Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Reklama kontekstowa część 2. OnetBoksy.pl

Opublikowano: 23-04-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min

Wczoraj o Adkontekst – dziś o konkurencyjnym systemie reklamy kontekstowej, czyli OnetBoksy.pl. Boksy Onetu – podobnie jak linki sponsorowane Google składają się z tytułu, dwóch wierszy tekstu i adresu (URL) serwisu. Reklamy wyświetlają się użytkownikom serwisu Onet Szukaj, Zumi.pl i na witrynach zewnętrznych współpracujących w ramach OnetKontekst. Boksy – znów nawiążę do AdWords – grupuje się w kampanie. W jednej kampanii można mieć maksymalne 50 boksów, dla których ustala się wspólny budżet dzienny. Systemu Onetu pozwala na minimalnie przekroczenie dziennego limitu na reklamę w Boksach, jednakże to co zabierze ponad stan, odejmuje w dniach następnych. Zatem jeśli jednego dnia ustalimy budżet dzienny na poziomie 50 złotych, i Onet „spożytkuje” 53 złotych, to w perspektywie 7 dni ustalony budżet (i nie zmieniony w trakcie) musi wynieść maksymalnie 350 złotych (7 x 50).

Do każdej reklamy dobieramy wyrażenie kluczowe. Fraza może składać się maksymalnie z 5 słów. Można mieć kilka boksów wyświetlających się przy tym samym haśle. Zatem możliwe jest stosowanie rotacyjnych treści reklam.

Oto przykład reklam Onetu:



Aby rozpocząć wyświetlanie Boksów należy wpłacić wybraną sumę na konto kampanii. Pieniądze są następnie przeliczane na punkty zgodnie ze zrozumiałym wzorem: 1 zł = 1 punkt. W przypadku Onetu możliwa jest również integracja kampanii w linkach (Onet Boksach) z kampanią w banerach Onetu. Pieniądze, a raczej punkty na koncie wykorzystujemy wtedy w serwisie banery.onet.pl. Wszystko zależy więc od naszej inwencji i... możliwości finansowych (punktowych).

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się