Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Nowy wygląd Google... również w wersji komórkowej
Opublikowano: 17-05-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 0:35 min
Zmiany w interfejsie wyszukiwarki Google uwzględniają już nie tylko wersję dla użytkowników urządzeń stacjonarnych. Co prawda to oni wciąż jeszcze najczęściej wchodzą na strony wyszukiwarki, ale można zauważyć coraz szybszy wzrost odwiedzin użytkowników urządzeń mobilnych (telefonów komórkowych). Dlatego też interfejs Google został do nich odpowiednio dostosowany.
Autor
Łukasz Tuchowski
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Ze slashe-em czy bez slash-a w pozycjonowaniu
Opublikowano: 28-04-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min
Istnieje wiele "sztuczek" i pytań technicznych, które mają większy lub mniejszy wpływ na pozycjonowanie. Jednym z pytań, które często zadają sobie nie tylko specjaliści SEO, ale również zwykli webmasterzy, jest to o obecność slasha na końcu adresu URL. Czy ma to znaczenie dla pozycjonowania? Jak ustawić stronę, żeby roboty Google nie miały problemu z indeksowaniem? Jak uniknąć zjawiska duplicate content?
Autor
Karolina Grzesiak
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Google codziennie aktualizuje algorytmy wyszukiwania
Opublikowano: 27-04-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min
Zmiany w algorytmach wyszukiwarki to właściwie codzienność - potwierdzają to słowa różnych przedstawicieli Google, w tym Matta Cuttsa. Oznacza to, że wyszukiwarka nieustannie pracuje nad jeszcze lepszym doświadczeniem użytkowników w korzystaniu z Google. I jednocześnie pozycjonowanie musi nieustannie czuwać i dostosowywać się do tych zmian.
Autor
Bartosz Beyer
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Nowe kryteria oceny stron przez Google - szybkość witryny
Opublikowano: 12-04-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min
Do układanki SEO doszedł kolejny element - szybkość działania strony internetowej. Jak oficjalnie podaje Google, będzie to kolejny czynnik wpływający na ranking, czyli pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Nie jest na razie jasne w jaki sposób wyszukiwarka będzie sprawdzać wydajność witryn. Pewne jest jednak to, że pozycjonowanie staje się jeszcze bardziej wielowymiarowe.
Autor
Bartosz Beyer
Ocena artykułu
3.67 - (3 głosy)
Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym w polskim Google
Opublikowano: 24-03-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min
Nowości w wyszukiwarce Google nie brakuje. Nieustannych testów również. W ostatnim czasie wyszukiwarka dosyć intensywnie testuje nowe rozwiązanie, które może przełożyć się na obraz pozycjonowania. Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym na razie jest w fazie wczesnych testów, ale można się spodziewać, że jeśli nie całość, to chociaż część z opracowanej technologii w przyszłości zawita na stałe do Google.
Autor
Bartosz Beyer
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Binga coraz więcej
Opublikowano: 24-02-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 0:45 min
Porozumienie pomiędzy Yahoo i Microsoftem z lipca zeszłego roku, właśnie zaczyna przynosić realne efekty. Według ostatnich ustaleń, za sprzedaż reklam w wyszukiwarce Bing odpowiadać będzie ich partner, a obie wyszukiwarki (Yahoo i Bing) będą korzystać z tego samego algorytmu. Nie znaczy to jednak, że wyniki w obu serwisach będą identyczne. Czy to nowy rynek dla pozycjonowania i ogólnie branży SEM?
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.50 - (2 głosy)
Synonimy – dobry sposób na skuteczne pozycjonowanie
Opublikowano: 19-02-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min
SEO Copywriting, czyli tworzenie tekstów, które będą jednocześnie przyjazne, wartościowe dla użytkownika i algorytmów wyszukiwarek internetowych, być może właśnie przechodzi renesans. Nie wystarczy już skupiać się na wykorzystaniu w tekstach fraz, które pozycjonujemy. Czy niezbędne stanie się stosowanie synonimów, wyrażeń powiązanych?
Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Wyszukiwarkom i pozycjonowaniu kryzys nie straszny
Opublikowano: 11-02-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min
W dobie kryzysu gospodarczego część firm zwiększa inwestycje, część szuka oszczędności. A niektóre sektory gospodarki i branże bardzo szybko się rozwijają. Jak pokazuje niedawno przeprowadzony raport wyszukiwań w 2009 roku, wyszukiwarki internetowe, w tym przede wszystkim (oczywiście) Google, przeżywają wciąż dobę gigantycznego wzrostu popularności.
Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
SEO, szukanie pracy i pośredniak bez kolejek...
Opublikowano: 11-02-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min
W XXI wieku, w dobie Internetu i wyszukiwarek internetowych z Google na czele, poszukiwanie pracy wygląda zupełnie inaczej. Coraz mniej osób decyduje się chodzić po urzędach pracy i osobiście wyszukiwać dostępne oferty. Zamiast tego pierwsze kroki kierowane są do wyszukiwarki - przecież wpisując odpowiednie zapytanie, nie tylko można znaleźć mnóstwo dostępnych ofert pracy, ale też zaoszczędzić czas!
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Rel="canonical" - i duplikaty nie takie straszne
Opublikowano: 29-01-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min
Nie od dziś wiadomo, że duplikaty zdecydowanie nie sprzyjają pozycjonowaniu. Oczywiście najskuteczniejszym sposobem na ich usunięcie, jest stworzenie zupełnie nowych, unikalnych treści. Nie zawsze jednak jest to możliwe! Jak w takim razie radzić sobie w takich sytuacjach? Z pomocą przychodzi specjalny znacznik rel="canonical". Wyjaśniamy jak z niego korzystać.
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Czy Google działa jak mózg?
Opublikowano: 29-01-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min
To prawda, algorytmy wyszukiwarki Google są bardzo złożone. Czy jednak można je porównać do sposobu działania ludzkiego mózgu? Jedno z badań dowodzi, że istnieją pewne podobieństwa, choć inni naukowcy uważają, że jest to (jeszcze!) porównanie nieco na wyrost. Intrygujące jest jednak to, że wcale nie jest wykluczone, że w przyszłości Google ze swoimi algorytmami odwzoruje w większym lub mniejszym stopniu nasze sieciu neuronowe.
Autor
Karolina Wojtaszek
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Czy te ciasteczka szkodzą? O plikach cookies
Opublikowano: 30-12-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min
Głównym założeniem wyszukiwarki Google jest przedstawienie jak najlepszych wyników wyszukiwania. Najlepszych, czyli takich, które idealnie odpowiadają potrzebom danego użytkownika, wpisującego konkretne zapytanie. Trudno się więc dziwić nowej zmianie wprowadzanej przez wyszukiwarkę - personalizacji wyników na podstawie historii wyszukiwania (nie tylko dla tych zalogowanych).
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się