Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Obecnie panująca sytuacja, związana z powstrzymywaniem rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 na świecie, mocno wpłynęła na zmianę zachowań konsumentów. To ona właśnie jest jednym z najtrudniejszych do uchwycenia obecnie wskaźników, jakie należy mieć na względzie w strategiach marketingowych online dla małych i średnich przedsiębiorstw. Przewidywanie reakcji klientów na zmiany związane z np. nowymi obostrzeniami rządowymi, wirtualnymi akcjami społecznymi ma znaczenie dla dostosowania biznesu do nowych potrzeb.
Chcąc spełnić oczekiwania i odpowiedzieć na potrzeby swoich odbiorców, mali i średni przedsiębiorcy stają przed koniecznością przeprojektowania swojej oferty. Muszą rozważyć, jak przy wykorzystaniu własnych zasobów i zaplecza logistycznego działać dalej. Do tego dochodzą zagrożenia, takie jak:
W obliczu takiej sytuacji i tych zagrożeń właściciele wielu małych i średnich przedsiębiorstw mogą zastanawiać się nad zasadnością działań strategii marketingowej online. Odpowiednie jej przygotowanie oraz realizowanie może być szansą dla małych i średnich przedsiębiorstw na utrzymanie zainteresowania odbiorców ofertą – a co za tym idzie pozyskiwanie klientów i uzyskanie przychodów.
Internet daje ogromne możliwości konsumentom. Wykorzystują oni sieć do poszukiwania informacji, wymiany zdań i realizowania potrzeby kontaktu z innymi, a także do poszukiwania miejsc, gdzie można dokonać zakupu bądź skorzystać z usługi. Podobnie jak konsumenci, również przedsiębiorcy, dzięki internetowi mogą skorzystać z wielu rozwiązań umożliwiających dotarcie do odbiorcy i promocję swojej firmy oraz jej oferty. Na strategię marketingową składa się szereg elementów, a każdy z nich – dla osiągnięcia pożądanego celu biznesowego – musi być spójny z całą koncepcją strategii marketingowej i skupiony na potrzebach odbiorcy. W obecnej sytuacji, przy ograniczonych środkach budżetowych, niektóre kanały komunikacji marketingowej są szczególnie atrakcyjne, np.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: