Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:47 min Ikona 19.12.2016

Google’owe wspominki – rok 2016

Wspomnień czar…

 

 

Czym żyła Polska w roku 2016? Zróbmy sobie podsumowanie. Wróćmy wspomnieniami do wydarzeń ostatnich 12 miesięcy i sprawdźmy jakie hasła najczęściej wpisywaliśmy w wyszukiwarkę Google. Co nowego się wydarzyło? Co nas rozśmieszyło a co zasmuciło? Jakie gry nas wciągnęły? Które postaci wzbudziły największe zainteresowanie? Google wszystko wyśpiewa.

Powrót Pokemonów, Donald Trump i Singielka

 

Tym co zainteresowało nas w 2016 roku była gra, która zyskała na popularności w zawrotnym tempie – Pokemon Go! Świat na wiele lat zapomniał o Pokemonach, kiedy przestaliśmy oglądać kreskówki z udziałem tych stworków. Teraz jednak powróciły w wielkim stylu – każdy może mieć swojego Poke Balla, dzięki aplikacji na smartfona.

A skoro już o kulach mowa – ukazała się także gra slither.io. Zjadasz świecące kule i stajesz się czarnym wężem… Kto by o tym nie marzył? Nic więc dziwnego, że tak wielu internautów chciało ją przetestować…

Zainteresowaniem cieszyły się naturalnie także Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. Cała masa polskich kibiców wyszukiwała w tym roku hasła Euro 2016. Podobnie było z Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi – Rio 2016 to kolejne na liście najpopularniejszych haseł.

Interesował nas także Brexit w Wielkiej Brytanii, Zamach w Nicei, Czarny protest czy Program 500+.

Zapewne zaskoczeniem nie będzie, że jeśli chodzi o wydarzenia, ciekawość wzbudzała również Eurowizja 2016.

Nie można oczywiście zapomnieć, że każdy fan Apple z utęsknieniem czekał na nowy model iPhone’a. Dlatego też z niecierpliwością wklepywaliśmy w wyszukiwarkę hasło iPhone 7. Podobno jest jeszcze bardziej wypasiony niż poprzednie wersje i radykalnie ulepszony. Kto sprawdził, ten wie.

Wybory w USA oraz postać Donalda Trumpa również wzbudziły wielkie zainteresowanie wśród Polaków. Za pośrednictwem Internetu śledziliśmy wydarzenia w Ameryce i szukaliśmy informacji na temat nowego prezydenta oraz jego żony – Melanii Trump.

Najwyraźniej cała Polska pokochała także nowy serial TVN’u – Singielka oraz film Deadpool – wielokrotnie wpisywaliśmy te hasła w wyszukiwarkę.

Zagadkowe zaginięcie, pożegnanie tych którzy odeszli i kontrowersyjni celebryci

Jako że w tym roku zmarło wielu artystów – Prince, David Bowie, Alan Rickman, Maria CzubaszekAndrzej Wajda – wielu z nas przeczesywało Internet by przypomnieć sobie ich biografie oraz twórczość i wrócić do niej z sentymentem.

Lubimy także zagadki i jesteśmy ciekawscy, dlatego wszyscy przez pewien czas żyliśmy sprawą tajemniczego zaginięcia Ewy Tylman i bez przerwy wpisywaliśmy jej nazwisko w Google, żądni nowych informacji.

A jako że kochamy kontrowersje, wśród najczęściej wyszukiwanych przez nas haseł nie mogło zabraknąć Michała Szpaka.

Rok w pigułce

 

Takie zestawienie najpopularniejszych haseł, wpisywanych w wyszukiwarkę, to idealne podsumowanie najważniejszych wydarzeń ostatnich 12 miesięcy. Pokazuje czym żyliśmy, co nas ciekawiło, bawiło, smuciło i przerażało… Pozwala nam wrócić do tego pamięcią.

Nie wiem w jaki sposób ludzie robili podsumowanie na koniec roku, gdy nie było Internetu. Na szczęście my nie musimy się tym martwić!

 

Źródła: The Keyword ; Google Blog Polska

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pozycjonowanie tzw. długiego ogona – czym są frazy long-tail? Ikona 10:00 min 12.05.2023 Dobór słów kluczowych jest ważnym etapem w planowaniu kampanii reklamowej w wynikach wyszukiwania organicznego. Słowa te nie tylko kierują optymalizacją techniczną i strategią content marketingową, ale także przyciągają użytkowników na promowaną stronę. Jednym z najszybszych i skutecznych sposobów dotarcia do użytkowników są frazy zwane "long-tail". Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Przygotuj swój e-commerce i kampanie PPC Ikona 06:00 min 28.09.2022 Prowadzisz biznes w sieci i zastanawiasz się co jeszcze możesz zrobić, aby przyciągnąć klientów, a przy tym odpowiedzieć na ich potrzeby? Kampanie PPC to doskonałe rozwiązanie, należy jednak pamiętać, że jeśli mają być skuteczne trzeba planować je uwzględniając poszczególne okresy sprzedaży. Ostatni kwartał roku (Q4) zazwyczaj jest bardzo intensywny, jednak nie musisz się martwić. W naszym artykule znajdziesz najważniejsze informacje i wskazówki jak działać. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:35 min 10.10.2018 Aby zadowolić dzisiejszego klienta, trzeba chcieć - i umieć! - służyć mu pomocą. Można to zrobić jedynie wtedy, gdy dobrze zna się jego potrzeby i sposób myślenia, a ten objawia się bardzo wyraźnie w wyszukiwarkach. Czy dzisiejsi konsumenci naprawdę oczekują czytania w myślach, dlaczego Twoja strona nie powinna być dla nich jak trampolina i jak dobrze służyć im pomocą? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700