Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Kary ręczne za podlinkowane widgety
Opublikowano: 12-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min

Chcąc uprzyjemnić użytkownikom pobyt na naszej stronie, często korzystamy z różnych interaktywnych dodatków, np. z widgetów, które pokazują między innymi wykresy lub licznik odwiedzin. Choć są przydatne, mogą stanowić zagrożenie dla pozycjonowania naszej strony ze względu na linki, które są do nich dodawane, a za które Google może nałożyć karę ręczną.

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Pole opisu znika z Map Google i Google Moja Firma
Opublikowano: 02-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Opis działalności firmy na Mapach Google już od dłuższego czasu pełnił funkcję bardziej dekoracyjną niż praktyczną. Nic więc dziwnego, że od początku sierpnia nie można już dodawać opisu w panelu edycji Google Moja Firma. W zamian mamy otrzymać możliwość edycji tajemniczych "atrybutów" (wciąż nie wiemy co dokładnie Google ma na myśli), a jeśli uparcie chcemy dodać opis, wciąż możemy to zrobić w Google+.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.80 - (5 głosów)
Kara za interstitial w mobilnym wynikach i wątpliwości webmasterów
Opublikowano: 01-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:58 min

Ile razy uderzasz palcem w ekran swojego smartfona, żeby wyłączyć reklamę tym maleńkim iksem zawsze, ale to zawsze ukrytym w samym rogu? Już wkrótce problem pop-upów i interstitials zakrywających cały ekran powinien zniknąć. No przynajmniej z Top10. Mobilni użytkownicy wyszukiwarki Google cieszą się, jednak co na tę zmianę w algorytmie webmasterzy i inni specjaliści IT?

Autor
Marta Ciechomska
Ocena artykułu
4.80 - (5 głosów)
4 proste rady: jak tworzyć przyjazne adresy URL?
Opublikowano: 31-08-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:57 min

Przyjazny adres URL (ang. friendly URL) to skuteczne wsparcie w osiąganiu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. To rozwiązanie doceniane jest zarówno przez roboty wyszukiwarek, jak i samych użytkowników internetu. Ludzie łatwiej zapamiętują i zapisują przyjazne adresy URL, z kolei roboty na ich podstawie mogą skuteczniej rozpoznać strukturę serwisu, a także powiązać z zapytaniem użytkownika. To może być atut w osiągnięciu przewagi nad konkurencją. Jak powinien wyglądać taki adres?

Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Fresh Crawl i Deep Crawl – czym są i dlaczego są ważne
Opublikowano: 11-08-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:49 min

Jak wspomniałem w poprzedniej części cyklu o Googlebocie, robot sieciowy bywa nazywany również crawlerem (z ang. crawl – pełzać). Pomimo, iż pełzanie większości z nas kojarzy się z uległością, w tym wypadku to my musimy dostosowywać się do działań Googlebotów (pełzaczy), które na naszej stronie internetowej (prawdopodobnie) regularnie przeprowadzają fresh crawl i deep/main crawl. W tym artykule dowiecie się więcej o obu rodzajach „pełzania” wykonywanych przez roboty sieciowe.

Autor
Łukasz Faliszewski
Ocena artykułu
4.75 - (4 głosy)
Jak poprawić ruch organiczny?
Opublikowano: 04-08-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:30 min

Istnieje wiele czynników, które mogą wpływać na ruch organiczny na stronie oraz na konwersje. Jeśli więc nasze starania w zakresie ich pozyskania nie przynoszą pożądanych rezultatów, choć zadbaliśmy o prawidłowe pozycjonowanie: tytuły oraz nagłówki, linki zewnętrzne i uporaliśmy się z kwestiami technicznymi – czas poszerzyć obszar poszukiwań. Dlaczego? Ponieważ czynników wpływających na ruch organiczny jest bardzo dużo i nie wszystkie są aż tak oczywiste – warto więc wiedzieć, co jeszcze można sprawdzić.

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Mobilny indeks Google
Opublikowano: 08-07-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:40 min

Google od dłuższego już czasu bawi się pomysłem stworzenia osobnego indeksu mobilnego. Zapewne obecnie nie jest to jeden z priorytetów firmy, choć tak naprawdę niczego nie można wykluczyć. Jeśli jednak taki indeks powstanie, jakich zmian możemy się spodziewać? I czy w ogóle stworzenie indeksu mobilnego, zupełnie odrębnego od zwykłego indeksu stron Google, ma sens?

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Jaką rolę w pozycjonowaniu odgrywa Googlebot?
Opublikowano: 01-07-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Googlebot, który jest nazywany również crawlerem czy spiderem (z ang. pająk) to najprościej rzecz ujmując program odpowiedzialny za indeksowanie stron internetowych w sieci. Indeks Google stanowi z kolei swego rodzaju bazę danych, z której najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie korzysta przy ustalaniu rankingu witryn w wynikach wyszukiwania. Odgrywają one zatem bardzo ważną rolę we wszystkich procesach i działaniach podejmowanych w ramach SEO.

Autor
Łukasz Faliszewski
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Panda częścią głównego algorytmu Google. I co dalej?
Opublikowano: 09-02-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:20 min

Bez paniki! Zespół ekspertów Sunrise System czuwa i wyjaśnia co to tak właściwie oznacza – zarówno dla specjalistów z branży SEO w Polsce i na całym świecie, właścicieli stron internetowych, jak i zwykłych użytkowników największej wyszukiwarki internetowej na świecie. Czy coś się zmienia w pozycjonowaniu? Czy to rewolucja? A może zupełnie nie ma się czym przejmować?

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
6 cech dobrego meta description
Opublikowano: 29-09-2015
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Meta description, czyli opis danej podstrony, wyświetlany w wynikach wyszukiwania, to niezwykle istotny element każdej strony internetowej. To często właśnie od niego zależy, czy użytkownik, który znalazł naszą stronę w Google, kliknie właśnie nasz link, czy wybierze jeden z linków konkurencji. Sprawdź 6 cech dobrego meta description i dowiedz się jak zachęcić internautów do wizyty na Twojej witrynie.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Zmiana polityki Google dotycząca wyszukiwania na urządzeniach mobilnych
Opublikowano: 16-03-2015
Czas potrzebny do przeczytania: 1:25 min

Pierwsza w historii duża zmiana algorytmu Google, która została zapowiedziana wcześniej i będzie dotyczyć stron pojawiających się w mobilnych wynikach wyszukiwania. Jeśli można wprost wierzyć słowom Google, to strony, które nie posiadają mobilnych wersji swoich serwisów, stracą swoje dotychczasowe pozycje na rzecz stron, które takie wersje posiadają. Zmiana odbija się szerokim echem w środowisku internetowym i wzbudza wiele domysłów i obaw.

Autor
Bartosz Rybacki
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Twoja kampania SEO zakończy się porażką... jeśli nie skorzystasz z kilku prostych porad
Opublikowano: 08-10-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Sukces! Wszyscy liczymy na znakomite rezultaty naszej kampanii promocyjnej. Widoczne najlepiej już dzisiaj – a jeszcze lepiej wczoraj. Niestety kampania SEO rządzi się swoimi prawami, wymaga podejścia odmiennego niż inne formy promocji - co nei zawsze jest oczywiste (z oczywistych względów) dla Klientów oczekujących szybkich, spektakularnych efektów. Aby lepiej zrozumieć proces pozycjonowania, warto zapamiętać 7 porad do zaplanowania udanej kampanii SEO.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.56 - (9 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się