Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Bez reklamy nie ma sukcesu firmy – niezależnie od branży oraz zakresu usług. Jedną z jej form jest performance marketing, czyli marketing efektywnościowy. Nazwa nie jest przypadkowa. Tutaj liczy się bowiem konkretny, mierzalny efekt. Jak dokładnie wygląda ten model reklamy, dlaczego warto w niego zainwestować i jak mierzyć jego skuteczność? W tym artykule postaramy się przybliżyć Wam te kwestie.
Zanim przejdziemy do konkretów i praktyki, warto pochylić się chwilkę nad teorią. A tę stanowi definicja pojęcia performance marketingu. Inne nazwy tej metody to marketing efektywnościowy oraz reklama efektywnościowa.
Są to działania reklamowe, których celem jest osiągnięcie konkretnego celu, możliwego do precyzyjnego zmierzenia. Nie są to kampanie wizerunkowe, a nakłaniające użytkownika do określonych zachowań.
Taką pożądaną reakcją odbiorcy może być kliknięcie w reklamę, zapis do newslettera, pobranie aplikacji mobilnej, zarejestrowanie profilu w serwisie, dokonanie zakupu, pobranie pliku i nie tylko. Chodzi o zaangażowanie użytkowników i skłonienie ich do konkretnej aktywności.
Zalet jest sporo. Najważniejszą z nich jest skupienie na osiąganiu założonych celów. Oczywiście, by móc cieszyć się z benefitów performance marketingu, trzeba dokładnie określić oczekiwania oraz wybrać odpowiednią formę reklamy i model rozliczenia. Tutaj należy kierować się konkretnymi danymi, a nie subiektywnymi odczuciami – dlatego zawsze warto powierzyć to zadanie specjalistom. Dzięki profesjonalnie opracowanej strategii można w pełni korzystać z zalet marketingu efektywnościowego, takich jak:
Bardzo możliwe, że wiele z nich znacie i z wielu korzystacie, nie wiedząc, że są to narzędzia performance marketingu. To różne formy promocji, a ich wybór zależy przede wszystkim od założonych celów oraz grupy docelowej. Najczęściej wykorzystywane formaty w performance marketingu to:
Wielokrotnie w tym artykule pojawiło się stwierdzenie, że performance marketing jest nastawiony na konkretne efekty, które łatwo zmierzyć. Wiąże się to również z wieloma modelami rozliczeń za tego typu kampanie. Najczęściej spotykane to:
Jak widać, systemy te zakładają opłatę za konkretne efekty, a nie samo wyświetlanie reklamy. Jest to jedna z głównych zalet marketingu efektywnościowego. A który model rozliczenia wybrać? Nie ma uniwersalnej metody – wszystko zależy od spodziewanego efektu oraz rodzaju kampanii.
Reklama efektywnościowa cieszy się coraz większą popularnością. Nic w tym dziwnego! To kampanie, których efekt można łatwo sprawdzić (na przykład poprzez Google Analytics). Możliwe są też różne modele rozliczeń i to tylko za efekt, a także optymalizacje budżetu i modyfikacje reklam w dowolnym momencie. To także mnogość form i kanałów dotarcia do klienta. Wszystko to sprawia, że łatwiej osiągnąć zamierzone cele – na dodatek bez ponoszenia zbędnych kosztów. Co więcej, performance marketing sprawdzi się nie tylko w e-commerce, ale też w wielu innych branżach. Najważniejsze to dobrze określić cele oraz wybrać taki przekaz i kanały, które pozwolą w krótkim czasie dotrzeć do grupy docelowej.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: