Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:05 min Ikona 01.03.2019

Sprzedaż online i offline – dwa aspekty jednej marki

Wraz ze wzrostem popularności sklepów internetowych, wróżono rychłą śmierć ich realnym odpowiednikom. Okazuje się jednak, że była to błędna prognoza, ponieważ nadal istnieje wielu klientów, którzy ponad wygodę robienia zakupów za pośrednictwem komputera lub telefonu, cenią sobie możliwość dotknięcia towaru przed jego zakupem. Skoro nowoczesne sklepy online nie są w stanie definitywnie wyprzeć tradycyjnych metod handlu, najlepszą strategią wydaje się korzystanie z obu form równocześnie.

 

Takie rozwiązanie ma wiele zalet, zwłaszcza że aż 60% klientów chętniej robi zakupy w sklepach online, które posiadają swoje fizyczne odpowiedniki. Dzieje się tak dlatego, że marka obecna również w realnym świecie, wzbudza w odbiorcy większe zaufanie.

 

Urok tradycyjnych zakupów

Osoby niecierpliwe chętniej wybierają się do realnych sklepów, ponieważ mogą w nich otrzymać towar bez konieczności oczekiwania na listonosza lub kuriera. Spacer do siedziby wybiorą także klienci, którzy przed podjęciem decyzji zakupowej wolą na własne oczy przyjrzeć się produktowi, poczuć go w dłoniach i przetestować.

 

Posiadanie rzeczywistego sklepu może mieć pozytywny wpływ na pozycjonowanie. Stosując na stronie frazę lokalną, czyli nazwę miasta, można sprawić, że strona będzie lepiej rankingowała na zapytania od osób, które poszukują podobnego punktu handlowego w okolicy. Warto o tym pamiętać, ponieważ w ciągu ostatnich kilku lat ilość zapytań lokalnych  wzrosła sześciokrotnie.
Korzyści płynące z handlu online

Kupowanie produktów za pośrednictwem Internetu stanowi lepsze rozwiązanie dla osób zapracowanych lub nielubiących tracić czasu na długie zakupy. Dzięki sklepom online transakcja przebiega szybko i może być realizowana z praktycznie każdego miejsca, niezależnie od tego, czy jest to np. domowe zacisze, czy środek transportu publicznego.

 

Ponadto, sprzedaż online pozwala dotrzeć do klientów, którzy nie mają możliwości odwiedzić realnego sklepu, ponieważ jest on oddalony o wiele kilometrów. Dzięki Internetowi, osoba która nigdy nie wybrałaby się w kilkugodzinną podróż do sklepu, może stać się jego stałym klientem.

 

Zakupy online zapewniają także większy dostęp do asortymentu danego przedsiębiorstwa. Nie każdy z oferowanych produktów znajduje się przez cały czas w magazynie wszystkich punktów handlowych marki. Nabycie go za pośrednictwem sklepu online zwiększa szansę na jego dostępność.

 

Która opcja jest lepsza?

Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, dlatego warto dbać zarówno o swoje fizyczne punkty handlowe, jak i stronę Internetową. Niestety niektóre przedsiębiorstwa nadal traktują marketing online i offline jako dwie odrębne płaszczyzny i stosują w nich różne strategie. Bardzo często zapominając, że niezależnie od tego, co sami sądzą o własnej marce, w oczach odbiorców jej wizerunek online i offline są nierozerwalnie połączone.

 

Warto, by oba narzędzia się dopełniały, tworząc wspólną strategię dotarcia do klientów, którzy z roku na rok coraz sprawniej przemieszczają się między kanałami reklamowymi. Należy pamiętać, że zarówno strona Internetowa, jak i sklep online mają znaczący wpływ na wizerunek firmy, pomagając budować relacje z klientem oraz wzbudzać jego zaufanie.

 

Jak połączyć marketing online i offline?

Istnieją marki, które doskonale rozumieją tę sytuację i potrafią ją po mistrzowsku wykorzystać. Pewna sieć sklepów, zajmujących się handlem kosmetykami stworzyła aplikację, która funkcjonuje niczym wirtualny doradca zakupowy. Wykorzystując swój telefon podczas poruszania się po sklepie, klient może z łatwością sprawdzić znajdujące się na stronie internetowej recenzje poszczególnych towarów. Może również zobaczyć swoją historię zakupową. W ten sposób sklep realny oraz witryna razem służą klientowi pomocą w wyborze kosmetyków, które najlepiej mu odpowiadają.

 

 

Podobne podejście bardzo dobrze się sprawdza w branżach, w których ograniczenie się do sprzedaży przez Internet byłoby niemożliwe. Doskonałym przykładem jest pewna amerykańska firma handlująca używanymi samochodami. Jej strona internetowa umożliwia klientowi zapoznanie się z asortymentem. Kiedy poprzez zachowanie klienta na stronie serwis rozpozna, jakiego typu auto go interesuje, sugeruje zapisanie się na jazdę próbną pojazdami tego typu. Gdy klient poda informacje dotyczące prefinansowania, strona wylicza jego budżet i wśród sugestii umieszcza jedynie oferty mieszczące się w jego obrębie.

 

Prezentowane przykłady pokazują, w jak kreatywny sposób można połączyć marketing online i offline, by jeszcze skuteczniej spełniać oczekiwania klientów. Jednak to podejście można wykorzystać również bez skomplikowanych aplikacji. Wystarczy zachęcić osoby odwiedzające stronę internetową do wizyty w siedzibie sklepu. Doskonałym pomysłem będzie także umieszczenie adresu strony internetowej w widocznym miejscu w siedzibie sklepu lub na powierzchni banneru reklamowego.

Warto także umieścić na stronie lokalizację placówki, najlepiej pokazującą wizytówkę Twojej firmy na Mapach Google. Pozycjonowanie w Mapach Google jest przydatne szczególnie firmom o zasięgu lokalnym, ale duże marki z wieloma oddziałami również mogą sporo zyskać.

Zadbaj o obie formy kontaktu z klientami!

 

Żeby dotrzeć do nowoczesnego klienta, sprzedawca powinien działać w sposób kompleksowy. Należy zadbać o pozycjonowanie i odpowiednią prezencję strony internetowej, a także przyjazną siedzibę, do której klienci będą chcieli wracać. W ten sposób sklep online oraz offline będą się dopełniać, działając razem na rzecz osiągnięcia celów biznesowych.

Źródła:  ThinkwithGoogle; Marketing Land; Difference Between; Buy me a pie

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55