Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:10 min Ikona 21.01.2008

Ukrywanie treści przed… wyszukiwarkami

Pozycjonowanie i optymalizacja stron polega między innymi na tym, by przedstawić robotom wyszukiwarek internetowych jak najwięcej wartościowych treści. Czasem jednak część treści należy ukryć przed wyszukiwarkami. Dlaczego? Powodów może być kilka – prywatność, duplicate content, nadmierny transfer tworzony przez roboty, itd. Jak to zrobić, żeby ukryte treści nie wpłynęły negatywnie na pozycjonowanie?

robots.txt
Jeden z łatwiejszych sposobów na blokowanie robotów wyszukiwarek internetowych. Podstawowe informacje na temat używania pliku robots.txt znaleźć można tutaj. Wkrótce zamieścimy artykuł opisujący zasady tworzenia tego typu plików oraz ich zastosowanie.

meta-robots
W przypadku używania meta-robots do blokowania strony można użyć dwóch rozwiązań:
<meta name=”robots” content=”noindex,follow”> – w tym przypadku robot nie zaindeksuje strony, ale przejdzie do stron linkowanych na stronie blokowanej
<meta name=”robots” content=”noindex,nofollow”> – w tym przypadku robot nie zaindeksuje strony i nie będzie przechodzić na strony linkowane na stronie blokowanej.

iframes – pływające ramki
To sposób na blokowanie wybranych części podstrony. Część treści, która nie ma być zaindeskowana, może zostać osadzona w ramce, która jest zablokowana np. poprzez robots.txt.

tekst w obrazkach
Wyszukiwarki internetowe nie czytają tekstów zawartych w obrazkach. Można zatem tekst umieścić w grafice. Sposób ten jest niestety niezbyt praktyczny z dwóch względów. Po pierwsze korzystając z tego rozwiązania blokujemy stronę dla osób niewidomych korzystających z czytników ekranu, a po drugie strona może stać się mniej czytelna dla użytkowników komórek.

aplety Java i Ajax
Treści można również parsować i ukrywać przy pomocy apletów Java. Wiadomo również, iż wyszukiwarki mają problemy z indeksowaniem stron opartych na technologii Ajax. Rozwiązanie niepraktyczne z podobnych powodów jak wyżej wymienione.

korzystanie z formularzy
Roboty wyszukiwarek internetowych nie przejdą po formularzu, który stworzony jest w formie wyszukiwarki. Należy jednak pamiętać, iż wyniki wyszukiwania należy blokować przy pomocy np. robots.txt, gdyż ktoś z zewnątrz może dodać link do strony z tymi wynikami, a wtedy robot może taką stronę zaindeksować.

dostęp na login/hasło
Wystarczy stworzyć prosty system logowania i umożliwić przeglądanie strony tylko dla zarejestrowanych osób.

blokowanie/cloaking w zależności od user-agent lub adresu IP
Można skonfigurować serwer tak, by blokował lub wyświetlał stronę bez wybranych treści dla botów z danej puli adresów IP lub dla botów o danej wartości user-agent.

usunięcie stron poprzez narzędzia wyszukiwarek
Większe wyszukiwarki internetowe dają użytkowniom możliwość usunięcia stron z indeksu. Strony zgłoszone do usunięcia przy pomocy narzędzia „Usuń adresy URL” dostępnego w Narzędziach Google dla webmasterów zwykle znikają z indeksu Google w przeciągu 24 godzin. Wkrótce przedstawimy opis korzystania z tego narzędzia.

rel=”nofollow”
Do atrybutów linku dodać można kolejny – rel=”nofollow”. Roboty wyszukiwarek internetowych nie będą wtedy przechodziły dalej po takich linkach. Należy jednak pamiętać, iż ktoś z zewnątrz może dodać linka do strony bez atrybutu rel=”nofollow”, a wtedy strona zostanie zaindeksowana. Oczywiście można dodaktowo zastosować rozwiązania wymienione wcześniej, które skutecznie zablokują roboty 😉

Pozycjonując stronę internetową warto pamiętać o powyższych rozwiązaniach, żeby możliwie skutecznie ukrywać treści przed robotami Google.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55