Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 06:40 min Ikona

Na topie w sezonie i poza nim – Case Study ze współpracy z firmą Gablux

W SEO długofalowe działania pozwalają nie tylko uzyskać bardzo dobre wyniki, lecz przede wszystkim utrzymać je na wypracowanym poziomie. W przypadku branż sezonowych dobra widoczność najważniejsza jest oczywiście w okresie wzmożonego zainteresowania produktami. Ważne jest jednak również, aby pozostać widocznym także poza sezonem, utrzymując satysfakcjonującą liczbę zleceń. Dzięki osiągniętym dla naszego Klienta rezultatom nie jest to problemem:

Kilka słów o firmie

Gablux – producent koszy gabionowych

Firma Gablux jest producentem koszy gabionowych, z których wykonuje dla swoich klientów nowoczesne ogrodzenia, a także murki oporowe. Chcąc zapewnić perfekcyjny wygląd oraz możliwie najwyższą odporność na odkształcenia, firma stosuje wysokiej jakości pręty i ceowniki, sprawdzoną przez lata metodę spawania oraz system dodatkowych otworów w poziomej listwie, który zapewnia szybki i bardzo trwały montaż.

Gablux to firma działająca dziś zarówno na terenie całej Polski, jak również w Czechach oraz Niemczech.

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania?

Współpracę z firmą Gablux nawiązaliśmy w lipcu 2016r. Celem zleconego pozycjonowania strony internetowej przez zespół Sunrise System miało być zwiększenie widoczności witryny na ogólne słowa kluczowe dotyczące produktów Klienta. Naszym priorytetem stało się więc uzyskanie jak najlepszych pozycji, aby strona gablux.pl była dobrze widoczna przez cały rok – w sezonie, gdy przewaga nad konkurencją ma szczególne znaczenie, jak i poza nim. Oczywiście za lepszą widocznością miał pójść też wzrost liczby kliknięć.

Jakie kroki podjęliśmy?

Klient jasno określił listę wyrażeń kluczowych, które go interesowały. Nasze działania rozpoczęliśmy więc od gruntownej analizy serwisu. Chcieliśmy przygotować strategię odpowiednią dla wybranych przez Klienta, ogólnych fraz, które w przypadku jego branży rzeczywiście są frazami o dużym potencjale.

Aby osiągnąć wyznaczone cele, skupiliśmy się przede wszystkim na optymalizacji strony internetowej pod kątem wymagań Google, biorąc oczywiście pod uwagę oczekiwania użytkowników. Zaproponowaliśmy szereg rozwiązań polegających na dostosowaniu kodu witryny do algorytmów Google, a także wspieraliśmy Klienta przy jej rozbudowie o teksty fachowe i jednocześnie przyjazne dla użytkowników – potencjalnych Klientów.

Efekt I

Stale wysokie pozycje

Szybki wzrost pozycji wypracowaliśmy już w ciągu kilku pierwszych miesięcy współpracy, jednak to kolejne miesiące kampanii przyniosły oczekiwane rezultaty. Skuteczność prac naszego zespołu przełożyła się na uzyskanie i przede wszystkim utrzymanie pozycji w Top 3 organicznych wyników wyszukiwania dla wszystkich pozycjonowanych przez nas fraz. Dziś witryna Klienta cały czas pozostaje w ścisłej czołówce naturalnych wyników wyszukiwania.


Wykres przedstawia wzrost pozycji oraz ich utrzymanie w Top 4 w okresie ostatnich 15 miesięcy współpracy dla przykładowych wyrażeń kluczowych.
Źródło własne.
Jednocześnie warto zauważyć, że w wyniku naszych działań, strona Klienta zaczęła wyświetlać się także na wiele innych, również bardzo precyzyjnych fraz. Na początku współpracy, w lipcu 2016r., witryna wyświetlała się na 477 zapytań. Następnie liczba wyrażeń, na które wyświetlała się strona, zaczęła sukcesywnie rosnąć, by w lutym 2018r. wzrosnąć aż do 831 fraz. A nie jest to przecież nasze ostatnie słowo. Prace nad serwisem wciąż trwają.

Co równie istotne, przy tak dużej liczbie zapytań, na które wyświetla się strona Klienta, ich średnia pozycja to obecnie 7,06. Co oznacza, że witryna Klienta zajmowała  pozycje na pierwszej stronie naturalnych wyników wyszukiwania na nawet kilkaset zapytań.

Wykres przedstawia stosunek liczby fraz, na które wyświetliła się strona (kolor czerwony), do ich średniej pozycji (kolor niebieski).
Źródło: Google Search Console
 
Efekt II

Średnio dwa razy więcej wyświetleń przez cały sezon

Osiągnięcie pozycji w ścisłej czołówce wyników wyszukiwania poskutkowało również znaczącym zwiększeniem liczby wyświetleń. Efektywność naszych prac widoczna jest najlepiej w sezonie, który w przypadku branży Klienta trwa od marca do sierpnia. W tym okresie wypracowaliśmy średnio dwukrotny wzrost liczby wyświetleń.

Najlepiej obrazuje to porównanie danych z lipca 2016r. (moment rozpoczęcia współpracy) z efektami uzyskanymi dokładnie rok później. W lipcu 2017r. zanotowaliśmy prawie 30 000 wyświetleń więcej! Osiągając niemal dwukrotny wzrost widoczności w najważniejszym okresie w roku.

