Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Po raz kolejny polski rynek reklamy poddany został wnikliwemu badaniu firmy Starlink, które ma na celu precyzyjne ustalenie wydatków przeznaczonych na promocję. Raport ten obrazuje tendencje rozwojowe rynku reklamowego, a także dynamikę zmian wydatków w poszczególnych jego sektorach. Najnowsze wyniki badań, ponownie ukazały, jak silna jest pozycja Internetu na tle innych, konkurencyjnych mediów, takich jak prasa czy radio. W pierwszym kwartale 2010 roku, Internet uzyskał pozycję jednego z najpopularniejszych kanałów reklamowych, uplasowując się na drugim miejscu zaraz za telewizją. Na promocję w sieci, przeznaczono aż o 18,2% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Wzrost wydatków odnotowały również: reklama kinowa – 5%, reklama radiowa – 2% oraz telewizyjna – 1,9%. Regres natomiast przeżywają: reklama outdorowa, na którą wydano o 19,2% mniej niż w roku 2009, a także reklama prasowa odnotowując, w przypadku dzienników spadek o 7,8%, a magazynów o 7,1%.
Według raportu Starlink tak duży spadek wartości reklamy outdorowej jest wynikiem przesunięć budżetowych realizowanych przez sektory z takich branż jak handel, motoryzacja i telekomunikacja, dla których efektywniejszym sposobem promocji okazał się Internet lub telewizja.
Źródło: www.wirtualnemedia.pl, www.starlink.pl
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: