Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 4:00 min Ikona Julia Szymańska 01.08.2023

Ukłon w stronę wydawców witryn – Google AdSense

Jeśli chcesz zarabiać na reklamach, ale nie masz czasu lub możliwości tworzyć i publikować ich samodzielnie, skorzystaj z Google AdSense. To program stworzony dla wydawców stron internetowych, dzięki któremu w witrynie pojawiają się dopasowane reklamy Google Ads. System automatycznie wybiera te najlepiej odpowiadające treści na stronie oraz użytkownikom, którzy ją odwiedzają. Jak to możliwe?

Zrób miejsce na reklamę

Wszystko zaczyna się od rejestracji w programie i przekazania specjalnego kodu. To fragment zapisu HTML, który znajdziesz w zakładce Reklamy na koncie AdSense. Należy go wkleić między tagi <head> i </head> na wybranych podstronach. Dzięki temu określisz dokładnie, w którym miejscu w witrynie powinny wyświetlać się reklamy, i udostępnisz reklamodawcom przestrzeń do tego, by docierali ze swoim przekazem do odbiorców.

Gdy już umieścisz kod HTML na stronie, przestrzeń reklamowa jest licytowana przez twórców promocji na aukcji w czasie rzeczywistym. W efekcie na stronie pojawi się najbardziej skuteczna i dochodowa reklama. System rozlicza reklamodawców oraz sieci za to, że umieściły ją w Twojej witrynie, i zapewnia Ci przychód. Jaką dokładnie promocję Google AdSense umożliwia użytkownikom?

Reklamy automatyczne

Żeby stworzyć dla nich przestrzeń w witrynie, wystarczy wykorzystać tylko jeden fragment kodu na wszystkich podstronach. Gdy to zrobisz, system AdSense będzie regularnie monitorować stronę i umieszczać reklamy tam, gdzie potencjalnie przyniosą największy zysk. Bierze pod uwagę układ strony, znajdujące się na niej treści oraz istniejące już reklamy od Google.

Warto zaznaczyć, że reklamy automatyczne samoistnie dopasowują się do rozmiaru ekranu, przez co wyświetlają bez zarzutu na komputerach, telefonach i tabletach.

Jednostki reklamowe

Tego rodzaju reklamy działają na zasadzie „jeden osobny kod HTML – jedna jednostka”. Można je stworzyć w zakładce Reklamy na koncie Google AdSense. Wyróżniamy kilka typów jednostek:

  • Displayowa – elastyczny format, który może pojawić się w każdym miejscu w witrynie. Automatycznie dopasowuje się do układu strony oraz rozmiaru ekranu,
  • In-Feed – stanowi integralną część treści na stronie, na przykład oferty,
  • In-Article – format idealny na strony z artykułami; reklamy dopasowują się do stylu akapitów i zapewniają wygodę czytania,
  • Multiplex – reklamy w formie siatki, które rekomendują wybrane treści,
  • Wyszukiwarka – jak sama nazwa wskazuje, ma formę wyszukiwarki, która wyświetla reklamy oraz wyniki wyszukiwania.

Kto dokładnie wybiera reklamy Google AdSense?

Dobór banerów na stronę zachodzi w sposób automatyczny. System kieruje je na witrynę, analizując słowa kluczowe, rozmiar czcionki, częstotliwość występowania słów i strukturę linków. Może też brać pod uwagę zainteresowania użytkowników oraz ich dane demograficzne.

Zdarza się, że reklamodawcy osobiście wybierają daną stronę, by opublikować swoją reklamę. Jednocześnie mogą zdecydować, by opublikować je w całej sieci reklamowej Google AdSense, z wyłączeniem ściśle określonych witryn.

Co ważne, możesz podjąć decyzję o usunięciu banera ze strony, jeśli Ci nie odpowiada. Wszystkie reklamy odnajdziesz w zakładce Bezpieczeństwo strony, gdzie możesz je akceptować lub odrzucać. Jeśli którąś promocję uznasz za niewłaściwą, wystarczy zgłosić ją przez formularz lub do Centrum oceny reklam.

adsense-reklamy

Jakie są przychody?

Google AdSense to system PPC, czyli pay per click. Tym samym zarobisz na reklamach tylko wtedy, gdy użytkownicy w nie klikną. Wysokość zarobków zależy od wielu czynników — ruchu na stronie, konfiguracji reklam, lokalizacji czy rodzaju treści, które znajdują się na stronie. Możesz jednak uzyskać wartość szacunkową przychodu rocznego z pomocą specjalnego kalkulatora.

Co ważne, wydawcy stron internetowych, którzy wyświetlają reklamy Google, otrzymują 68% przychodów z programu. Jest to wartość stała, niezależna od lokalizacji osoby, do której należy witryna. Jeśli strona jest połączona z platformą będącą partnerem AdSense, możesz mieć dodatkowy zysk. Wszystkie witryny partnerskie są opisane w zakładce Witryny na koncie.

Google AdSense i Google Ads – czym się różnią?

Główną różnicą między tymi systemami jest adresat. AdSense zostało stworzone dla wydawców stron internetowych, a Ads dla reklamodawców. W pierwszym przypadku właściciele blogów czy forów internetowych udostępniają przestrzeń w witrynie, by zarabiać na reklamach. W drugim przypadku reklamodawcy tworzą przekonujące banery o ich produktach lub usługach, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania oraz witrynach wydawców.

Jak widać, te serwisy od Google wzajemnie się uzupełniają i umożliwiają zysk obu stronom.

Krótkie podsumowanie

Google AdSense to system, który zapewnia przychody wydawcom stron internetowych. W tym celu udostępnia specjalny kod HTML, z którego pomocą stworzysz w witrynie przestrzeń dla reklamodawców. Banery, zarówno automatyczne jak i jednostki reklam, dobierane są samoczynnie przez system na drodze aukcji. Mogą przynieść zysk, którego szacunkową wielkość ustalisz z pomocą kalkulatora przychodów.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 18

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55