Wykres przedstawia liczbę wyświetleń w okresie grudzień 2016r. – luty 2018r., z wyróżnieniem utrzymującego się wzrostu tego parametru w sezonie.
Źródło: Google Search Console

Efekt III

Więcej kliknięć przez cały rok

Lepsza widoczność przełożyła się także na wzrost liczby kliknięć. Najlepsze rezultaty uzyskaliśmy naturalnie w okresie marzec-sierpień – był to niemal dwukrotny wzrost w porównaniu do danych z początku współpracy. W lipcu 2017r. zanotowaliśmy 1585 więcej kliknięć niż rok wcześniej, przy czym każde z tych kliknięć to potencjalny Klient, który jest realnie zainteresowany ofertą firmy Gablux.

Poza tym w okresie największego zainteresowania najwyższy współczynnik CTR wyniósł niemal aż 8%, przy czym przez cały rok utrzymuje się on na bardzo dobrym poziomie – ok. 7%.

Wykres przedstawia liczbę kliknięć w okresie od grudnia 2016r. do lutego 2018r., z wyróżnieniem znaczącego wzrostu tego parametru w sezonie.
Źródło: Google Search Console

Efekt IV

Skuteczne wsparcie poza sezonem

Aby zmniejszyć odczuwalność skutków, które niesie ze sobą koniec sezonu, zaproponowaliśmy Klientowi poprowadzenie kampanii AdWords. To dodatkowe wsparcie działań pozycjonerskich jest przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Prace w tym zakresie rozpoczęliśmy we wrześniu 2017r., czyli tuż po zakończeniu „gorącego okresu”. Przez sześć miesięcy zainteresowanie ofertą Klienta, wynikające z prac naszych specjalistów SEO, uzupełnialiśmy kliknięciami z kampanii linków sponsorowanych.

W sumie uzyskaliśmy w ten sposób 2 819 dodatkowych wejść na stronę Klienta. Nasi certyfikowani specjaliści AdWords wypracowali także bardzo dobry współczynnik CTR, który przez cały okres kampanii, utrzymywał się na poziomie ponad 8%.

Efekty godne liderów

Strategia opracowana przez zespół specjalistów ds. Pozycjonowania, wsparta doświadczeniem i umiejętnościami specjalistów ds. AdWords zaowocowała doskonałymi wynikami zarówno w sezonie, jak i poza nim. Dzięki podjętym przez nas działaniom strona gablux.pl szybko wybiła się do Top 10, by po kilku kolejnych miesiącach osiągnąć Top 4 i utrzymać ten wynik.

Suma naszych prac przełożyła się na wzrost widoczności, a także zwiększenie ruchu na stronie. Dzięki temu Klient mógł zaobserwować zdecydowanie większe zainteresowanie swoją ofertą przez cały rok.

„Współpracę z agencją Sunrise System mogę polecić każdemu. Także właścicielom tych firm, którzy tak jak ja, zorientowani są na promocję ogólnopolską. Doskonale zrozumieli specyfikę mojej branży, w tym przede wszystkim jej sezonowość. Dzięki nim nasza marka rozpoznawalna jest na terenie całego kraju, a zainteresowanie produktami widoczne jest przez cały rok. Rezultaty ich działań oraz poziom naszej współpracy sprawiły, że zainteresowałem się pozycjonowaniem także moich dwóch innych stron internetowych, które wykorzystuję w promocji firmy w Czechach i Niemczech.” – podsumowuje Piotr Knopek, właściciel firmy Gablux.

Udostępnij:
Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:00 min 07.08.2012 Yandex powoli rozpoczyna ofensywę marketingową na rynkach zupełnie obcych językowi rosyjskiemu. Turcja to ich pierwszy cel, który mają zamiar odbić z rąk Google posiadającego niemal 100% rynku w tym kraju. Do końca roku Yandex liczy na ok. 5%, a od 3 do 5 lat na nawet 20% rynku. Niedawno wybrany szef Yandex w Turcji Mehmeta Ali Yalçındağa oraz Ilya Segalovich, prezes rosyjskiego potentata mówią jednym głosem na temat swoich ambitnych planów. Co więcej, na celowniku Yandex są już inne kraje, tym razem europejskie. Czy jest w tym gronie Polska? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 00:45 min 21.01.2009 Wyszukiwarki to świetne miejsce do promocji nie tylko dla małych firm. Również te najmniejsze, nawet jednoosobowe, przedsiębiorstwa mają możliwość rozwoju przy rozsądnych inwestycjach finansowych. SEO, czyli pozycjonowanie, a także AdWords, czyli płatne linki w wynikach wyszukiwania Google, to duża kontrola nad wydatkami, a do tego znakomita forma dotarcia do Klienta - który coraz częściej korzysta z wyszukiwarki. Czytaj więcej
Kompleksowa obsługa drogą do ugruntowania dobrych pozycji w sieci – Case study ze współpracy z GAZDA Ikona 00:20 min W biznesie często mówi się, że czas to pieniądz, właśnie dlatego wielu przedsiębiorcom zależy na kompleksowym działaniu outsorcingowym w zakresie marketingu. Powierzenie strony internetowej specjalistom pozwala w pełni skupić się na prowadzeniu biznesu. To właśnie ten element współpracy z naszą firmą najbardziej docenia właściciel GAZDA INVEST. Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z naszym case study! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700