Ikona 04:25 min Ikona 27.01.2022
Zmniejsza zużycie energii, wody i pozwala ograniczyć emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Jeśli jesteś eko, zapewne już wiesz, że chodzi o recykling. Zielony trend, który kojarzy się z troską o los Planety, zatacza coraz szersze kręgi i sukcesywnie zwiększa „swoje zasięgi”. Obecnie z powtórnym wykorzystaniem surowców spotkamy się w branży spożywczej, modowej oraz… content marketingu. Dzisiaj wyjaśniamy, czym jest recykling treści i jak roztropnie go wykorzystać, żeby nie zaśmiecać przypadkiem wirtualnej przestrzeni. Segregacja contentu, czas start!

 

Nie musisz wiecznie produkować nowego contentu

 

Spójrzmy prawdzie w oczy. Nawet jeśli masz milion pomysłów na minutę i zazwyczaj sypiesz nimi z rękawa, a kreatywnością dorównujesz najtęższym umysłom to… najprawdopodobniej przyjdzie moment, w którym na własnej skórze przekonasz się, czym jest syndrom wypalenia czy utrata weny. Może Ci się też przytrafić gorszy dzień, drogę przetnie Ci czarny niczym smoła kot lub najzwyczajniej w świecie wstaniesz lewą nogą. Jak jednak pracować i tworzyć oryginalny content, kiedy nic nie idzie po naszej myśli? Zamiast panikować, wypróbuj recyklingu treści! To prosty trik, który może odmienić Twoje podejście i ograniczyć nadprodukcję… nikomu niepotrzebnego contentu.

 

Less is more! Zaczynamy oszczędzanie czasu i energii i treści

 

Na wstępie musimy sobie jeszcze jedno wyjaśnić – jeśli hasło „recykling treści” wywołało u Ciebie gęsią skórkę i pomyślałeś o tym, że będziemy Cię namawiać do duplikowania contentu, spieszymy z zapewnieniem, że jedno z drugim nie ma nic wspólnego. A przynajmniej nie powinno, o ile dobrze wdrożymy ideę opartą na powtórnym wykorzystaniu treści. Sięganie po materiał, który już stworzyłeś, to jedynie sposób na rozsądne zarządzanie swoim czasem i zasobami. Do rzeczy, to czym tak właściwie jest recykling treści?
 
To nic innego jak ponowne wykorzystanie stworzonych wcześniej materiałów, o czym już wspomnieliśmy i podanie ich odbiorcom w innej, możliwie jak najatrakcyjniejszej formie. Nie będziemy gołosłowni i podamy kilka przykładów, dzięki którym w try miga zrozumiesz, na czym polega najbardziej zrównoważona hodowla treści online.

 

Jak produkować recykling online?

 

Zapewne masz w pamięci artykuł na blogu, podcast czy wideo, które odbiły się szerokim echem wśród odbiorców. To się po prostu pamięta! Masz to? Świetnie. Teraz uważnie przeczytaj, wysłuchaj lub obejrzyj materiał, który okazał się strzałem w dziesiątkę i do dzieła. To dobry moment na to, żebyś się zastanowił, jak jeszcze możesz wykorzystać potencjał contentu i sprawić, żeby znowu stał się najchętniej oglądaną, czytaną czy słuchaną treścią.
 
Wybrany content możesz w kilka chwil zamienić w atrakcyjną infografikę, którą podzielisz się w mediach społecznościowych, albo inaczej – rozwiń myśl zawartą w najchętniej klikanym newsletterze i zaplanuj e-book lub krótki poradnik dla klientów. Jeśli treść przypadła im do gustu wcześniej, być może teraz chętnie zapoznają się z jego kontynuacją, prawda? Najchętniej sharowane zdjęcie, które zrobiło furorę zamień w mema, a ulubiony wpis na blogu zaktualizuj o nowe dane, wzbogać o nieznane dotąd informacje lub opatrz ciekawymi grafikami ilustrującymi opisywane zagadnienie. Już rozumiesz?

Pst, przed przystąpieniem do misji z ponownym wykorzystaniem treści upewnij się, że wybrałeś content cieszący się popularnością – to zwiększy szansę na osiągnięcie dobrych zasięgów czy odnotowanie wysokiej liczby odsłon strony internetowej. Użyj do tego dobrze znanych narzędzi takich jak Google Analytics. Nie kieruj się też sentymentem i nie wybieraj contentu, który podobał się Tobie – jak wiesz, nie zawsze pokrywa się to z tym, jak dany tekst czy wideo oceniali użytkownicy.

 

Drugie życie contentu

 

Malkontenci (już my Was znamy!) kiwną głową i powiedzą zapewne, że recykling treści to marne narzędzie dla leniwych, którzy nie mają głowy do tworzenia nowego contentu. Spieszymy donieść, że wcale tak nie jest!

To wreszcie duża szansa na to, że conent ponownie będzie rezonował, co szybko pokażą słupki klikalności czy statystyki podsumowujące ruch organiczny na stronie www.

 

Bądź przezorny i nie zamieniaj recyklingu w duplikaty

 

Na koniec, mała przestroga. Od recyklingu do duplikatu droga niedaleka. Musisz być na to uwrażliwiony, jeśli bierzesz się za przerabianie contentu. Pamiętaj, że w tej metodzie nie chodzi o bezwiedne powielanie tylko wykorzystanie potencjału istniejących już treści. Bądź dobry dla swoich odbiorców i zamiast nowego contentu, od czasu do czasu zaproponuj im odmienione wersje wideo, zdjęcia lub artykułu, który tak bardzo polubili w przeszłości. Dbajmy nie tylko o Planetę, ale i wirtualne środowisko, w którym wszyscy się poruszamy.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Content graficzny — przyszłość (i teraźniejszość) marketingu internetowego Ikona 04:25 min 04.02.2022 Przyjęło się mówić, że o gustach się nie dyskutuje. Jednak można podyskutować o tym, co te „gusta" pobudza. Content graficzny z pewnością do takich bodźców należy. Nie ma co ukrywać - to właśnie na niego zwracamy uwagę w gąszczu tekstowych informacji. Czym właściwie jest content graficzny? Jakie korzyści daje stronie internetowej? Czy wpływa na pozycjonowanie? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest infografika, czyli o wizualnej stronie contentu Ikona 9:20 min 10.02.2022 Myśląc o contencie internetowym, zdecydowanie zbyt często skupiamy się na tekście pisanym. Wizualne sposoby na przekazywanie treści niosą za sobą ogromny, lecz nie zawsze w pełni wykorzystany potencjał – zarówno w obszarze pozycjonowania, jak i angażowania użytkownika. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest infografika, co jest istotne przy tworzeniu contentu graficznego oraz jakie stwarza on możliwości w kontekście SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bite, snack, meal – najlepszy przepis na apetyczny content. Nie tylko przy wigilijnym stole Ikona 04:45 min 22.12.2021 8 sekund! Tylko tyle czasu ma copywrier na przyciągnięcie uwagi skanującego treści użytkownika. Mało? Spokojnie, regularnie opowiadamy o tym, co zrobić, żeby treści były skuteczne. Dzisiaj na naszym blogu zrobi się wyjątkowo świątecznie, ale i smakowicie. Przybliżymy jedną z bardziej apetycznych technik tworzenia tekstów o wdzięcznej nazwie „bite, snack, meal” i podpowiemy, jak zaspokoić głód użytkowników. Będzie pysznie! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700