Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:30 min Ikona

Jak promować się lokalnie? Case study ze współpracy z firmą Elefante

Nowa strategia w pozycjonowaniu, wsparta o działania techniczne i wykorzystanie popularnych rozwiązań oferowanych przez Google, pomogła zwiększyć rozpoznawalność marki Elefante na rynku lokalnym. Na co zwróciliśmy szczególną uwagę? Jakie działania podjęliśmy w celu osiągnięcia takich wyników? Zdradzamy w kolejnym studium przypadku ze współpracy z jednym z naszych Klientów.


Kilka słów o firmie

Meble Elefante – potencjał na mocnego gracza w regionie

Przedsiębiorstwo Elefante specjalizuje się w produkcji mebli, oferując Klientom gotowe rozwiązania oraz realizując indywidualne zamówienia. Marka dedykuje swoją ofertę osobom prywatnym, ale realizuje też zlecenia dla przedsiębiorców oraz instytucji. Firma wykonała projekty, które stały się bestsellerami i zjednały jej zainteresowanie klientów, głównie z terenu woj. warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego. Przedsiębiorstwo stawia bowiem na sprzedaż stacjonarną w swoich punktach na terenie miejscowości Małkinia, Węgrów, Zielonka, Maków Mazowiecki oraz Tłuszcz.

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania?

Współpracę z firmą Elefante rozpoczęliśmy w sierpniu 2017 roku w ramach umowy SEO Cloud, czyli zlecenia pozycjonowania na szerszy zakres fraz niż tradycyjna lista słów kluczowych. Podczas konsultacji z Klientem rozpoznaliśmy główne cele biznesowe. Nasze działania miały przynieść większą rozpoznawalność marki w regionie, w szczególności w okolicach miast, w których znajdowały się salony firmowe Klienta.

Jakie kroki podjęliśmy?

Podstawą do podjęcia jakichkolwiek działań było wykonanie audytu SEO witryny, zapoznanie się z obszarem wyrażeń kluczowych pokrewnych działalności Klienta i wyszukiwanych przez internautów w różnych konfiguracjach. Takie działalnie miało na celu jak najszerszą promocję serwisu oraz zapewnienie widoczności witryny na jak największą liczbę zapytań – na różne frazy kluczowe. Zaangażowaliśmy do tego celu zarówno wyrażenia ogólne, brandowe, jak i z tzw. długiego ogona (long tail) – czyli bardziej precyzyjne. Z uwagi na chęć lokalnej promocji oferty Klienta wykorzystaliśmy także wyrażenia, które wskazywałyby zasięg działalności firmy.

Mając na względzie chęć regionalnego promowania się producenta mebli wykonaliśmy również optymalizację wizytówek w usłudze Google Moja Firma dla salonów firmowych. To działanie miało na celu zapewnienie widoczności przedsiębiorstwa na Mapach Google, a przez to ułatwienie wyszukania przez potencjalnych Klientów salonów meblowych w rzeczywistym świecie.

Efekt I

Sukcesywny wzrost najważniejszych wskaźników

Przemyślany dobór fraz kluczowych i pozycjonowanie lokalne z wykorzystaniem fraz ogólnych i „long tail” przyniosły efekty już po pierwszych 3 miesiącach. Strona Klienta zaczęła rankingować na dodatkowe 451 wyrażeń kluczowych. Dzięki temu na serwis firmowy mogło trafiać coraz więcej osób, wprowadzających w wyszukiwarkę Google coraz więcej, coraz bardziej zróżnicowanych zapytań.

O skuteczności przyjętej taktyki pozycjonowania i rosnącej rozpoznawalności witryny w Internecie świadczy także wzrost liczby kliknięć (odwiedzin witryny) o 551%liczby wyświetleń o 1153% w stosunku do sytuacji z pierwszego miesiąca współpracy.

