Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:10 min Ikona 21.05.2020

Ukrywanie treści przed… wyszukiwarkami

Pozycjonowanie i optymalizacja stron polega między innymi na tym, by przedstawić robotom wyszukiwarek internetowych jak najwięcej wartościowych treści. Czasem jednak część treści należy ukryć przed wyszukiwarkami. Dlaczego? Powodów może być kilka – prywatność, duplicate content, nadmierny transfer tworzony przez roboty, itd. Jak to zrobić, żeby ukryte treści nie wpłynęły negatywnie na pozycjonowanie?

 


robots.txt

Jeden z łatwiejszych sposobów na blokowanie robotów wyszukiwarek internetowych. Podstawowe informacje na temat używania pliku robots.txt znaleźć można tutaj. Wkrótce zamieścimy artykuł opisujący zasady tworzenia tego typu plików oraz ich zastosowanie.


meta-robots

W przypadku używania meta-robots do blokowania strony można użyć dwóch rozwiązań:
<meta name=”robots” content=”noindex,follow”> – w tym przypadku robot nie zaindeksuje strony, ale przejdzie do stron linkowanych na stronie blokowanej
<meta name=”robots” content=”noindex,nofollow”> – w tym przypadku robot nie zaindeksuje strony i nie będzie przechodzić na strony linkowane na stronie blokowanej.


iframes – pływające ramki

To sposób na blokowanie wybranych części podstrony. Część treści, która nie ma być zaindeskowana, może zostać osadzona w ramce, która jest zablokowana np. poprzez robots.txt.

 


tekst w obrazkach

Wyszukiwarki internetowe nie czytają tekstów zawartych w obrazkach. Można zatem tekst umieścić w grafice. Sposób ten jest niestety niezbyt praktyczny z dwóch względów. Po pierwsze korzystając z tego rozwiązania blokujemy stronę dla osób niewidomych korzystających z czytników ekranu, a po drugie strona może stać się mniej czytelna dla użytkowników komórek.


aplety Java i Ajax

Treści można również parsować i ukrywać przy pomocy apletów Java. Wiadomo również, iż wyszukiwarki mają problemy z indeksowaniem stron opartych na technologii Ajax. Rozwiązanie niepraktyczne z podobnych powodów jak wyżej wymienione.


korzystanie z formularzy

Roboty wyszukiwarek internetowych nie przejdą po formularzu, który stworzony jest w formie wyszukiwarki. Należy jednak pamiętać, iż wyniki wyszukiwania należy blokować przy pomocy np. robots.txt, gdyż ktoś z zewnątrz może dodać link do strony z tymi wynikami, a wtedy robot może taką stronę zaindeksować.


dostęp na login/hasło

Wystarczy stworzyć prosty system logowania i umożliwić przeglądanie strony tylko dla zarejestrowanych osób.


blokowanie/cloaking w zależności od user-agent lub adresu IP

Można skonfigurować serwer tak, by blokował lub wyświetlał stronę bez wybranych treści dla botów z danej puli adresów IP lub dla botów o danej wartości user-agent.

 


usunięcie stron poprzez narzędzia wyszukiwarek

Większe wyszukiwarki internetowe dają użytkowniom możliwość usunięcia stron z indeksu. Strony zgłoszone do usunięcia przy pomocy narzędzia „Usuń adresy URL” dostępnego w Narzędziach Google dla webmasterów zwykle znikają z indeksu Google w przeciągu 24 godzin. Wkrótce przedstawimy opis korzystania z tego narzędzia.

 


rel=”nofollow”

Do atrybutów linku dodać można kolejny – rel=”nofollow”. Roboty wyszukiwarek internetowych nie będą wtedy przechodziły dalej po takich linkach. Należy jednak pamiętać, iż ktoś z zewnątrz może dodać linka do strony bez atrybutu rel=”nofollow”, a wtedy strona zostanie zaindeksowana. Oczywiście można dodaktowo zastosować rozwiązania wymienione wcześniej, które skutecznie zablokują roboty 😉

Pozycjonując stronę internetową warto pamiętać o powyższych rozwiązaniach, żeby możliwie skutecznie ukrywać treści przed robotami Google.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Shopping w sieci – gdzie wydają Polacy Ikona 01:45 min 29.05.2008 Jeszcze kilka lat temu satysfakcjonujące zakupy bez wychodzenia z domu wydawały się niemożliwe. Dziś coraz więcej osób korzysta z usług sklepów internetowych. Dlaczego? Bo to proste, szybkie, dostępne i niewiarygodnie wygodne! Zakupy możemy robić zawsze i wszędzie, a jedynym ograniczeniem jest stan naszego konta. Jak to wygląda w Polsce? Czy już na dobre opanowała nas mania internetowego shoppingu? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:10 min 30.12.2013 Mówi się, że w Internecie można znaleźć wszystko. Niestety, na dużą część informacji napotykanych podczas surfowania po bezkresie sieci należy wziąć poprawkę. Część z nich bowiem stanowi niewybredny żart lub oszustwo, nawet karalne przez prawo. W Internecie aż roi się od fikcyjnych konkursów, sensacyjnych newsów mijających się z prawdą oraz prób wyłudzenia. Zobaczcie, na co Internauci dali się nabrać w 2013 roku. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Upload snapa zwiększa sprzedaż? Ikona 01:40 min 15.10.2015 Oryginalne kampanie promocyjne stają się obowiązkowym wymogiem stawianym przez aplikacje mobilne przed reklamodawcami. Również zdjęcia i filmiki wrzucane przez marki na Snapchata muszą być kreatywnie zaprojektowane.Tak jak w przypadku Instagrama, reklamodawcy mają obowiązek tworzyć oryginalne kampanie promocyjne. Marki, które realizują swoje projekty na Snapchacie, publikując tzw. snapy, to między innymi Taco Bell, McDonald' Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700