EEAT to zestaw kryteriów służących Google do oceny treści na stronach internetowych. Poszczególne litery w nazwie oznaczają experience, expertise, authoritativeness, trustworthiness, czyli doświadczenie, eksperckość, autorytet i zaufanie. Pod tym kątem boty wyszukiwarki analizują zawartość witryny.
Jak działa EEAT?
EEAT pozwala na analizę i ocenę treści na stronie. Algorytmy wyszukiwarek sprawdzają je – biorąc pod uwagę doświadczenie, eksperckość, autorytet, zaufanie – i oceniają ich jakość. Biorą pod uwagę:
- reputację witryny internetowej,
- doświadczenie autora treści,
- wynik porównania witryny z innymi wiarygodnymi źródłami,
- reakcje użytkowników na treści, takie jak komentarze, oceny, recenzje, udostępnienia w mediach społecznościowych.

Zalety EEAT
Strony internetowe spełniające kryteria EEAT:
- dostarczają wysokiej jakości, rzetelne i wiarygodne informacje,
- chronią użytkowników przed szkodliwymi poradami lub fałszywymi informacjami,
- mają większe szanse na osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania,
- mogą przyciągać więcej ruchu organicznego i zyskiwać większą widoczność w Internecie,
- przyczyniają się do tworzenia lepszego doświadczenia użytkownika korzystającego z witryny,
- pomagają w budowaniu zaufania klientów wobec marki.