Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Inteligentne wyszukiwarki i semantyczne pozycjonowanie?
Opublikowano: 18-06-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min
Użytkownikom wyszukiwarek internetowych z pewnością marzy się urządzenie, które w lot pojmie czego szukają, o co dokładnie pytają i przedstawi odpowiednią odpowiedź. Wyszukiwarka semantyczna nie jest pomysłem nowym, natomiast stopień jej skomplikowania wciąż nie pozwala na stworzenie maszyny, która byłaby w stanie "rozumieć" dokładnie nasze zapytania.
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Wyszukiwarka Bing - i co nowego?
Opublikowano: 16-06-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min
Po (nie bójmy się tego słowa) porażce, jaką poniosła wyszukiwarka Windows Live Search, Microsoft przedstawił zupełnie nowy projekt. Bing, bo tak nazywa się nowe dziecko konkurenta Google, został zaprezentowany światu 3 czerwca. Czy jest rewolucja? Czy może będzie ewolucja? A może bezczelne kopiowanie pomysłów Google i naśladowanie jego zmian?
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Bez Google ani rusz
Opublikowano: 28-05-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Gdy 14 maja 2009 w skutek przeciążenia serwerów na dwie godziny przestało działać amerykańskie Google, użytkowników sparaliżowało niczym dzieci zagubione w internetowej mgle, a portale opierające się na wejściach z wyszukiwarek chwilowo straciły popularność. Ciekawe są liczby: 63,3% wszystkich zapytań kierowanych do jakichkolwiek światowych wyszukiwarek trafia do Google, a 87,1% marketerów decydujących się na reklamę w wyszukiwarkach stawia na Google.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Ile warte są domeny i czy mają wpływ na pozycjonowanie
Opublikowano: 25-05-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min
Duże i małe firmy biorą udział w wyścigu online - wyścigu po dobrą nazwę domeny. Obecnie odsprzedawanie domen z ogromnym (czasem wręcz gigantycznym) zyskiem cieszy się jeszcze sporą popularnością. Eksperci przewidują jednak, że ten rynek może wkrótce przechodzić kryzys - między innymi z powodu zmian w algorytmach wyszukiwarki i sposobu w jaki funkcjonują.
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Niemile widziany duplicate content
Opublikowano: 18-05-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min
W kontekście pozycjonowania mówi się bardzo dużo o duplikatach treści. Są one bardzo szkodliwe i mogą zniweczyć nawet wielomiesięczne działania SEO. Dlatego tak istotne jest, aby unikać kopiowania treści i to nie tylko z innych stron internetowych. Również wewnątrz jednego serwisu wszystkie treści powinny być unikalne - a te, które takie nie są: zablokowane przed indeksowaniem.
Autor
Bartosz Rybacki
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Pożytek z "długiego ogona" fraz kluczowych
Opublikowano: 11-05-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min
Wiele osób wciąż nie jest przekonanych do rozbudowanych, precyzyjnych fraz z tzw. "długiego ogona". A przecież to właśnie ten "długi ogon" ma ogromny potencjał zakupowy! Co więcej, frazy kluczowe tego rodzaju są bliższe naturalnemu językowi, jakim posługujemy się na co dzień, i być może w przyszłości częściej właśnie za ich pomocą będziemy wyszukiwać w Google.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Czy Google lubi róż? Przewidywanie trendów z Google Trends
Opublikowano: 19-03-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min
Jeśli wiedza to rzeczywiście władza, to Google gromadzi ogromne pokłady... władzy! Jedną z zagadek, nad którą nieustannie głowią się marketerzy na całym świecie, jest to, co będzie modne w najbliższym czasie. Z jakim produktem i kiedy wystartować? Co w najbliższym czasie może stać się hitem sezonu? Google daje szansę podejrzeć czym obecnie się interesujemy - dzięki Google Trends.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Może być drożej, byle bez reklam
Opublikowano: 05-03-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 0:45 min
Dostęp do sieci jest w Polsce właściwie powszechny. Miesięczne wydatki na "internet" w zdecydowanej większości mieszczą się w 100 złotych. Co jednak ciekawe, internautów najbardziej denerwują w sieci... reklamy! Znaczna większość z nich (bo nawet 88%) byłaby skłonna dodatkowo zapłacić, byle tylko nie musieć oglądać treści reklamowych online.
Autor
Sunrise System
Ocena artykułu
3.00 - (2 głosy)
Pozycjonowanie „długich ogonów” i licznych fraz
Opublikowano: 05-03-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 3:50 min
W ostatnim czasie, nie tylko w branży SEO, dużo mówi się o frazach z tzw. "długiego ogona". Są to konkretne sformułowania, które użytkownicy często wpisują chcąc doprecyzować zapytanie ogólniejsze. Czy jest sens pozycjonować się właśnie na takie frazy? Oczywiście, że tak! A powodów i jednocześnie korzyści optymalizacji pod kątem "long taili" jest wiele. Podajemy kilka z nich.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Wyrafinowane zapytania w Google
Opublikowano: 03-03-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min
Z roku na rok zmienia się sposób w jaki korzystamy z wyszukiwarek internetowych. Kolejne badania dowodzą między innymi, że wpisywane przez nas zapytania stają się coraz dłuższe. Chętniej wpisujemy precyzyjniejsze, bardziej naturalne hasła do wyszukiwarki, gdyż dzięki nim otrzymujemy dokładniejsze wyniki - takie, które lepiej odpowiadają na nasze oczekiwania.
Autor
Sunrise System
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Zapytaj Pana Google
Opublikowano: 02-03-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min
Granice pomiędzy światem realnym a wirtualnym stają się coraz bardziej zatarte. Obecnie w Internecie szukamy już informacji o niemal wszystkim: przepisach kulinarnych, hotelach, pomysłach na prezenty... a także o ludziach! Pracodawcy i rekruterzy coraz częściej szukają informacji o kandydatach na pracowników w Sieci. W odpowiedzi na ten trend powstała wizytówka Google.
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Bezkonkurencyjny Analytics
Opublikowano: 05-02-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 0:50 min
Koniecznie zainstaluj i skonfiguruj Google Analytics dla swojej strony internetowej! Dlaczego? Być może już niedługo będzie to jedyne w pełni wiarygodne źródło wartościowych statystyk dotyczących odwiedzin i zachowania użytkowników na Twojej witrynie. Wszystko przez planowane, szersze wykorzystanie technologii AJAX przez wyszukiwarkę Google.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się