Ikona 02:00 min Ikona 16.12.2010

Google Instant a CPC

Do dynamicznego wzrostu cen za kliknięcia w AdWords, po wprowadzeniu Google Instant, nie doszło. Obawy zgłaszano wszem i wobec, jednakże kampanie prowadzone po 8 września, przynoszą odmienne wnioski.

Przypomnę. Google w pierwszej połowie września wprowadziło podpowiedzi do wyszukiwania, czyli tzw. Google Instant. Narzędzie przez wielu uważane za rewolucyjne, przez innych za irytujące, nie przyniosło jednak większych zmian w kampaniach AdWords. Obecnie linki sponsorowane nie tylko pokazywane są po zatwierdzeniu wyrażenia, ale także w momencie wpisywania do wyszukiwarki. Wyniki zmieniają się dynamicznie, dając pierwszeństwo krótkim wyrażeniom kluczowym – jedno i dwu wyrazowym. Jednak o tzw. zaniku długiego ogona nie może być mowy, internauta dalej szuka po frazach długich, starając się nie zbaczać z obranego przed wyszukiwaniem scenariusza zdarzeń.

Wyświetlanie linków, po kolejnych wpisach liter do wyszukiwarki, miało doprowadzić do wzrostu liczby wyświetleń bez kliknięć, co w konsekwencji dałoby obniżkę jakości fraz, co z kolei zaowocowałoby wzrostem cen za wyższe miejsca w rankingu reklam AdWords. O takich sytuacjach, które dawałoby jasno do zrozumienia, że Instant krzyżuje nam szyki, nie może być jednak mowy. W pewien sposób interesy reklamodawcy chroni również Google, uwzględniając w statystykach kampanii każde wyświetlenia linku sponsorowanego nie krótsze niż trzy sekundy.

Jedyną zmianą w cenach, która zbiegła się z Google Instant, ale niekonieczne musi być jej efektem, jest sugerowanie wyższych stawek za pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Przy zdecydowanie większej liczbie wyrażeń kluczowych pojawia się komunikat zachęcający do agresywniejszej licytacji wraz z dokładną stawką, jaką trzeba zapłacić za wyświetlanie na pierwszej stronie Google. Jednak zalecałbym daleko idącą powściągliwość, sugerowana cena nijak ma się do rzeczywistości. Często po pierwszych licytacjach w pozycji „średnia pozycja reklamy” można spotkać komunikat: pozycja 1, pozycja 1,2, pozycja 3 itd. Czyli nie taka stawka straszna za pierwszą stronę, jak ją Google określa.

Eksperci co do błędu i sugerowania wysokich cen nie są zgodni. Raczej uważają ten trend za globalny błąd w kontach, który z czasem zostanie naprawiony.

I tak się właśnie dzieje od pewnego czasu na kontach klientów Sunrise System.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:55 min 21.01.2011 Internauta rzadko kiedy wyszukuje wedle zasad słownika języka polskiego. Zapytania do wyszukiwarki zbudowane są z wielu fraz, mają postać zdań, ciągów wyrazów, często z błędami i pomyłkami. Aby ustrzec saldo konta przed stratami warto zadbać o długą listę słów wykluczających. Od dziś jedną dla całego konta i wszystkich kampanii AdWords. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:55 min 25.01.2011 Google postanowiło jeszcze mocniej wspierać zakupy w Internecie. Śladem bardzo popularnego Groupona (którego nie udało się Google kupić) tworzona jest podobno usługa Google Offers, której celem jest promowanie ...  promocji. Restauracji, hotelów, ośrodków SPA i tym podobne. Czy projekt odniesie sukces? Powstające na świecie konkurencyjne dla Groupona usługi mają szansę na pewien procentowy udział w rynku. Internauci lubią promocje! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:45 min 16.12.2010 Liczby opisujące Internet w 2010 roku są elektryzujące: e-gospodarka rozwija się w niezwykłym tempie. Co łatwo przewidzieć, dużą rolę odgrywają social media. W 2010 r. na wszystkich portalach społecznościowych  w sumie aktywnych jest 16 milionów polskich użytkowników. Ważne na fali gwiazdkowego shoppingu: świąteczne szaleństwo zakupowe 85% internautów zamieni na spokojne zakupy w Internecie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700