Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:45 min Ikona 18.01.2022

Sprzedajemy w sieci, czyli słów kilka o pozycjonowaniu sklepu internetowego

Mogłoby się wydawać, że sprzedawać w świecie online może każdy. Jednak, wbrew pozorom, wcale nie jest to takie proste. Nie wystarczy bowiem sam pomysł na biznes i świetny asortyment (choć to już zdecydowanie połowa sukcesu!). Równie ważne jest stworzenie takiej strony sklepu internetowego, którą chętnie będą odwiedzać klienci. A jak to zrobić? Mamy dla Was kilka cennych wskazówek.

 

Sklep internetowy – od czego zacząć?

 

Najlepiej… Od początku! Pierwszym krokiem jest budowa sklepu internetowego – możemy zrobić to od podstaw lub skorzystać z prostszego rozwiązania, jakie stanowią platformy e-commerce. Jednak już na tym etapie musimy uwzględnić kwestię pozycjonowania sklepu. Wybierając platformę, warto zdecydować się na tę, która oferuje wtyczki do pozycjonowania i jest prosta w obsłudze, a tym samym umożliwi sprawne wprowadzanie zmian optymalizacyjnych. Dzięki temu oszczędzimy czas i nerwy w przyszłości.
 
Ale nie jest to koniec możliwości! Ciekawe rozwiązanie stanowi skorzystanie z usług agencji, która zapewnia kompleksową obsługę – od stworzenia strony sklepu internetowego po jej pozycjonowanie. Może i jest to nieco kosztowniejsze rozwiązanie, jednak z pewnością się opłaca.
 
Ok, powiedzmy, że mamy już wymarzoną stronę sklepu online. Co dalej? Teraz najtrudniejsze – przyciągnięcie i utrzymanie klientów. A tego nie osiągniemy bez zadbania o widoczność witryny w wyszukiwarce Google.
 
Czas na pozycjonowanie sklepu internetowego! O czym warto, a nawet trzeba pamiętać?
 
1. Przyjazna struktura sklepu
 
Wchodzisz do marketu i masz ochotę jak najszybciej stamtąd uciec, gdy widzisz alejki zastawione paletami i niesamowity miszmasz na półkach? Nic dziwnego, każdy klient lubi dobrze zorganizowane sklepy i odpowiednio wyeksponowane, uporządkowane produkty. Ta sama zasada dotyczy sklepów online. Dlatego koniecznie należy zadbać o przemyślane menu i podział na kategorie, który umożliwi klientowi dotarcie do szukanego produktu w jak najmniejszej liczbie kroków.
 
2. Wartościowy content
 
Pod pojęciem contentu rozumiemy zawartość strony, czyli nie tylko teksty, ale też zdjęcia, materiały wideo, tabelki, pliki pdf (na przykład specyfikacja techniczna produktu), itp. Bardzo ważne jest, by content był unikalny, użyteczny, aktualny, angażujący, autentyczny, naturalny i wyczerpujący.
Tutaj przyda się dobry copywriter. Specjalista zajmie się nie tylko opisem produktów, ale też kategorii, strony głównej, a także stworzeniem artykułów blogowych na stronę sklepu – co pozwoli dodatkowo budować wizerunek eksperta w branży.
 
3. Odpowiednie linkowanie
 
Nawet najlepsza strona z najlepszym contentem może nie być wystarczająco widoczna w sieci, jeśli nie zadbamy o odpowiednie linkowanie. Ale tutaj też musimy uważać na to, żeby nie „przedobrzyć” – zbyt dużo linków pochodzących z niezbyt wartościowych miejsc w sieci może zostać uznane za spamerskie i przynieść więcej szkody niż pożytku. Dlatego linkowanie zawsze robimy z głową!
 
Warto dodać informacje o firmie do branżowych katalogów cieszących się dobrą reputacją, prowadzić blog, udzielać się na forach tematycznych, aktywnie prowadzić profile w social mediach. Jeśli mamy taką możliwość, warto także opublikować w rzetelnych serwisach artykuły sponsorowane.
 
4. Przyjazne adresy URL
 
Przyjazny adres URL to taki, który jest krótki, łatwy do zapamiętania, sugerujący zawartość danej strony oraz pozbawiony znaków specjalnych. Nie jest bowiem tajemnicą, że użytkownicy chętniej klikają w takie linki niż w niezrozumiały ciąg zawierający przypadkowe cyfry i znaki. Co więcej, jeśli w adresie URL zamieścimy frazę, możemy wesprzeć pozycjonowanie.
 
