Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 3:45 min Ikona Katarzyna Stupnicka 21.02.2023

Rich snippets – po polsku wyniki z elementami rozszerzonymi – to wyróżniające się wizualnie wyniki wyszukiwania, skategoryzowane na podstawie treści. Rich snippets mogą być m.in. artykuły, FAQ, przepisy kulinarne, ceny, produkty, wydarzenia czy wideo. Dopasowane odpowiednio do branży i zawartości serwisu internetowego mogą zwiększyć ruch na stronie, a także przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności brandu i budowania zaufania użytkowników do marki.

microsoftteams-image-29

Jak stworzyć wynik wyszukiwania z elementami rozszerzonymi?

Aby w SERP (ang. Search Engine Result Page, wyświetlenia strony w wyszukiwarce) wyniki pojawiały się w postaci rich snippets, musimy dodać dane strukturalne. Zrobimy to albo za pomocą specjalnej wtyczki, albo umieszczając je bezpośrednio w kodzie strony (w zależności od CMS z którego korzystamy). Wzory do uzupełnienia możemy znaleźć m.in. na Schema.org. Schema to powstała w 2016 roku wspólna inicjatywa Google, Microsoft, Yahoo i Yandex, dzięki której ustandaryzowano dane strukturalne dla webdeveloperów. Odpowiednio zainmplementowane pomagają wyszukiwarce szybko i trafnie sklasyfikować stronę. Można je również wygenerować za pomocą Asystenta oznaczania danych Google. Ich preferowany format to JSON-LD.

Rich snippets zwiększają ruch i wydłużają czas sesji na stronie

Jak podaje Google, w 2018 roku japoński gigant informatyczny IT Rakuten, dzięki umieszczeniu danych strukturalnych w kodzie źródłowym serwisu poświęconego przepisom – Rakuten Recipe – zanotował niemal trzykrotny wzrost ruchu z wyszukiwarek. Użytkownicy spędzali na nim 1,5 razy więcej czasu.

Od czego zacząć?

Warto, aby nasza strona, nawet jeśli jeszcze pracujemy nad rozbudowaną strategią rich snippets dla treści, posiadała podstawowe dane strukturalne. Do tego posłużą Organization Snippets, dzięki którym określimy, jaki rodzaj działalności prowadzimy i czy firma klasyfikuje się jako lokalna. Rich results dl afirm pokazują w SERP najważniejsze informacje o biznesie takie jak logo, adres, dane kontaktowe, godziny otwarcia, branżę czy dojazd.

Jeśli prowadzimy e-commerce, warto pomyśleć o Product bądź Offer Snippets. Dzięki nim Google wyświetli szczegółowe informacje o produktach, które oferujemy. Użytkownicy będą od razu znali dostępność produktu, jego oceny oraz czas oczekiwania na dostawę.

microsoftteams-image-30

Które rich snippets mają najwyższy wskaźnik klikalności?

Rich snippets to fantastyczna funkcja do przyciągania użytkowników, jednak ci nie klikają we wszystkie tak samo. Najpopularniejszym pod tym względem wynikiem z elementami rozszerzonymi według badań firmy Milestone Inc.najczęściej zadawane pytania. Odpowiednio przygotowana sekcja FAQ może zatem sprowadzić na naszą stronę więcej użytkowników.

Audyt Milestone Inc. wykazał, że współczynnik klikalności CTR dla FAQ bez zapytania brandowego wynosi aż 76.9%.

Jeśli więc Twoja strona ma dobre organiczne wyniki wyszukiwania, ale chcesz zdobyć więcej klików – stworzenie dodatkowej podstrony z FAQ oraz poprawnie dodane dane strukturalne zwiększą CTR witryny.

Jak sprawdzić poprawność rich snippets?

Do sprawdzenia czy prawidłowo wdrożyliśmy dane strukturalne, możemy wykorzystać walidator Schema, albo test wyników z elementami rozszerzonymi Google. Warto również zapoznać się z ogólnymi wytycznymi dotyczącymi uporządkowanych danych. Musimy pamiętać jednak, że nawet poprawnie utworzone rich snippets, mogą się nie wyświetlać w rezultatach wyszukiwań – Google nam tego nie gwarantuje.

Dlaczego warto inwestować w rich snippets?

Odpowiednie dane strukturalne z pewnością przyczynią się do ulepszenia strony internetowej, co długofalowo przełoży się na wzrost pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Wspierają one promowanie strony i zwiększają jej wiarygodność. Warto wzbogacić swoje działania SEO o prace nad danymi strukturalnymi i łączyć je z innymi działaniami optymalizacyjnymi w przemyślanej strategii.

Katarzynakompetencje zawodowe zdobywała m.in tworząc treści dla serwisów internetowych i pracując w sklepach internetowych. Tam właśnie odkryła SEO. Doświadczenie w e-commerce pozwala jej lepiej zrozumieć potrzeby klientów. W SEO ceni różnorodność tematów, z którymi można się zetknąć i ciągły rozwój. Prywatnie miłośniczka designu i historii architektury. Po pracy zazwyczaj można spotkać ją na siłowni.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 8

No votes so far! Be the first to rate this post.

Black Hat SEO – poznaj niedozwolone techniki pozycjonowania Ikona 02:45 min 23.04.2023 Szukanie drogi na skróty w pozycjonowaniu na dłuższą metę nie popłaca. Działania niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki Google, mogą nie tylko nie przynieść wysokich pozycji, ale wręcz spowodować nałożenie na witrynę kary. A kary Google bardzo trudno zdjąć i mogą się ciągnąć za stroną przez bardzo długi czas... czasem nawet konieczna jest całkowita zmiana domeny. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 8

No votes so far! Be the first to rate this post.

Skąd pobierać darmowe zdjęcia na stronę? Ikona 4:20 min 05.05.2023 Jak przyciągnąć uwagę odbiorcy? Oddziałując na jego zmysły! W przypadku contentu warto wzbogacić słowo pisane o atrakcyjne, tematyczne multimedia. Nie trzeba być artystą i polegać na własnych, autorskich zdjęciach czy grafikach. Wystarczy sięgnąć po legalne i darmowe banki zdjęć dostępne w sieci. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak przygotować się do zmiany strony pod kątem SEO? Ikona 5:55 min 19.01.2023 Zmiana strony internetowej co kilka lat to normalna praktyka w wielu firmach. Często spotykam się z obawami, że spowoduje ona utratę efektów pozycjonowania. Są one całkowicie niepotrzebne. Dobrze przygotowana „przesiadka” na nową stronę pozwoli Ci na zachowanie dotychczasowych efektów. Trzeba tylko pamiętać o kilku podstawowych z punktu widzenia SEO aspektach. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700