Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:05 min Ikona 07.04.2022

Storytelling – recepta na udany spot reklamowy

Bajki towarzyszą nam od najmłodszych lat – bawią, uczą i pokazują (w dużym uproszczeniu) jak działa świat. Gdy dorastamy zamieniamy je na filmy, już nie tak delikatne, jednak wciąż przedstawiające jakąś utopijną wizję. I chociaż wiemy, że historie są zmyślone i raczej nie wydarzą się w rzeczywistości, to je lubimy, bo dają nadzieję. Dobra fabuła nie tylko pełni funkcję rozrywkową, ale także zapada w pamięć, a to jest przecież najważniejsza dla każdego marketingowca.

Spoty reklamowe – co zrobić, aby przestały nudzić, a zaczęły bawić?

Codziennie ogromna liczba reklam dociera do nas z każdej strony. Takie działanie sprawia, że stajemy się obojętni i coraz częściej nie zwracamy na nie uwagi. Z pewnością nie raz zdarzyło Ci się wyjść z pomieszczenia, gdy na ekranie pojawiały się przekolorowane i hałaśliwe spoty. Przerwa reklamowa to przecież doskonała okazja do tego, aby uzupełnić braki popcornu, wziąć szybki prysznic czy rozwiesić pranie. Czy takie podejście odbiorców oznacza, że reklamy straciły sens? Oczywiście, że nie! Cały czas możemy dotrzeć do potencjalnych Klientów, wystarczy, że postawimy na kreatywność.

Storytelling – niezwykła opowieść, która potrafi porwać tłumy

Storytelling nazywany jest również marketingiem narracyjnym. Zgodnie z zasadą reklama ma opowiadać historię. Nie chodzi tutaj o nachalne wciskanie produktu. Wręcz przeciwnie, promowany przedmiot często schodzi na drugi plan. Natomiast nie oznacza to, że umknie on uwadze konsumenta. Jeśli chcemy, aby został zauważony musimy wywołać emocje, sprawić, że odbiorca będzie mógł utożsamić się z bohaterem. Doskonałym przykładem storytellingu jest zagraniczny spot Netto, na jego przykładzie z pewnością szybko zrozumiecie jak opowiadać historie. Jednak zanim do tego przejdziemy, czas na trochę teorii.

Najważniejsze elementy storytellingu
Jeśli chcemy, aby historia okazała się skuteczna należy:
  1. Stworzyć głównego bohatera, a następnie nadać mu odpowiedni wygląd i cechy, dopasowane do sytuacji, w której się znajduje.
  2. Dobrze zaplanować opowieść – wstęp, rozwinięcie i zakończenie. W storytellingu stawiamy na emocje, dlatego warto zostawić miejsce na konflikt, któremu czoła musi stawić główny bohater. Obowiązkowym elementem jest także rozwiązanie problemu, bo przecież bajki zawsze mają szczęśliwe zakończenia.
  3. Pamiętać o problemach, to one najczęściej doprowadzają do konfliktu. Dobrze, gdyby odbiorcy mogli się utożsamiać z przedstawionymi problemami. Dzięki temu spot wywoła w nich jeszcze większe emocje.
  4. Nie zapominać o celu – reklama ma przede wszystkim sprzedawać. Zastanów się, co chcesz osiągnąć i pamiętaj, żeby zachęcić odbiorców do działania.
Zajączek Wielkanocny – doskonały przykład storytellingu

Wybrany przeze mnie spot zaczyna się dość nietypowo. Widzimy szybkie przebitki z imprezy, na której zakochują się w sobie kura i zając (z pewnością przyznacie, że to nietypowe połączenie). Jakiś czas później na świat przychodzi ich dziecko – śliczny zajączek. Jego życie jest wspaniałe – do czasu, kiedy okazuje się, że zwierzak posiada wyjątkową umiejętność. To właśnie ona sprawia, że zostaje odrzucony przez kolegów i ucieka z domu. Jeśli ciekawi Was jak kończy się ta historia, koniecznie obejrzyjcie cały spot!

 

Wielkanoc – okazja do stworzenia dobrego storytellingu

Co do tego, że spoty bożonarodzeniowe podbijają serca odbiorców nikt nie ma wątpliwości. Jednak, jak widać w powyższym spocie Święta Wielkanocne również dają szansę na stworzenie doskonałej fabuły. Marketing narracyjny to dobry sposób na dotarcie do Klientów. Historia zajączka, mimo tego że prosta dociera do każdego z nas. Bajkowy bohater zmaga się z problemami, czuje się nielubiany i odrzucony przez rówieśników. Jednak, kiedy traci nadzieje znajduje się ktoś kto pokazuje mu, że nie jest dziwny, tylko wyjątkowy. I o to właśnie chodzi! Storytelling daje nadzieję, nie tylko miłośnikom marketingu szukającym pomysłów na kampanie, ale także odbiorcom, którzy jeszcze nie wiedzą, że są wyjątkowi.

Kinga – każdego dnia na nowo odkrywa świat SEO i zagłębia jego tajniki, z doświadczenia wie, ze potrafi on zaskoczyć. Pisanie sprawia, że się rozwija i pobudza swoją kreatywność – rzecz niezbędną w życiu każdego Copywritera! Prywatnie jest kociarą i nie tylko, bo uwielbia wszystkie zwierzaki. Nie umie długo usiedzieć w miejscu, dlatego weekendy lubi spędzać poza domem, no chyba że pogoda nie sprzyja, wtedy zaszywa się pod kocem z książką i ciepłą herbatą.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55