5. Słowa kluczowe
 
Dobrze dobrane słowa kluczowe i ich umiejętne wykorzystanie to podstawa. Dlatego warto poświęcić więcej czasu na rzetelną analizę słów kluczowych przy użyciu profesjonalnych narzędzi. I zamiast skupiania wszystkich sił na promowaniu witryny na ogólne, bardzo konkurencyjne hasła, polecamy budowanie widoczności sklepu w sieci na wiele różnych wyrażeń, w tym tzw. frazy long tail (z długiego ogona – bardziej rozbudowane i odzwierciedlające sprecyzowane oczekiwania użytkownika).

I podstawa – nie spamujemy! Piszemy przede wszystkim dla ludzi, nie dla robotów.
 
 
6. Przemyślane znaczniki meta
 
Laicy pewnie nawet nie wiedzą o ich istnieniu – i nie ma w tym nic dziwnego. Meta title oraz meta description są bardzo krótkimi opisami, od których wiele zależy – to one wyświetlają się użytkownikowi na liście wyników wyszukiwania Google. Warto zadbać o to, by każda podstrona posiadała unikalny title oraz description, pamiętając o tym, że:
 
  • description to krótki opis strony zawierający od 140 do 160 znaków, który powinien zachęcać do odwiedzenia strony internetowej,
  • title to krótki tytuł strony zawierający od 40 do 60 znaków, który powinien zawierać wyrażenie kluczowe oraz zachęcać do kliknięcia.
Google często wyświetla jako title nagłówki H1 i H2, dlatego warto zadbać o ich optymalizację pod tym kątem.
 
7. Dopracowana w każdym szczególe, intuicyjna ścieżka zakupowa
 
Im mniej kliknięć doprowadzi użytkownika do sfinalizowania transakcji, tym lepiej. Warto też zadbać o to, żeby na każdym etapie klient widział, co kupuje i na jakich warunkach (cena, dostawa). Koszyk i finalizowanie zakupu to nie miejsce na dodatkowe banery reklamowe czy też inne wyskakujące okienka i rozpraszacze. Jeśli chcemy zachęcić klienta do zapisu do newslettera albo zarejestrowania się w naszym serwisie, zróbmy to już po dokonaniu płatności. Niech nic nie stanie klientowi na przeszkodzie, by mógł w spokoju doprowadzić transakcję do końca.
 
 
To tak w ogromnym skrócie celem nakreślenia procesu pozycjonowania sklepu internetowego. Zadanie to wymaga nie tylko ogromnej wiedzy i zaangażowania oraz systematycznej pracy, ale też umiejętności radzenia sobie z czyhającymi zagrożeniami, a także rosnącą w siłę konkurencją oraz algorytmami Google, które lubią zaskakiwać – nie zawsze pozytywnie! Dlatego warto powierzyć pozycjonowanie stron specjalistom, którzy kompleksowo zajmą się Twoim sklepem online.

Michalina – copywriter z wieloletnim doświadczeniem, absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na UAM. Z pisaniem związana, odkąd tylko sięga pamięcią. Na co dzień zajmuje się głównie tworzeniem treści na strony internetowe oraz profile w social mediach. Ma bzika na punkcie poprawnej polszczyzny i…przecinków! Prywatnie twardo stąpająca po ziemi kociara, miłośniczka czarnej kawy oraz żelków…i wierna fanka „Na Wspólnej”.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 23.02.2016 Włączenie urządzeń mobilnych do naszego codziennego życia sprawiło, że reklamodawcy zauważyli ich rosnący potencjał marketingowy. Geotargetowanie to prosty i skuteczny sposób na dotarcie do klientów, którzy są zainteresowani konkretnymi produktami bądź usługami. Dzięki postępowi technologicznemu firmy są w stanie coraz dokładniej określać lokalizację konsumentów - i bazując na niej - kreować działania marketingowe dostosowane do naszych konkretnych oczekiwań. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:50 min 31.01.2020 Nowy rok – nowy ja! Z tym hasłem na ustach wkroczyło w nową dekadę również i wielu z nas. Najbliższe tygodnie pokażą, w kim chęć zmiany była na tyle silna, by w grudniu 2020 mieć powody do dumy. Początek roku to doskonały czas, aby poprawić również niektóre elementy strony internetowej- pozornie nawet niewielkie zmiany mogą się przyczynić do satysfakcjonujących rezultatów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:05 min 13.07.2017 Działania marketingowe obejmują nie tylko te przygotowywane przez markę, ale i użytkowników. Mowa o User Generated Content, a w tym opinie, recenzje bądź zdjęcia, które pokazują stopień zadowolenia użytkowników ze świadczonych przez firmę usług. Jednak najtrudniejszym zadaniem może okazać się nakłonienie ich do zostawienia takiego wpisu - a już najlepiej pozytywnego. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700