Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!

Ikona

Co to jest ruch organiczny?

Ruch organiczny to całkowita liczba wejść na stronę internetową, które pochodzą z darmowych (niesponsorowanych) wyników wyszukiwania. Użytkownik po wpisaniu zapytania, czyli konkretnych słów kluczowych, otrzymuje zestaw wyników odpowiadający jego intencji. Taki rodzaj ruchu może być generowany nie tylko przez wyszukiwarki, ale także Mapy Google. Nie obejmuje jednak płatnych kampanii typu Google Ads.

 

Ruch organiczny z Google

  • Ruch organiczny z sieci – użytkownicy, którzy weszli na Twoją stronę po wpisaniu tekstowego zapytania. Im wyżej Twój link wyświetli się w naturalnych wynikach wyszukiwania, tym więcej potencjalnych odwiedzających.
  • Ruch organiczny z grafiki – użytkownicy mogą również trafić na Twoją stronę poprzez wyszukiwanie obrazów (Google Grafika). Dlatego właśnie optymalizacja elementów graficznych (np. dodanie alternatywnych opisów) jest tak istotna.
  • Ruch organiczny z wideo – Google umożliwia również wyszukiwanie filmów. Publikując wideo na swojej stronie, po prostu zwiększasz szansę na dodatkowy ruch. Algorytmy Google premiują także to, że użytkownicy trafiają na Twoją stronę z różnych źródeł, dlatego dywersyfikacja treści jest jak najbardziej wskazana.
  • Ruch organiczny z Google Maps – dla większości użytkowników Mapy Google to naturalny sposób wyszukiwania biznesów świadczących stacjonarne usługi. Restauracje, salony fryzjerskie i kosmetyczne, a także hotele – pozycjonowanie lokalne w Mapach Google jest kluczowe w takich branżach.
  • Ruch organiczny z Google News – jeśli Twój artykuł trafi do agregatora wiadomości z serwisów informacyjnych, w naturalny sposób dotrze on do nowych odbiorców. Wymaga to jednak prowadzenia serwisu o określonym profilu działalności.

 

 

TOP 5 wyszukiwarek dostarczających ruch organiczny

  • Google – najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, która odpowiada obecnie za znaczną większość ruchu w internecie.
  • Bing – wyszukiwarka Microsoftu zintegrowana z chatbotem AI.
  • Yahoo – wyszukiwarka o rozbudowanej funkcjonalności i długiej historii na rynku.
  • Yandex – wyszukiwarka rosyjsko-holenderskiego przedsiębiorstwa, oferująca podobne funkcjonalności do branżowych gigantów. Obecnie najpopularniejszy search engine w Rosji.
  • DuckDuckGo – niezależna alternatywa dla mainstreamowych wyszukiwarek, która stawia przede wszystkim na prywatność i bezpieczeństwo użytkowników.

 

Jak zwiększyć ruch organiczny?

Odpowiedzią jest tutaj pozycjonowanie, czyli optymalizacja serwisu internetowego pod kątem wyszukiwarek. Proces ten obejmuje zarówno treści publikowane na stronie (tematyczność, odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi, a także formatowanie i strukturę nagłówków), jak i techniczną warstwę witryny.

 

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Przeczytaj także
Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700