Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 3:10 min Ikona Julia Szymańska 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Szukasz prezentu pod choinkę? A może nie wiesz, jak przygotować pewne danie lub (nie daj, Boże) chcesz się dowiedzieć, co zwiastują Twoje objawy? Z całą pewnością wpiszesz do wyszukiwarki odpowiednią frazę lub zapytanie. W sieci istnieje wiele darmowych przeglądarek, które to umożliwiają – Mozilla Firefox, Bing, Opera czy Yahoo. Najpopularniejszą z nich jest Google Chrome stworzona przez Google Inc. Trafia do niej aż  96,77% zapytań od internautów.

Krótka lekcja historii

Pierwsza stabilna wersja Google Chrome pojawiła się 11 grudnia 2008 i była dostępna jedynie dla systemu Windows. Niecałe dwa lata później, 25 maja 2010, rozszerzono ją na macOS i Linux. Następnie nadeszły kolejne przełomy w rozwoju przeglądarki:

  • 2012 – wydano wersję beta dla systemu Android 4.0.,
  • 2013 – Google opracował własny silnik Blink, który wykorzystują też takie przeglądarki jak m.in. Mozilla Firefox czy Microsoft Edge,
  • 2017 – ogłoszono nową wersję, przystosowaną do urządzeń wirtualnej rzeczywistości.

Co ciekawe, firma wstrzymała udostępnianie nowych wersji Chrome w 2020 z powodu wybuchu pandemii koronawirusa, żeby zapewnić wszystkim użytkownikom stabilność przeglądarki i komfort użytkowania.

Miało to szczególne znaczenie w czasach, gdy nasze życie towarzyskie i zawodowe przeniosło się do sieci.

Jakie są funkcje tej przeglądarki?

Chrome to nie tylko wyszukiwarka – to również przydatne, darmowe rozszerzenia, których instalacja trwa kilka minut. Nie da się zaprzeczyć, że ich oferta jest bardzo rozbudowana. Znajdziesz tam wtyczki, które pomogą Ci poprawnie pisać (Dictionary, Wordtune, Rememberry), łatwo podróżować (Mapy, Tłumacz, Portico) czy stać się bardziej widocznym w sieci (Social Blade, Keyword Surfer, SEO Minion). Więcej rozszerzeń znajdziesz Google Chrome.

Szeroki wybór motywów

Google dąży do tego, by jak najlepiej dopasować swój produkt do potrzeb internautów, dlatego regularnie publikuje nowe wersje przeglądarki i poszerza wybór rozszerzeń. To nie wszystko! Od wersji 3.0. istnieje możliwość zmiany wyglądu witryny z pomocą motywów, które pobierzesz jednym kliknięciem. Obecnie Chrome udostępnia m.in. kolekcje stworzone przez Indian Ameryki Północnej, artystów czarnoskórych, latynoskich czy pochodzących z rejonów Azji i Pacyfiku.

Pomoc w razie potrzeby

Porusza takie kwestie jak między innymi:

  • instalacja i logowanie się,
  • personalizacja profilu,
  • pobieranie plików,
  • ustawienia prywatności,
  • korzystanie z przeglądarki na telefonie i/lub telewizorze.

Pełen poradnik znajdziesz Support Google.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55