Ikona 02:30 min Ikona Sunrise System 16.04.2008

To dość popularna forma reklamowania się w Internecie. Ale … przypomnij sobie, ile razy kliknąłeś w banner wyskakujący na otwartej przez Ciebie stronie? Niewiele? No właśnie, to jest odpowiedź na pytanie o sensowność wydawania pieniędzy na tę formę promocji.

 

Reklamy Bannerowe w Internecie: Estetyczne, Lecz Nieskuteczne?

 

Bannery są estetyczne, często niebanalne, wyróżniają się z witryny. Są ładne i ciekawe. I to jest … ich wadą! Bo WYGLĄDAJĄ jak reklamy, a to ostatnia rzecz, jaką mają ochotę oglądać internauci. Kolejnym minusem jest sposób ich wykonania. Wykorzystanie efektownych programów takich jak Adobe Flash owocuje wizualnie atrakcyjną reklamą, ale jednocześnie spowalnia ich załadowanie na stronę – a „powoli” to nie jest ulubione słowo internautów serwujących po sieci niemal z prędkością światła (a na pewno z prędkością kliknięcia). Poza tym Adobe Flash wymaga, by użytkownik miał zainstalowaną i aktywną wtyczkę do odtwarzania elementów zrobionych w tym programie. A wielu internautów nie ma tego w swoich systemach i zobaczenie bannera jest w ich przypadku niemożliwe.

 

Czy Reklamy Bannerowe w Sieci Nadal Mają Sens?

 

Reklama, dość przecież kosztowna, trafia w próżnię, jest niezauważalna. Jest sztuką dla sztuki, nie dźwignią sprzedaży. Budowanie wizerunku marki za pomocą bannerów także mija się z celem – z powodów wymienionych przeze mnie powyżej. Internauta po prostu przeoczy coś, co prezentuje mu się jako reklamę. On szuka informacji, nie promocji, nie propagandy. Irytacja to najczęstsza reakcja na widok banneru. W swoim ostatnim badaniu ilościowym eye-tracking Jakob Nielsen wykazał, że:

  • reklamy bannerowe są omijane wzrokiem przez przytłaczającą większość użytkowników,
  • grupą, która nie jest „ślepa” na bannery, są jedynie dzieci do siódmego roku życia, które klikają na elementy wyróżniające się ilością kolorów i animacjami,
  • obrazki umieszczane w środku tekstu są często traktowane jako przeszkody i omijane, wyjątkiem są grafiki ściśle związane z tekstem,
  • grafiki rozmyte, małe, nieczytelne są automatycznie pomijane,
  • dużo większą uwagę badanych zwracały grafiki zawierające jakieś informacje, nie te mające jedynie walory estetyczne,
  • badani często patrzyli na fotografie, na których fotografowany patrzył prostu w obiektyw,
  • animacje przyciągają uwagę tylko wtedy, gdy są nieskomplikowane oraz mają związek z tekstem.

Krótko mówiąc, coraz trudniej zmusić użytkowników do kliknięcia. Alternatywą dla reklamy traktowanej jako zło konieczne jest reklama, której internauta sobie wręcz ZAŻYCZY. Czyli oferta pojawiająca się zgodnie z jego potrzebą. Możliwości takiej promocji, zwanej reklamą kontekstową, jest kilka. Należy do nich wykorzystanie wyszukiwarek oraz nakierowywanie linków sponsorowanych według ściśle dopasowanej grupy odbiorców. Można powiedzieć, że to reklama, o którą klient sam się prosi.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:55 min 23.05.2008 Jak użytkownik odbiera naszą stronę internetową? Gdzie w pierwszej kolejności kieruje wzrok? Zamiast snuć domysły i własne teorie warto postawić na eye tracking, czyli niewiarygodne narzędzie pozwalające na śledzenie ruchów gałki ocznej w trakcie korzystania ze strony internetowej bądź aplikacji. Zebrane w ten sposób dane przydadzą się m.in. podczas tworzenia strony internetowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:10 min 16.07.2008 Internet przestał być wyłącznie źródłem wiedzy. Obecnie z powodzeniem służy nam jako platforma do kontaktu, wymiany myśli, zakupów oraz, mimochodem, dzielenia się prywatnymi informacjami. Na te ostatnie czyhają hakerzy, pragnący wykorzystać naszą naiwność. Jak się przed nimi uchronić? Przede wszystkim należy zadbać, aby Sieć nie była dziurawa, za pomocą specjalnych zabezpieczeń. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:40 min 28.03.2008 Piszemy o przewadze kampanii linków sponsorowanych i pozycjonowania w wyszukiwarkach nad klasycznymi formami reklamy. Przybliżamy mocne strony tej formy promocji, tłumaczymy, dlaczego marketing internetowy jest obecnie najskuteczniejszym sposobem dotarcia do klienta. Warto zaczerpnąć tych informacji, by świadomie i skutecznie zarządzać promocją we własnej firmie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 18

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700