Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:10 min Ikona 24.09.2021

Czym jest rebranding marki?

Rebranding obejmuje zmiany na wielu poziomach – począwszy od komunikacji marki z rynkiem, określenia identyfikacji wizualnej po język. Temat ten jest nam bardzo bliski, ponieważ w tym roku zainicjowaliśmy ten proces, który nadal trwa w organizacji. Jego efekty możecie obserwować już od trzech miesięcy, bo 1 czerwca ujawniliśmy nasze nowe logo i pozostałe elementy identyfikacji wizualnej w Sunrise System.

Jak przygotować się do rebrandingu?

Podstawą do zmian jest pełna akceptacja kadry zarządzającej w dwóch kwestiach:

  1. Rebranding trwa długo i jest wymagający.
  2. Rebranding angażuje wiele osób.

Proces zajmuje czas i uwagę pracowników na różnych płaszczyznach w całej organizacji.  Nie rzadko wymaga też podjęcia współpracy z agencją zewnętrzną. Świadomość skali przedsięwzięcia może odstraszać. Jednak ta zmiana to sygnał, który wskazuje na zrozumienie potrzeb firmy – wewnętrznych oraz zewnętrznych. Rebranding to ważny, często konieczny dla biznesu krok. Trzeba go podjąć, gdy wizerunek firmy nie odpowiada już rzeczywistości, a zmiany w organizacji już się dokonały. Również wtedy, kiedy chcemy wpłynąć na to, jak firma jest postrzegana zewnętrznie i wewnętrznie oraz jaką wartość i przekaz chce nieść do rynku.

„Czuliśmy, że dokonała się ogromna metamorfoza naszej Spółki od czasu start-up’u zaczynającego 18 lat temu na przedmieściach Poznania. Dziś jesteśmy w czołówce firm świadczących usługi marketingu cyfrowego i wchodzimy odważnie na rynki zagraniczne. Chcieliśmy to pokazać, nie tracąc przy zmianie tych wartości, które doprowadziły nas do miejsca, w jakim dziś się znajdujemy. Rebranding lepiej odwzorowuje, to jak aktualnie klienci i partnerzy odbierają Sunrise System.” – komentuje Sandra, Chief Of Staff, która zainicjowała proces zmiany.

Jak przeprowadzić rebranding?

Wstęp to prace koncepcyjne. Wymagają przeanalizowania historii firmy, jej dotychczasowych działań komunikacyjnych, wizerunkowych, weryfikacji założeń strategii czy redefinicji tożsamości marki, itp. Na podstawie zebranych informacji należy odpowiedzieć na cztery podstawowe pytania:

  • Jaka jest przyczyna zmian?
  • Jaki jest cel zmian?
  • Jaki jest zakres zmian?
  • Jaki jest kierunek zmian?

Odpowiedzi pomagają określić strategię działań i ocenić skalę koniecznych zmian. Sprawdzić trzeba również zapotrzebowanie w poszczególnych działach firmy. W praktyce oznacza to zbieranie dokumentów do zmiany oraz określenie punktów styku marki z odbiorcami. To minimum do wykonania przed startem prac nad zmianą wizualną.

W opracowaniu nowej odsłony graficznej marki Sunrise System pomogła agencja zewnętrzna.  Wypracowaliśmy key visual, zgodny z naszymi obecnymi potrzebami i wartościami firmy.

„Przy zmianie identyfikacji wizualnej chcieliśmy uzyskać lekką formę, nawiązującą do trendów designu. Jednocześnie zależało nam na pozostaniu przy kolorze, z którym już jesteśmy mocno kojarzeni – a więc pomarańczowym – i wzmocnieniu go granatową barwą Bauer Media Group, którego częścią jesteśmy od 2013 roku.” – wyjaśnia Agnieszka, Brand Manager, wdrażająca zmiany wizerunkowe w firmie.
Wypracowane wzorce graficzne przekładaliśmy stopniowo na dokumentację. Angażowaliśmy do tego zadania poszczególne działy oraz zespół grafików i programistów.

Ponadto wprowadziliśmy nowy claim. Hasło „Wyznaczamy jasny kierunek rozwoju” dobrze oddaje naszą postawę. Jesteśmy otwarci na zmiany i elastycznie podchodzimy do nich. Stawiamy na rozwój firmy, pracowników oraz naszych klientów i partnerów biznesowych.

Jednocześnie pracowaliśmy nad odświeżeniem naszego podstawowego produktu oraz przygotowywaliśmy nowe, które już wdrożyliśmy do sprzedaży. Jak wspominałam, rebranding nie jest tylko zmianą logo.


Nie zakończyliśmy jeszcze procesu. Stoimy przed bardzo dużym projektem – modyfikacją całej naszej strony internetowej

Jak zakomunikować rebranding?

Informację o zmianach warto przedstawić w pierwszym kroku pracownikom w komunikacji wewnętrznej.  Zorganizowaliśmy w tym celu ogólnofirmowe spotkanie z Agnieszką, Brand Managerem, która przedstawiła motywację zmian oraz kierunek. Wskazała, co wykonaliśmy i jakie działania jeszcze przed nami.

W drugim kroku zmiany trzeba pokazać na zewnątrz, np. poprzez ogłoszenie rebrandingu w mediach społecznościowych.

Od czerwca w naszych social mediach (Facebook, LinkedIn, Instagram) stosujemy zmienioną grafikę. Ponadto wszystkie dokumenty, które powstają od tego czasu, tworzone są zgodnie z nową identyfikacją wizualną. Ułatwia to brandbook, czyli księga identyfikacji wizualnej ze spisanymi zasadami użycia logo, typografii oraz kolorystki firmowej.

Rebranding w pigułce
Szeroko zakrojone zmiany brandu nie wydarzą się z dnia na dzień. Wymagają czasu i planu działania – a każda marka ma własne mocne i słabe strony, potrzeby i oczekiwania. Dlatego nie wskażę krok po kroku, jak najlepiej działać, żeby skutecznie przeprowadzić rebranding. Podkreślę na koniec tylko kluczowe elementy, istotne dla przygotowania i wdrożenia zmian w firmie.
  • Określ potrzebę i kierunek zmian!
    Musisz wiedzieć, dlaczego to robisz i co chcesz osiągnąć.
  • Zbierz zapotrzebowanie na zmiany w firmie!
    Dowiedz się nad czym faktycznie będziesz pracować i co musi ulec zmianie.
  • Ustal harmonogram prac!
    Przygotuj plan prac – nie bój się go modyfikować w trakcie procesu.
  • Wdrażaj zmiany stopniowo!
    Dla maksymalnej efektywności działaj etapami – małymi krokami, ale pewnie.
  • Komunikuj zmiany wewnątrz i na zewnątrz!
    Mów o tym, co dzieje się za kulisami zmian np. o nowym logo, o nowym produkcie

Magda – doktor nauk humanistycznych w zakresie historii, ekspert w obszarze content marketingu. Związana z branżą SEO/SEM od ponad 9 lat, skoncentrowana na tworzeniu treści online w oparciu o trendy. Fanka social mediów i nowych technologii, uwielbia wyzwania dotyczące języka komunikacji, zachwycona real time marketingiem i czule spoglądająca na obszar employer brandingu. Prywatnie uwielbia  podróże po świecie, długie spacery ze swoimi psami, dobry reportaż do mocnej kawy bez cukru.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55