Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:45 min Ikona 19.05.2011

Twitter i Facebook a pozycjonowanie

Twitter i Facebook to znane portale społecznościowe, które coraz częściej wykorzystywane są jako kanał promocyjny. W chwili ich pojawienia się nikt jednak nie przypuszczał jak duży wpływ wywrą na społeczeństwo oraz pozycjonowanie i ogólnie marketing w wyszukiwarkach. Od kiedy w 2010 roku przedstawiciele Google przyznali, że Facebook oraz Twitter oddziałują ją na ranking wyników wyszukiwania, wszyscy zaczęli się zastanawiać jakie dokładnie czynniki są brane pod uwagę i jaka jest ich realna wartość.

W związku z licznymi kontrowersjami przeprowadzono badanie, mające na celu wyjaśnienie wszelkich niejasności. Analizie poddane zostały witryny z 30 pierwszych miejsc dla 10217 zapytań na popularne wyrażenia kluczowe. Jego istotą było odnalezienie cech, które wyróżniają witryny na wysokich pozycjach od tych plasujących się znacznie niżej w rankingu Google.

 

Korelacja czynników okołospołecznościowych wpływających na pozycjonowanie

 

Jeszcze w czerwcu 2010 roku najsilniej skorelowane z wysoką pozycją były takie czynniki jak adres, zawierający wyrażenie kluczowe, np. www.akumulatory.pl, oraz liczba wartościowych linków prowadzących do strony.

Obecnie sytuacja ta uległa zmianie i spadło znaczenie nazwy witryny, natomiast liczba linków pozostała na tym samym poziomie. Badania przeprowadzone na końcu marca jednoznacznie wskazały, że obecnie jednym z najistotniejszych czynników skorelowanych z wysoką pozycją witryny jest liczba share’ów linku do pozycjonowanej witryny.

 

Czy dane o wpływie facebook’owych share’ów dotyczyły wystarczająco dużej liczby witryn, aby móc uznać ich autentyczność?

 

Wątpliwości dotyczące możliwości zniekształcenia wyników badań przez przypadkowo pojawiające się w grupie eksperymentalnej share’y, rozwiewa dr Matt Peters z SEOmoz, dostarczając większą liczbę danych:

 

Czy korelacja pomiędzy linkami z FB i Twittera może być dziełem przypadku?

 

Poniższy wykres prezentuje korelację wskaźników społecznościowych z uwzględnieniem wpływu linków.  Wciąż zauważalne są pozytywne rezultaty w pozycjonowaniu pomiędzy linkami z portali społecznościowych a wysokimi pozycjami witryny. Można również zauważyć osłabienie korelacji z Twitterem, co wskazuje na obniżenie jego mocy jako czynnika rankingowego.

 

Wnioski

 

Bez względu na nasze sympatie lub antypatie do portali społecznościowych, w świetle powyższych badań należy uznać ich znaczenie jako czynników rankingowych. Witryny znajdujące się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania są w większości przypadków przykładem dla tych, które także pragną zaistnieć na wysokich pozycjach. Ignorowanie możliwości, jakie stwarza obecnie Facebook czy Twitter, nie jest najlepszym rozwiązaniem, jeśli zależy nam na odniesieniu sukcesu rynkowego.

Oczywiście wartość poszczególnych czynników rankingowych ulega zmianom wraz z modyfikacjami algorytmu i aby zgłębić dokładnie ten temat niezbędne są dodatkowe badania i testy. Póki co, nie ulega wątpliwości, że zarówno Facebook, jak i Twitter mogą okazać się bardzo pomocne w pozycjonowaniu, dlatego warto mieć je na uwadze.

Źródło: Blog seomoz
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55