem trendów związanych z wykorzystaniem social media w marketingu internetowym, przeprowadziła badanie na ponad 100 brytyjskich fanpage'ach oraz przyjrzała się ponad 2800 postom dotyczącym branż takich jak motoryzacja, odzież, żywność i kosmetyki. Rezultaty uzyskane w wyniku tych badań wskazują na kilka interesujących tendencji.
Fot.: Flickr

Jeśli prowadzimy profil firmy działającej w branży spożywczej, to starajmy się jak najczęściej używać słów o pozytywnym wydźwięku emocjonalnym, czyli np. kochać, lubić, szczęście, dobro itp.

W przypadku branży odzieżowej kluczowe okazują się dość powszechne zwroty, takie jak kolekcja, oferta, styl, moda etc. Odradza się stosowanie tak „wyeksploatowanych” słów jak zdobądź, wyprzedaż, wygraj. Chyba, że nasza firma działa w branży kosmetycznej. Tam takie zwroty nadal przyciągają uwagę Klientów. Niezależnie od tego, jakie słownictwo wykorzystamy, nie wolno zapominać o dorzuceniu do postu zdjęcia. Analiza przeprowadzona przez SoTrender wskazuje, że jest to czynnik, który znacząco wpływa na zwiększenie aktywności internautów. Ponadto, zalecane jest zakończenie wpisu pytaniem, ponieważ pobudza to w fanach tendencję do komentowania, związaną z odruchem odpowiedzenia na zadane im pytanie.

Do słów niepopularnych wśród internautów, a wręcz przez nich ignorowanych, należą... polub, zobacz, kliknij i, co ciekawe, wygraj. Raport SoTrender wskazuje, że nadużywanie tych słów sprawiło, że użytkownicy social media stali się na nie „nieczuli”.

A zatem pamiętajmy, aby publikowane przez nas wpisy były ciekawe, oryginalne, a najlepiej opatrzone zdjęciem i zakończone pytaniem. A jakie Państwo zauważyli tendencje związane z rozwojem marketingu w mediach społecznościowych?

Źródło: Interaktywnie

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się