Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Zgodnie z oficjalnym stanowiskiem Google – aktualizacja nie pojawi się szybciej niż z początkiem 2021 roku. Dodatkowo Google przekaże oficjalny komunikat na sześć miesięcy przed planowanym wdrożeniem aktualizacji Page Experience. Ze względu na obecną walkę z pandemią koronawirusa, Google podejmuje inne działania biznesowe. Jak zatem przygotować się do aktualizacji Page Experience? Zapoznaj się z dalszą częścią artykułu.
Zestaw narządzi analitycznych Core Web Vitals weryfikujący użyteczność strony w czasie rzeczywistym przygotowany został pod kątem poprawy jakości obsługi użytkowników. Dzięki temu określimy komfort i doświadczenia z użytkowania serwisu, jak i również wydajność strony. Wskaźniki znajdujące się w zestawieniu będą ewoluowały.
Obecnie na 2020 rok Core Web Vitals skupia się na trzech elementach: ładowaniu (LCP), interaktywności (FID) i stabilności wizualnej (CLS). Każdy z elementów posiada trzy progi, co zobaczymy na poniższym rysunku: Good, Needs improvement, Poor.
Zapewne każdemu zdarzyło się, że podczas czytania tekstu na stronie nagle został przesunięty o 100 pikseli w dół? Takie przesunięcia układu strony mogą rozpraszać użytkowników, ale także powodować błędne kliknięcia w inne elementy generujące dodatkowe działania – otwarcie reklamy na stronie, uruchomienie wideo czy przejście na inną stronę.
Do takich sytuacji przygotowano narzędzie analityczne CLS – Cumulative Layout Shift. Warto zaznaczyć, że w momencie, kiedy content strony, w porównaniu z konkurencją jest na wysokim poziomie, czynnik Page Experience nie będzie odgrywał istotnej roli w ustalaniu rankingu. Natomiast kiedy dwie strony o podobnej jakości contentu walczą o miejsce w wynikach wyszukiwania wtedy istotny wpływ będzie miał czynnik Page Experience, czyli m.in. CLS.
Źródło: https://web.dev/en/cls/
CLS wymaga poprawy – powyżej 0.1
Prawdopodobnie zaobserwujemy znaczne wahania pozycji, jak przy każdej większej wdrożonej modyfikacji w algorytmie Google. Niemniej jednak funkcjonalność strony, jak i jej użyteczność będą tylko jednym z elementów całkowitej oceny serwisu, wpływającej na ranking w wyszukiwarce. Nadal Google będzie stawiać na jakościowy content i linki prowadzące do strony.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: