Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 20.02.2015

Oscary a marketing w Internecie

Bezsprzecznie Oscary są dziś czymś więcej niż tylko rozdaniem najbardziej prestiżowych nagród filmowych na świecie. Obecnie jest to potężna machina marketingowa, która pracuje niemal przez cały rok. Kulminacyjnym momentem jest jednak przedstawienie nominacji oraz oczywiście sama ceremonia w Hollywood. W ostatnich latach Oscary stały się również doskonałą okazją do rozwijania działań marketingowych online.

Ponad 43-milionowa widownia przed telewizorem to łakomy kąsek i wyjątkowo szeroki target, o który można zabiegać przez cały rok, nie tylko w tę jedną noc lutego. W ciągu 12-tu miesięcy w Google pojawiają się dziesiątki zapytań związanych z Oscarami, a materiały na YouTube, które dotyczą rozdania nagród oraz nominowanych filmów i aktorów należą do jednych z najpopularniejszych tematów w tym serwisie. Te dane sprawiły, że coraz więcej firm decyduje się wykorzystać internetowe szaleństwo wokół Oscarów do własnych celów.

Źródło: www.thinkwithgoogle.com

Przygotowania Hollywoodzka gorączka zaczyna się na długo przed ogłoszeniem wyników. Internauci poszukują informacji na temat spodziewanych nominacji, a po ich oficjalnym ogłoszeniu starają się pozyskać jak najwięcej wiadomości na temat wyróżnionych filmów i artystów. Według Google w roku 2014 odnotowano aż 28% wzrostu zapytań związanych z oscarowym głosowaniem w stosunku do 2013 roku. Zaobserwowano również 10% wzrostu zapytań związanych z imprezami podczas oscarowej nocy, a trend ten uwypukla się zwykle w tygodniu poprzedzającym ceremonię rozdania nagród. Fani chcą być również gotowi na ogłoszenie wyników, dlatego oglądają trailery i fragmenty nominowanych filmów na YouTube. Co ciekawe największe skoki zainteresowania widoczne są w okresie Świąt Bożego Narodzenia i… rozdania Złotych Globów. To dane, które dają marketerom jasny sygnał, że warto śledzić trendy i starać się wiązać je z własną marką zarówno za pomocą linków sponsorowanych, kampanii kontekstowych, jak i reklamy w YouTube.

Ceremonia Kiedy nadchodzi niedzielna noc rozdania nagród Akademii Filmowej w Internecie pojawiają się setki relacji, zdjęć czy komunikatów dotyczących ceremonii. Informacje wędrują różnymi kanałami, przede wszystkim w mediach społecznościowych. W zeszłym roku furorę zrobił tweet ze zdjęciem wykonanym przez prowadzącą galę – Ellen DeGeneres, na którym znalazła się większość nagrodzonych artystów. Mocno pracują urządzenia mobilne, co również jest wskazówką dotyczącą tworzenia treści i dopasowywania ich do smartfonów, tabletów i komputerów przenośnych.

To już koniec? Nagrody rozdane, a więc mogłoby się wydawać, że kurz opadł i możemy spokojnie czekać na kolejną edycję Oscarów. Nic z tych rzeczy. Tak naprawdę szaleństwo trwa nadal. Teraz jednak opiera się ono na komentarzach dotyczących zwycięzców, zdjęciach gwiazd na czerwonym dywanie i plotkach, których przecież nigdy nie brakuje. Komunikacja przenosi się do serwisu YouTube, gdzie pojawiają się najciekawsze fragmenty ceremonii, wywiady z gwiazdami, opinie fachowców i inne ekskluzywne materiały. Ogromną popularność zdobywają również lawinowo pojawiające się memy i zabawne materiały „od kuchni”. Dane Google pokazują, że w poniedziałek po ceremonii liczba wyszukiwań związanych z Oscarami wzrasta aż 25-krotnie! W samej wyszukiwarce ta liczba również wzrasta, jednak „tylko” cztery razy. Trend ten z czasem oczywiście się uspokaja, jednak jest widoczny nawet przez kolejne 30 dni.

Jak wygrać? Pojawia się jednak pytanie: jak wykorzystać to ogromne zainteresowanie w Internecie? Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na zmianę swojego contentu w najgorętszym okresie, nawiązując do Oscarów, filmów, aktorów i charakterystycznych momentów ceremonii. Duże pole do popisu ma również branża modowa, która może wykorzystać słynny czerwony dywan i kreacje, w których pojawiają się na nim największe gwiazdy. Warto również mieć na uwadze real-time marketing i trzymać „rękę na pulsie”. W trakcie ceremonii, ale również w czasie bezpośrednio poprzedzającym ogłoszenie wyników, może dojść do wielu zaskakujących sytuacji. Odpowiednio przygotowane treści mogą znacząco wpłynąć na wzrost zaangażowania naszych klientów, a jednocześnie mogą pomóc w dotarciu do większej grupy odbiorców. Efekty mogą być jeszcze lepsze dzięki świadomemu wykorzystaniu synergii wielu kanałów komunikacji. Wciągajmy naszych klientów do dyskusji związanej z Oscarami. Doskonale nadają się do tego profile w mediach społecznościowych, ale oczywiście istnieje swoboda wykorzystania standardowych kanałów.

Ogromny buzz w Internecie wywołany przez Oscary nie musi być więc dla nas wyłącznie interesującym zjawiskiem. To niezwykła okazja, ale również szansa na wykorzystanie filmowej gorączki do własnych celów, budowy swojego brandu, zwiększenia zaangażowania klientów, a w dłuższej perspektywie do zwiększenia sprzedaży czy zasięgu publikowanych przez nas informacji.

Źródła:

www.thinkwithgoogle.com

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:00 min 28.08.2009 Tym postem rozpoczynamy krótką serię o sezonowości w odniesieniu do marketingu online w wyszukiwarkach internetowych. Dzisiaj pragniemy przekazać garść istotnych i podstawowych informacji na jej temat. Co cieszy się latem największą popularnością? I dlaczego obecna właśnie jesień to najlepszy okres dla sprzedaży w ogóle? O tym wszystkim piszemy w tym poście. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kwiecień plecień… czyli słów kilka o zmianach na Instagramie i Facebooku Ikona 03:20 min 04.04.2016 Zarówno miłośnicy social mediów, blogerzy, jak i marki wykorzystujące potencjał portali społecznościowych do budowania wizerunku firmy muszą w swoich najbliższych planach uwzględnić… ZMIANY. Kwiecień to zdecydowanie czas wzmożonego ruchu, który już teraz możemy zauważyć – zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Czy wiosenna odwilż przyniesie drastyczne zmiany czy jedynie ledwo zauważalne modyfikacje? Czy będą one miały znaczenie tylko dla użytkowników indywidualnych, czy wpłyną na dotychczasowe działania marketingowe wielkich korporacji? Warto już teraz przyjrzeć się wdrożonym i zapowiadanym udogodnieniom oraz nowościom. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:30 min 17.09.2008 Google nie przestaje nas zadziwiać swoimi kolejnymi funkcjami i pomysłami. Jednocześnie trzeba przyznać, że firma ma rozmach w swoich działaniach. Ostatnim pomysłem jest stworzenie swoistego internetowego archiwum prasowego, w którym znaleźć się mają nawet 250-letnie gazety! Czy wieszczy to początek końca wydań papierowych? Wszystko zależy oczywiście od nas - czytelników. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700