Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

Ikona

Co to jest algorytm YMYL?

YMYL (Your Money or Your Life) to jeden z ważniejszych algorytmów oceniających jakość treści w wyszukiwarce Google. Dotyczy treści związanych z finansami, prawem czy zdrowiem oraz kładzie nacisk na ich jakość, wiarygodność i staranność przygotowania.

Treści YMYL to na przykład:

  • porady dotyczące inwestycji, oszczędzania, planów emerytalnych,
  • informacje o chorobach, leczeniu, zdrowym stylu życia,
  • porady prawne, informacje o prawach konsumentów.

 

Po co Google wdrożył YMYL?

Google przywiązuje szczególną wagę do oceny i rankingowania treści, aby użytkownicy otrzymywali najbardziej wiarygodne i przydatne informacje, zwłaszcza w kwestiach związanych z ich zdrowiem i finansami. Dlatego treści z tej kategorii muszą być tworzone przez ekspertów w danej dziedzinie, zawierać rzetelne, sprawdzone informacje i być zgodne z wytycznymi Google dotyczącymi jakości treści.

 

 

Zalety YMYL

Zalety algorytmu YMYL to między innymi:

  • nacisk na wiarygodność informacji,
  • budowanie zaufania do strony,
  • ochrona użytkowników przed szkodliwymi poradami lub fałszywymi informacjami,
  • poprawa doświadczenia użytkownika,
  • motywacja do tworzenia wysokiej jakości treści dla twórców,
  • podnoszenie standardów w tworzeniu treści online.

 

Wady YMYL

Choć algorytm YMYL służy do zapewnienia odbiorcom jakościowych treści, ma kilka wad:

  • Kategorie YMYL mogą być subiektywnie interpretowane przez różnych oceniających, co może prowadzić do niespójności w ocenie treści i wpływać na ich widoczność w wynikach wyszukiwania.
  • Nowe witryny internetowe mogą mieć trudności w konkurowaniu ze stronami z dłuższą historią. Zdobycie zaufania użytkowników i wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania wymaga czasu.
  • W niektórych przypadkach osoby lub organizacje mogą próbować wykorzystać algorytm YMYL do promowania fałszywych lub szkodliwych informacji dla wpływu i korzyści finansowych.

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Przeczytaj także
Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700