Wzrost liczby kliknięć (odwiedzin) oraz liczby wyświetleń pomiędzy wrześniem 2017 roku a kwietniem 2019 roku
Źródło: Google Search Console

 

Efekt II

Konsekwentne budowanie marki

Dzięki optymalizacji serwisu nastawionej na konkretne cele biznesowe wypracowaliśmy dużą rozpoznawalność marki Elefante w regionie. Świadczy o tym między innymi wzrost liczby kliknięć o 1500%wzrost CTR o 54% dla jednej z fraz brandowych, co wpłynęło na budowanie świadomości marki w sieci. Ponadto o 2800% wzrosła liczba kliknięć dla wyrażenia geolokalizowanego (istotnego z punktu promocji firmy w regionie), dla którego w ciągu 19 miesięcy wypracowaliśmy skok z 85 pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania na pozycję 7.


Wzrost liczby kliknięć na przykładowych frazach brandowych między wrześniem 2017 roku a kwietniem 2019 roku. Źródło: Google Search Console

 

Wzrost wskaźnika CTR dla przykładowych fraz geolokalizowanych między wrześniem 2017 roku a marcem 2018 roku
Źródło: Google Search Console

„Wykorzystaliśmy potencjał dzięki pozycjonowaniu”

W ciągu 19 miesięcy współpracy zwiększyliśmy rozpoznawalność marki w Internecie oraz poprawiliśmy liczbę wyświetleń i kliknięć (odwiedzin) – zarówno na ogólne wyrażenia brandowe i branżowe, powiązane z działalnością firmy, jak też frazy geolokalizowane. Ponadto witryna stała się bardziej przyjazna dla odbiorców, dzięki dostosowaniu serwisu od strony technicznej i merytorycznej do ich potrzeb i oczekiwań. Właściciel przedsiębiorstwa, Adrian Kalinowski, podzielił się z nami swoją opinią o współpracy:

„Wykorzystaliśmy potencjał dzięki pozycjonowaniu. Wyeliminowanie przez Sunrise System słabych stron serwisu i wykorzystanie szans, jakie dawała nam strona internetowa sprawiły, że staliśmy się bardziej rozpoznawalną marką w regionie. Za pośrednictwem dobrze widocznego w sieci serwisu firmowego dotarły do nas osoby z naszych najbliższych okolic, które wcześniej nie wiedziały o istnieniu firmy Elefante”.

Udostępnij:
Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Sieci jeszcze bardziej społecznościowe Ikona 01:50 min 13.04.2016 Przez samego Facebooka, Instagrama i WhatsAppa przewija się około dwóch miliardów zdjęć dziennie. Było więc kwestią czasu, że gigant z Mole Park zwróci uwagę również na tych użytkowników, którzy nie mogą zobaczyć dodawanych przez znajomych treści. Mowa o osobach niewidomych oraz niedowidzących, którzy stanowią niemały procent wszystkich miłośników publikowania postów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:00 min 08.10.2010 Tym razem przyszedł czas na polskich internautów. Firma ComScore zajmująca się badaniem mediów, opublikowała raport, przedstawiający preferencje użytkowników Internetu w Polsce. Dowiemy się m.in. jakie strony cieszą się w naszym kraju największą popularnością oraz jak wielu wśród naszych rodaków, korzysta regularnie z Internetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kupowanie linków – czy obecnie ma jakikolwiek sens? Ikona 04:00 min 10.10.2013 Co jakiś czas Google obdarowuje pozycjonerów „prezentami” w postaci zmiany w swoim algorytmie. Takie tąpnięcia w branży SEO obecnie zdarzają się na tyle często, że nawet jeśli dla pozycjonerów są one zaskoczeniem, już raczej nikogo nie dziwią. Prócz wartościowego contentu na stronie internetowej, należy szczególnie mocno dbać o jej reputację oraz sposób linkowania. To ostatnie coraz częściej zostaje poddane próbom poprzez kolejne aktualizacje algorytmu nazwane Pingwinem. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700