Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Jak więcej sprzedawać? To pytanie zadaje sobie zapewne każdy przedsiębiorca. Nie wystarczy bowiem dobry produkt czy usługa — niezbędna jest odpowiednia strategia sprzedażowa. Jednym z przydatnych narzędzi będzie Google Trends. To niezwykle wartościowy zbiór internetowych trendów — w dodatku dostępny za darmo! Czym jest i jak działa Google Trends, opisywaliśmy całkiem niedawno na naszym blogu. Dziś zastanowimy się, jak wykorzystać to narzędzie w sprzedaży.
Narzędzie to daje nam nie tylko informacje na temat popularności słów kluczowych i zagadnień, ale też stanowi źródło wiedzy na temat zachowań konsumentów oraz aktualnych trendów w danej branży. Co więcej, możliwe jest analizowanie danych z określonych przedziałów czasowych oraz według konkretnych regionów. A takie informacje są niezbędne dla opracowania skutecznej kampanii sprzedażowej. To wszystko ZA DARMO i prosto od Google!
Informacje z Google Trends zdecydowanie pomagają w rozwijaniu biznesu. Bo jak planować strategię biznesową, nie znając popularnych trendów oraz zachowań konsumentów? Poniżej kilka wskazówek, jak wykorzystać to narzędzie w sprzedaży.
Zamiast toczyć boje z konkurencją i ścigać się o to, kto da lepszą cenę na niemal ten sam produkt lub usługę, lepiej znaleźć niszę. Chodzi o zyskujące na popularności towary, które są poszukiwane przez konsumentów i oferowane przez niewielką liczbę firm. Oznacza to mniejszą konkurencję i większą szansę na przebicie się ze swoją ofertą. Znajomość niszy przyda się zarówno podczas wprowadzania nowych produktów czy usług, jak i tworzenia contentu oraz planowania strategii marketingowej.
Wprawdzie Google Trends nie zastąpi narzędzi do szczegółowej analizy słów kluczowych, jednak pokaże nam o nich sporo informacji i wskaże, w którym kierunku warto iść. Sprawdzimy tutaj trendy, ich popularność w poszczególnych okresach i regionach, a także powiązane z nimi wyrażenia i zapytania. A to bardzo cenna wiedza szczególnie podczas planowania contentu oraz szerszych działań, tj. pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych. Popularne słowa kluczowe oraz tematy to również kopalnia inspiracji dla copywriterów!
Niektóre produkty bądź usługi cieszą się popularnością tylko w wybranych okresach w roku. Dotyczy to chociażby dekoracji bożonarodzeniowych czy też usług koszenia trawników. Te przykłady są dość oczywiste, jednak zdarza się, że nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele towarów ma sprzedaż sezonową. Wiedzieliście, że największe zainteresowanie pościelą przypada na listopad i grudzień? Podobnie jest w przypadku herbaty! Dlatego warto zagłębić się w dane zebrane w Google Trends i przeanalizować popularność interesującego nas zagadnienia w ciągu kilku lat. Pozwoli to wyciągnąć wnioski na temat sezonowości, a tym samym odpowiednio rozplanować w czasie kampanię.
Często zdarza się, że jeden produkt ma większy potencjał sprzedażowy niż reszta. Ta wiedza jest bardzo przydatna przy planowaniu akcji promocyjnych — dzięki niej możemy skupić działania na produktach, w które warto inwestować, a tym samym zwiększyć szansę na spory zwrot z reklamy. Jak to zbadać? Wystarczy skorzystać z opcji „Porównaj” w Google Trends.
Dziś już nie wystarczy kampania ograniczona do jednego kanału dotarcia do klienta. Liczy się wielokanałowość — współcześni konsumenci korzystają nie tylko z wyszukiwarki internetowej, ale też mediów społecznościowych, takich jak YouTube. Wzrasta również znaczenie wideo marketingu. Warto zatem w analizach uwzględnić popularność zagadnień w różnych kanałach. Google Trends umożliwia sprawdzenie tych informacji między innymi w odniesieniu do YouTube. Co ciekawe, trendy mogą się różnić w zależności od tego, który kanał analizujemy.
Google Trends pozwala zweryfikować, w których regionach dane zapytania cieszą się największą popularnością. Jest to ważna informacja, która pozwala opracować skuteczne kampanie kierowane do osób faktycznie zainteresowanych danym produktem lub usługą. Ta wiedza przyda się przede wszystkim przy płatnych kampaniach (np. kampania Google Ads), a także w działaniach promocyjnych offline.
Narzędzie pokaże nam ogólne informacje na temat tego, jaką popularnością cieszą się produkty bądź usługi konkurencji. W Google Trends sprawdzimy, jak nasze usługi wypadają na tle innych firm z branży oraz czy warto włączać do oferty asortyment, który promuje konkurencja.
Budowanie zasięgów oraz wzrost zaangażowania konsumentów to prosta droga do zwiększenia sprzedaży. Ciekawą formą działania jest real time marketing, czyli promocja własnych produktów lub usług wykorzystująca bieżące wydarzenia. Co ma z tym wspólnego Google Trends? Narzędzie to może nas stale informować o ważnych wydarzeniach – w tym celu wystarczy ustawić odpowiednią subskrypcję.
Google Trends to świetne narzędzie, które stanowi zbiór informacji na temat zachowań konsumentów, popularności fraz kluczowych z uwzględnieniem przedziałów czasowych oraz lokalizacji użytkowników. Uzyskane i przeanalizowane dane pozwalają w dopasowaniu strategii do grupy docelowej oraz sezonowości. To także doskonałe źródło informacji o produktach, które mają największy potencjał i które warto promować. A to tylko niektóre z zalet Google Trends!
Dzięki temu narzędziu możemy podejmować lepsze, bardziej świadome decyzje biznesowe, a tym samym zwiększyć sprzedaż produktów lub usług.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: