Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Caffeine – nowy silnik Google oficjalnie wdrożony
Opublikowano: 14-06-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min
Nowa infrastruktura została (w końcu!) wdrożona. Caffeine (kofeina), jak została nazwana ta zmiana, pozwoli Google szybciej i wydajniej indeksować zasoby internetu. Według słów przedstawicieli wyszukiwarki, dzięki wprowadzonym zmianom wyniki mogą być nawet o 50% świeższe. Jest to zmiana kluczowa i niezbędna dla samej wyszukiwarki - w końcu liczba stron dostępnych w internecie rośnie w nieprawdopodobnym wręcz tempie.
Autor
Łukasz Tuchowski
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Skąd przybywasz, gościu? O Google Analytics
Opublikowano: 27-05-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min
Dane statystyczne to chleb powszedni każdego marketera. Jednym z ciekawszych, jeśli nie najciekawszym, narzędziem do śledzenia statystyk dotyczących m.in. odwiedzin naszej strony internetowej jest Google Analytics. Odpowiednio skonfigurowany pozwala przeanalizować dokładnie jak zachowują się użytkownicyna naszej witrynie - i co możemy poprawić, żeby jeszcze więcej osób do nas wracało.
Autor
Marta Mencińska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Nikt się nie dowie, czego szukałeś... szyfrowana wyszukiwarka Google
Opublikowano: 25-05-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min
Martwisz się o swoją prywatność w Internecie? Dotychczas nie było większego problemu z "podejrzeniem" fraz kluczowych i zapytań jakie użytkownicy wpisywali do wyszukiwarki. Od niedawna Google ogłosił jednak, że zaczyna obsługiwać protokół HTTPS, ograniczając tym samym możliwość "podsłuchania" zapytań. Zmiana ta na razie dotyczy tylko Google.com, ale w przyszłości z pewnością dotknie również innych, krajowych wersji wyszukiwarki.
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Jak wykorzystać „Podpowiedzi wyszukiwania Google” do wyszukiwania fraz kluczowych
Opublikowano: 19-05-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min

Każdy użytkownik Google zna doskonale „podpowiedzi”, jakie pojawiają się podczas wpisywania fraz/zapytań w pole wyszukiwania. Chodzi tutaj dokładnie o funkcję wyszukiwarki o nazwie Propozycja Zapytań - tzw. Google Suggest. Usługa ta często było wykorzystywana w żartach jako informacja, co internauci najczęściej wpisują do wyszukiwarki. Ale można ją też wykorzystać w pozycjonowaniu.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Nowy wygląd Google... również w wersji komórkowej
Opublikowano: 17-05-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 0:35 min
Zmiany w interfejsie wyszukiwarki Google uwzględniają już nie tylko wersję dla użytkowników urządzeń stacjonarnych. Co prawda to oni wciąż jeszcze najczęściej wchodzą na strony wyszukiwarki, ale można zauważyć coraz szybszy wzrost odwiedzin użytkowników urządzeń mobilnych (telefonów komórkowych). Dlatego też interfejs Google został do nich odpowiednio dostosowany.
Autor
Łukasz Tuchowski
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Ze slashe-em czy bez slash-a w pozycjonowaniu
Opublikowano: 28-04-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min
Istnieje wiele "sztuczek" i pytań technicznych, które mają większy lub mniejszy wpływ na pozycjonowanie. Jednym z pytań, które często zadają sobie nie tylko specjaliści SEO, ale również zwykli webmasterzy, jest to o obecność slasha na końcu adresu URL. Czy ma to znaczenie dla pozycjonowania? Jak ustawić stronę, żeby roboty Google nie miały problemu z indeksowaniem? Jak uniknąć zjawiska duplicate content?
Autor
Karolina Grzesiak
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Google codziennie aktualizuje algorytmy wyszukiwania
Opublikowano: 27-04-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min
Zmiany w algorytmach wyszukiwarki to właściwie codzienność - potwierdzają to słowa różnych przedstawicieli Google, w tym Matta Cuttsa. Oznacza to, że wyszukiwarka nieustannie pracuje nad jeszcze lepszym doświadczeniem użytkowników w korzystaniu z Google. I jednocześnie pozycjonowanie musi nieustannie czuwać i dostosowywać się do tych zmian.
Autor
Bartosz Beyer
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Nowe kryteria oceny stron przez Google - szybkość witryny
Opublikowano: 12-04-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min
Do układanki SEO doszedł kolejny element - szybkość działania strony internetowej. Jak oficjalnie podaje Google, będzie to kolejny czynnik wpływający na ranking, czyli pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Nie jest na razie jasne w jaki sposób wyszukiwarka będzie sprawdzać wydajność witryn. Pewne jest jednak to, że pozycjonowanie staje się jeszcze bardziej wielowymiarowe.
Autor
Bartosz Beyer
Ocena artykułu
3.67 - (3 głosy)
Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym w polskim Google
Opublikowano: 24-03-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min
Nowości w wyszukiwarce Google nie brakuje. Nieustannych testów również. W ostatnim czasie wyszukiwarka dosyć intensywnie testuje nowe rozwiązanie, które może przełożyć się na obraz pozycjonowania. Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym na razie jest w fazie wczesnych testów, ale można się spodziewać, że jeśli nie całość, to chociaż część z opracowanej technologii w przyszłości zawita na stałe do Google.
Autor
Bartosz Beyer
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Binga coraz więcej
Opublikowano: 24-02-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 0:45 min
Porozumienie pomiędzy Yahoo i Microsoftem z lipca zeszłego roku, właśnie zaczyna przynosić realne efekty. Według ostatnich ustaleń, za sprzedaż reklam w wyszukiwarce Bing odpowiadać będzie ich partner, a obie wyszukiwarki (Yahoo i Bing) będą korzystać z tego samego algorytmu. Nie znaczy to jednak, że wyniki w obu serwisach będą identyczne. Czy to nowy rynek dla pozycjonowania i ogólnie branży SEM?
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.50 - (2 głosy)
Synonimy – dobry sposób na skuteczne pozycjonowanie
Opublikowano: 19-02-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min
SEO Copywriting, czyli tworzenie tekstów, które będą jednocześnie przyjazne, wartościowe dla użytkownika i algorytmów wyszukiwarek internetowych, być może właśnie przechodzi renesans. Nie wystarczy już skupiać się na wykorzystaniu w tekstach fraz, które pozycjonujemy. Czy niezbędne stanie się stosowanie synonimów, wyrażeń powiązanych?
Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Wyszukiwarkom i pozycjonowaniu kryzys nie straszny
Opublikowano: 11-02-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min
W dobie kryzysu gospodarczego część firm zwiększa inwestycje, część szuka oszczędności. A niektóre sektory gospodarki i branże bardzo szybko się rozwijają. Jak pokazuje niedawno przeprowadzony raport wyszukiwań w 2009 roku, wyszukiwarki internetowe, w tym przede wszystkim (oczywiście) Google, przeżywają wciąż dobę gigantycznego wzrostu popularności.
Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się