Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Google jest wszędzie? A może jednak nie...

Opublikowano: 20-07-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min

Wiedzieliście, że na całym świecie Google ma ok. 97% rynku wyszukiwania - jak to wygląda w Polsce? W odpowiedzi między innymi na takie pytania o hegemonię wyszukiwarek powstała swoista "Googlowska mapa świata".

Mapa informuje o udziałach wyszukiwarki Google na rynkach poszczególnych regionów świata. Nie znalazły się na niej np. kraje afrykańskie. Informacje te są stosunkowo aktualne i obrazują, gdzie Google jest numerem jeden, a gdzie inne wyszukiwarki obejmują większą cześć rynku.

Dla ciekawostki, kraje, gdzie nie dominuje Google, a wyszukiwarki lokalne posiadają ok. 60% udziałów rynku, to np. Chiny z wyszukiwarką www.baidu.com oraz Czechy z wyszukiwarką www.seznam.cz.

Innym przykładem jednej z najpopularniejszych wyszukiwarek krajowych jest www.naver.com w Korei. Inny format tej popularnej w Korei wyszukiwarki prawdopodobnie zmobilizował Google do ubogacenia wyszukiwarki www.google.co.kr o dodatkowe informacje znajdujące się pod oknem wyszukiwania. Z pewnością konkurencja na rynku wyszukiwania pozytywnie wpływa na rozwój SEO, m.in. zmiany algorytmów, które sprawiają, że pozycjonowanie jest bardziej wymagające oraz likwidują możliwości szybkiego i łatwego wypozycjonowania stron do TOP10.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.67 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się