Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:00 min Ikona Michalina 19.07.2023

Jak wykorzystać Google Trends w sprzedaży?

Jak więcej sprzedawać? To pytanie zadaje sobie zapewne każdy przedsiębiorca. Nie wystarczy bowiem dobry produkt czy usługa — niezbędna jest odpowiednia strategia sprzedażowa. Jednym z przydatnych narzędzi będzie Google Trends. To niezwykle wartościowy zbiór internetowych trendów — w dodatku dostępny za darmo! Czym jest i jak działa Google Trends, opisywaliśmy całkiem niedawno na naszym blogu. Dziś zastanowimy się, jak wykorzystać to narzędzie w sprzedaży.

Po pierwsze: DLACZEGO warto wykorzystać Google Trends w sprzedaży?

Narzędzie to daje nam nie tylko informacje na temat popularności słów kluczowych i zagadnień, ale też stanowi źródło wiedzy na temat zachowań konsumentów oraz aktualnych trendów w danej branży. Co więcej, możliwe jest analizowanie danych z określonych przedziałów czasowych oraz według konkretnych regionów. A takie informacje są niezbędne dla opracowania skutecznej kampanii sprzedażowej. To wszystko ZA DARMO i prosto od Google!

Po drugie: JAK wykorzystać Google Trends w sprzedaży?

Informacje z Google Trends zdecydowanie pomagają w rozwijaniu biznesu. Bo jak planować strategię biznesową, nie znając popularnych trendów oraz zachowań konsumentów? Poniżej kilka wskazówek, jak wykorzystać to narzędzie w sprzedaży.

  1. Znajdowanie niszy

Zamiast toczyć boje z konkurencją i ścigać się o to, kto da lepszą cenę na niemal ten sam produkt lub usługę, lepiej znaleźć niszę. Chodzi o zyskujące na popularności towary, które są poszukiwane przez konsumentów i oferowane przez niewielką liczbę firm. Oznacza to mniejszą konkurencję i większą szansę na przebicie się ze swoją ofertą. Znajomość niszy przyda się zarówno podczas wprowadzania nowych produktów czy usług, jak i tworzenia contentu oraz planowania strategii marketingowej.

  1. Badanie trendów słów kluczowych

Wprawdzie Google Trends nie zastąpi narzędzi do szczegółowej analizy słów kluczowych, jednak pokaże nam o nich sporo informacji i wskaże, w którym kierunku warto iść. Sprawdzimy tutaj trendy, ich popularność w poszczególnych okresach i regionach, a także powiązane z nimi wyrażenia i zapytania. A to bardzo cenna wiedza szczególnie podczas planowania contentu oraz szerszych działań, tj. pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych. Popularne słowa kluczowe oraz tematy to również kopalnia inspiracji dla copywriterów!

  1. Analiza sezonowości w branży

Niektóre produkty bądź usługi cieszą się popularnością tylko w wybranych okresach w roku. Dotyczy to chociażby dekoracji bożonarodzeniowych czy też usług koszenia trawników. Te przykłady są dość oczywiste, jednak zdarza się, że nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele towarów ma sprzedaż sezonową. Wiedzieliście, że największe zainteresowanie pościelą przypada na listopad i grudzień? Podobnie jest w przypadku herbaty! Dlatego warto zagłębić się w dane zebrane w Google Trends i przeanalizować popularność interesującego nas zagadnienia w ciągu kilku lat. Pozwoli to wyciągnąć wnioski na temat sezonowości, a tym samym odpowiednio rozplanować w czasie kampanię.

  1. Porównywanie popularności produktów

Często zdarza się, że jeden produkt ma większy potencjał sprzedażowy niż reszta. Ta wiedza jest bardzo przydatna przy planowaniu akcji promocyjnych — dzięki niej możemy skupić działania na produktach, w które warto inwestować, a tym samym zwiększyć szansę na spory zwrot z reklamy. Jak to zbadać? Wystarczy skorzystać z opcji „Porównaj” w Google Trends.

  1. Analiza popularności zapytań w różnych kanałach

Dziś już nie wystarczy kampania ograniczona do jednego kanału dotarcia do klienta. Liczy się wielokanałowość — współcześni konsumenci korzystają nie tylko z wyszukiwarki internetowej, ale też mediów społecznościowych, takich jak YouTube. Wzrasta również znaczenie wideo marketingu. Warto zatem w analizach uwzględnić popularność zagadnień w różnych kanałach. Google Trends umożliwia sprawdzenie tych informacji między innymi w odniesieniu do YouTube. Co ciekawe, trendy mogą się różnić w zależności od tego, który kanał analizujemy.

  1. Określanie regionów, które mogą przynieść największą sprzedaż

Google Trends pozwala zweryfikować, w których regionach dane zapytania cieszą się największą popularnością. Jest to ważna informacja, która pozwala opracować skuteczne kampanie kierowane do osób faktycznie zainteresowanych danym produktem lub usługą. Ta wiedza przyda się przede wszystkim przy płatnych kampaniach typu Google Ads, a także w działaniach promocyjnych offline.

  1. Analiza konkurencji

Narzędzie pokaże nam ogólne informacje na temat tego, jaką popularnością cieszą się produkty bądź usługi konkurencji. W Google Trends sprawdzimy, jak nasze usługi wypadają na tle innych firm z branży oraz czy warto włączać do oferty asortyment, który promuje konkurencja.

  1. Inspiracje dla real time marketingu

Budowanie zasięgów oraz wzrost zaangażowania konsumentów to prosta droga do zwiększenia sprzedaży. Ciekawą formą działania jest real time marketing, czyli promocja własnych produktów lub usług wykorzystująca bieżące wydarzenia. Co ma z tym wspólnego Google Trends? Narzędzie to może nas stale informować o ważnych wydarzeniach – w tym celu wystarczy ustawić odpowiednią subskrypcję.

investment-growth-boosting-profit-earning-increase-market-retur

Zaprzyjaźnij się z Google Trends i zwiększ sprzedaż w swojej firmie!

Google Trends to świetne narzędzie, które stanowi zbiór informacji na temat zachowań konsumentów, popularności fraz kluczowych z uwzględnieniem przedziałów czasowych oraz lokalizacji użytkowników. Uzyskane i przeanalizowane dane pozwalają w dopasowaniu strategii do grupy docelowej oraz sezonowości. To także doskonałe źródło informacji o produktach, które mają największy potencjał i które warto promować. A to tylko niektóre z zalet Google Trends!

Dzięki temu narzędziu możemy podejmować lepsze, bardziej świadome decyzje biznesowe, a tym samym zwiększyć sprzedaż produktów lub usług.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55