Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:25 min Ikona 27.01.2022

Czym jest recykling treści i jak skutecznie go wdrożyć?

Zmniejsza zużycie energii, wody i pozwala ograniczyć emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Jeśli jesteś eko, zapewne już wiesz, że chodzi o recykling. Zielony trend, który kojarzy się z troską o los Planety, zatacza coraz szersze kręgi i sukcesywnie zwiększa „swoje zasięgi”. Obecnie z powtórnym wykorzystaniem surowców spotkamy się w branży spożywczej, modowej oraz… content marketingu. Dzisiaj wyjaśniamy, czym jest recykling treści i jak roztropnie go wykorzystać, żeby nie zaśmiecać przypadkiem wirtualnej przestrzeni. Segregacja contentu, czas start!

 

Nie musisz wiecznie produkować nowego contentu

 

Spójrzmy prawdzie w oczy. Nawet jeśli masz milion pomysłów na minutę i zazwyczaj sypiesz nimi z rękawa, a kreatywnością dorównujesz najtęższym umysłom to… najprawdopodobniej przyjdzie moment, w którym na własnej skórze przekonasz się, czym jest syndrom wypalenia czy utrata weny. Może Ci się też przytrafić gorszy dzień, drogę przetnie Ci czarny niczym smoła kot lub najzwyczajniej w świecie wstaniesz lewą nogą. Jak jednak pracować i tworzyć oryginalny content, kiedy nic nie idzie po naszej myśli? Zamiast panikować, wypróbuj recyklingu treści! To prosty trik, który może odmienić Twoje podejście i ograniczyć nadprodukcję… nikomu niepotrzebnego contentu.

 

Less is more! Zaczynamy oszczędzanie czasu i energii i treści

 

Na wstępie musimy sobie jeszcze jedno wyjaśnić – jeśli hasło „recykling treści” wywołało u Ciebie gęsią skórkę i pomyślałeś o tym, że będziemy Cię namawiać do duplikowania contentu, spieszymy z zapewnieniem, że jedno z drugim nie ma nic wspólnego. A przynajmniej nie powinno, o ile dobrze wdrożymy ideę opartą na powtórnym wykorzystaniu treści. Sięganie po materiał, który już stworzyłeś, to jedynie sposób na rozsądne zarządzanie swoim czasem i zasobami. Do rzeczy, to czym tak właściwie jest recykling treści?
 
To nic innego jak ponowne wykorzystanie stworzonych wcześniej materiałów, o czym już wspomnieliśmy i podanie ich odbiorcom w innej, możliwie jak najatrakcyjniejszej formie. Nie będziemy gołosłowni i podamy kilka przykładów, dzięki którym w try miga zrozumiesz, na czym polega najbardziej zrównoważona hodowla treści online.

 

Jak produkować recykling online?

 

Zapewne masz w pamięci artykuł na blogu, podcast czy wideo, które odbiły się szerokim echem wśród odbiorców. To się po prostu pamięta! Masz to? Świetnie. Teraz uważnie przeczytaj, wysłuchaj lub obejrzyj materiał, który okazał się strzałem w dziesiątkę i do dzieła. To dobry moment na to, żebyś się zastanowił, jak jeszcze możesz wykorzystać potencjał contentu i sprawić, żeby znowu stał się najchętniej oglądaną, czytaną czy słuchaną treścią.
 
Wybrany content możesz w kilka chwil zamienić w atrakcyjną infografikę, którą podzielisz się w mediach społecznościowych, albo inaczej – rozwiń myśl zawartą w najchętniej klikanym newsletterze i zaplanuj e-book lub krótki poradnik dla klientów. Jeśli treść przypadła im do gustu wcześniej, być może teraz chętnie zapoznają się z jego kontynuacją, prawda? Najchętniej sharowane zdjęcie, które zrobiło furorę zamień w mema, a ulubiony wpis na blogu zaktualizuj o nowe dane, wzbogać o nieznane dotąd informacje lub opatrz ciekawymi grafikami ilustrującymi opisywane zagadnienie. Już rozumiesz?

Pst, przed przystąpieniem do misji z ponownym wykorzystaniem treści upewnij się, że wybrałeś content cieszący się popularnością – to zwiększy szansę na osiągnięcie dobrych zasięgów czy odnotowanie wysokiej liczby odsłon strony internetowej. Użyj do tego dobrze znanych narzędzi takich jak Google Analytics. Nie kieruj się też sentymentem i nie wybieraj contentu, który podobał się Tobie – jak wiesz, nie zawsze pokrywa się to z tym, jak dany tekst czy wideo oceniali użytkownicy.

 

Drugie życie contentu

 

Malkontenci (już my Was znamy!) kiwną głową i powiedzą zapewne, że recykling treści to marne narzędzie dla leniwych, którzy nie mają głowy do tworzenia nowego contentu. Spieszymy donieść, że wcale tak nie jest!

To wreszcie duża szansa na to, że conent ponownie będzie rezonował, co szybko pokażą słupki klikalności czy statystyki podsumowujące ruch organiczny na stronie www.

 

Bądź przezorny i nie zamieniaj recyklingu w duplikaty

 

Na koniec, mała przestroga. Od recyklingu do duplikatu droga niedaleka. Musisz być na to uwrażliwiony, jeśli bierzesz się za przerabianie contentu. Pamiętaj, że w tej metodzie nie chodzi o bezwiedne powielanie tylko wykorzystanie potencjału istniejących już treści. Bądź dobry dla swoich odbiorców i zamiast nowego contentu, od czasu do czasu zaproponuj im odmienione wersje wideo, zdjęcia lub artykułu, który tak bardzo polubili w przeszłości. Dbajmy nie tylko o Planetę, ale i wirtualne środowisko, w którym wszyscy się poruszamy.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
O 281% więcej odwiedzin! Case Study ze współpracy z ADMED s.c. Ikona 03:55 min Efekty współpracy z Ogólnopolskim Centrum Zaopatrzenia Medycznego ADMED były dla nas bardzo zadowalające. Prawie potroiliśmy liczbę odwiedzin na stronie internetowej Klienta i zapewniliśmy jej widoczność na 991 fraz! Na co postawiliśmy, aby osiągnąć ten efekt? Czy spełniliśmy oczekiwania Klienta? Nie czekajcie - czytajcie nowe case study z tej kooperacji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:05 min 19.07.2012 TradeTracker, jedna z największych firm w branży marketingu internetowego, otwarła swoje biuro w Moskwie. Jest to pierwsze biuro otwarte na terenie Rosji, a już 13 biuro TradeTracker na świecie. Co nowego oferuje TradeTracker reklamodawcom? wynagrodzenie funkcjonuje na zasadzie „nie zarabiasz – nie płacisz”. Na naszym rynku i rynkach zachodnich taki model promocji strony internetowej działa już dosyć długo i zdążyliśmy się do niego przyzwyczaić. Natomiast w Rosji taki system jest właściwie nieznany, co może się wkrótce zmienić. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:30 min 14.02.2017 „Jak pozbyć się plamy z wina, Siri?” Jeszcze niedawno zadawanie swojemu telefonowi na głos pytań mogłoby zostać wzięte za objaw szaleństwa. Nie teraz – w związku ze wzrostem popularności metody wyszukiwania głosowego na ulicach coraz częściej możemy spotkać osoby dyskutujące ze swoimi smartfonami. Czy głosowe komendy mają szanse wyprzeć tradycyjne stukanie w klawiaturę? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700