Ikona 02:45 min Ikona 19.05.2011

Twitter i Facebook to znane portale społecznościowe, które coraz częściej wykorzystywane są jako kanał promocyjny. W chwili ich pojawienia się nikt jednak nie przypuszczał jak duży wpływ wywrą na społeczeństwo oraz pozycjonowanie i ogólnie marketing w wyszukiwarkach. Od kiedy w 2010 roku przedstawiciele Google przyznali, że Facebook oraz Twitter oddziałują ją na ranking wyników wyszukiwania, wszyscy zaczęli się zastanawiać jakie dokładnie czynniki są brane pod uwagę i jaka jest ich realna wartość.

W związku z licznymi kontrowersjami przeprowadzono badanie, mające na celu wyjaśnienie wszelkich niejasności. Analizie poddane zostały witryny z 30 pierwszych miejsc dla 10217 zapytań na popularne wyrażenia kluczowe. Jego istotą było odnalezienie cech, które wyróżniają witryny na wysokich pozycjach od tych plasujących się znacznie niżej w rankingu Google.

 

Korelacja czynników okołospołecznościowych wpływających na pozycjonowanie

 

Jeszcze w czerwcu 2010 roku najsilniej skorelowane z wysoką pozycją były takie czynniki jak adres, zawierający wyrażenie kluczowe, np. www.akumulatory.pl, oraz liczba wartościowych linków prowadzących do strony.

Obecnie sytuacja ta uległa zmianie i spadło znaczenie nazwy witryny, natomiast liczba linków pozostała na tym samym poziomie. Badania przeprowadzone na końcu marca jednoznacznie wskazały, że obecnie jednym z najistotniejszych czynników skorelowanych z wysoką pozycją witryny jest liczba share’ów linku do pozycjonowanej witryny.

 

Czy dane o wpływie facebook’owych share’ów dotyczyły wystarczająco dużej liczby witryn, aby móc uznać ich autentyczność?

 

Wątpliwości dotyczące możliwości zniekształcenia wyników badań przez przypadkowo pojawiające się w grupie eksperymentalnej share’y, rozwiewa dr Matt Peters z SEOmoz, dostarczając większą liczbę danych:

 

Czy korelacja pomiędzy linkami z FB i Twittera może być dziełem przypadku?

 

Poniższy wykres prezentuje korelację wskaźników społecznościowych z uwzględnieniem wpływu linków.  Wciąż zauważalne są pozytywne rezultaty w pozycjonowaniu pomiędzy linkami z portali społecznościowych a wysokimi pozycjami witryny. Można również zauważyć osłabienie korelacji z Twitterem, co wskazuje na obniżenie jego mocy jako czynnika rankingowego.

 

Wnioski

 

Bez względu na nasze sympatie lub antypatie do portali społecznościowych, w świetle powyższych badań należy uznać ich znaczenie jako czynników rankingowych. Witryny znajdujące się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania są w większości przypadków przykładem dla tych, które także pragną zaistnieć na wysokich pozycjach. Ignorowanie możliwości, jakie stwarza obecnie Facebook czy Twitter, nie jest najlepszym rozwiązaniem, jeśli zależy nam na odniesieniu sukcesu rynkowego.

Oczywiście wartość poszczególnych czynników rankingowych ulega zmianom wraz z modyfikacjami algorytmu i aby zgłębić dokładnie ten temat niezbędne są dodatkowe badania i testy. Póki co, nie ulega wątpliwości, że zarówno Facebook, jak i Twitter mogą okazać się bardzo pomocne w pozycjonowaniu, dlatego warto mieć je na uwadze.

Źródło: Blog seomoz
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google+  – czas na praktyczne zastosowania Ikona 05:55 min 18.07.2011 Kiedy zaczynałem pisać ten artykuł, zatytułowałem go: „Google+ - nowy, lepszy Facebook?”. W założeniu miał on stanowić swego rodzaju próbę porównania obu tych produktów. Zdałem sobie szybko jednak sprawę z tego, że nie mam przecież konta na Facebook’u, a na pytanie „Czemu nie masz konta na Fejsie?”, stale odpowiadam „Bo nie wprowadzili jeszcze opcji „nie lubię”. Uznałem więc, że nie jestem do końca wiarygodny w kwestii Facebook’a, postaram się zatem skoncentrować na zagadnieniu nowego projektu społecznościowego, stworzonego przez internetowego potentata z Kalifornii. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:15 min 02.09.2011 Media Społecznościowe w przeciągu kliku ostatnich lat na tyle zyskały na znaczeniu i popularności, że na trwałe zakorzeniły się w nawykach setek milionów użytkowników na całym świecie, a tym samym zmusiły największych gigantów rynku IT do przystosowania się do nowych realiów. W sierpniu br, uznawany za lidera wśród portali społecznościowych Facebook, według socialbackers naliczył 742 200 740 użytkowników na świecie, w tym 6 711 360 w Polsce. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

social media Ikona 01:50 min 29.10.2010 Media społecznościowe dokładają wielu starań do tego, aby użytkownicy, korzystając z nich, byli jak najbardziej zadowoleni z jakości obsługi. Dlatego nie dziwi przygotowanie nowego narzędzia, mającego na celu monitorowanie mediów społecznościowych, a także raportowanie ich zawartości. W jakich serwisach narzędzie będzie wykorzystywane? Zapraszamy do lektury. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700