Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:00 min Ikona Bartłomiej Żydkiewicz 07.10.2021

Google zmienia sposób wyświetlania tytułów – rewolucja czy ewolucja?

24 sierpnia Google zdecydował się na kolejną, znaczącą aktualizację wyglądu wyników wyszukiwania. Po blisko 10 latach zaktualizował metodę wyświetlania tytułów stron. Słynny TITLE był do tej pory najbardziej istotnym znacznikiem w optymalizacji sekcji HEAD. Czy minął jego termin przydatności w kontekście pozycjonowania? Czy musisz poprawić tytuły?

Co się stało z tytułami w SERP? 


Z technicznego punktu widzenia – zostały zastąpione 
nową, wygenerowaną przez Google zawartością. Według Google zmiany dotyczą zaledwie 20% wyświetlanych stron, ale obserwujemy ich znacznie więcej. Od teraz tytuły będą inspirowane całą treścią witryny, która jest dla użytkownika dostępna i wyświetla się od razu po wejściu na stronę. Google poprzez nowe metody wyświetlania title dąży do jeszcze trafniejszego łączenia użytkowników wyszukiwarki z tematyką poszukiwanych witryn. 


Jeżeli tytuł Twojej strony opisany za pomocą znacznika HTML
jest za długi, nietematyczny lub zawiera zbyt dużą liczbę wyrażeń kluczowych, to automatycznie staje się podejrzany i jest kandydatem do zastąpienia.  

Co konkretnie pojawi się w zamian? 
  • zawartość nagłówków różnych poziomów (np. umieszczona w znaczniku <h1>, które często są faktycznym tytułem – wg Semrush to nawet 75% wszystkich zmian),  
  • tekst linka, który prowadzi do witryny, 
  • treść pierwszych akapitów na stronie. 
To nie koniec modyfikacji tytułu. Dodatkowo Google wpływa na wygląd separatorów (np. z „:” na „-„), usuwa nazwy firmy czy urozmaica treść nazwą nadrzędnych kategorii widocznych w nawigacji okruszkowej.   

Sprawdzenie czy algorytm dotarł już do witryny jest banalnie proste. Wystarczy porównać zawartość kodu źródłowego z wyświetlonym wynikiem zapytania. Skalę zjawiska w szybki sposób zaobserwujesz dzięki darmowemu narzędziu, jakim jest Keyword Surfer dla Chrome, które w trybie rzeczywistym analizuje zmiany tytułów w obrębie wyników wyszukiwania.



Wygląd wyniku wyszukiwania z wykorzystaniem narzędziKeyword Surfer – ukazuje delikatną modyfikację tytułu w zakresie separatora. 

Zmiana title a pozycjonowanie


Zmiany wyświetlania tytułów nie oznaczają konieczności wprowadzania gwałtownych modyfikacji. Google nadal twierdzi, że przy generowaniu tytułu będzie brał pod uwagę głównie zawartość znacznika HTML. Zmienił się przede wszystkim sposób wyświetlenia, a nie sama ocena witryny w kontekście ustalania rankingu. Informuje o tym na mediach społecznościowych łącznik ze światem Google – John Mueller.

Twitter
 
Faktycznie, nie odnotowaliśmy w dniu ogłoszenia aktualizacji znaczących fluktuacji wyników wyszukiwania. Nie oznacza to, że modyfikacje nie wpłynęły na świat marketingu internetowego. Pojawiają się przesłanki o wpływie zmian na CTR – jeżeli podejrzewasz, że Twoja strona internetowa straciła ruch z konkretnych wyrażeń kluczowych, sprawdź czy Google nie zmieniło Twojego tytułu. Co ważne, w obrębie pozycji monitorowanej frazy nie zajdą żadne zmiany, więc sugerujemy sprawdzić CTR przy pomocy analizy skuteczności w narzędziu Google Search Console. 
 

Jak zadbać o tytuły? 

Nie ma konieczności natychmiastowej modyfikacji zawartości znacznika. Wystarczy nadal kierować się wcześniej dobranymi i skutecznymi metodami, dotyczącymi optymalizacji tytułów. 
 

Oto prosty przepis na udany title: 
 
  • ogranicz się do 2-3 wyrażeń kluczowych,
  • nie przekraczaj około 60-80 znaków,
  • zawsze dobieraj tematyczne wyrażenia kluczowe,
  • uzupełniaj tytuł o nazwę firmy,
  • unikaj powtórzeń,
  • nie spamuj. 
 
W kontekście ostatnich wydarzeń sprawdź dodatkowo, czy zawartość tytułu jest skorelowana z zawartością nagłówka H1. Jeżeli nie, warto podjąć odpowiednie działania w tym zakresie i poprawić treść nagłówka. W ramach współpracy zawsze dbamy o wskazane elementy, o ich spójność i unifikację. Jeżeli masz jakieś wątpliwości lub pytania – zgłoś się do opiekuna pozycjonowania.  

Rewolucja czy ewolucja?

Google postawiło na ewolucję.
 To nie pierwsze usprawnienie w tym zakresie – już w 2012 wyszukiwarka ignorowała zawartość znacznika HTML i wyświetlała tytuły dopasowane do zapytania. Od tego roku Google zmieniło podejście – będzie prezentować użytkownikowi faktyczną treść na stronie, a nie ukrytą w gąszczu kodu źródłowego. To wszystko z myślą o użytkowniku, ma być lepiej poinformowany i pokierowany. Na tę chwilę optymalizacja title nie znika jednak z roadmapy pozycjonowania – to nadal bardzo ważny czynnik rankingujący. 

 

 

Bartek – od 10 lat związany z branżą SEO, Team Leader w Dziale Pozycjonowania, na co dzień doradza, pomaga i dogląda kampanii promocyjnych Klientów. Spełnia się w szkoleniach i optymalizacji procesów SEO. Hobystycznie pochłaniają go liczby, a liczby to pozycje – zwłaszcza te w top 10 w Google, ale nie tylko. Liczby to też: gole w ukochanej piłce nożnej, zero-jedynkowa rzeczywistość w cyfrowym świecie, moc silnika w tłokach motocykli, a nade wszystko  jedna córka i  jedna żona. Liczby to cały jego świat.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55