Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:30 min Ikona 16.04.2008

Czy warto inwestować w bannery reklamowe w Internecie?

To dość popularna forma reklamowania się w Internecie. Ale … przypomnij sobie, ile razy kliknąłeś w banner wyskakujący na otwartej przez Ciebie stronie? Niewiele? No właśnie, to jest odpowiedź na pytanie o sensowność wydawania pieniędzy na tę formę promocji.

 

Reklamy Bannerowe w Internecie: Estetyczne, Lecz Nieskuteczne?

 

Bannery są estetyczne, często niebanalne, wyróżniają się z witryny. Są ładne i ciekawe. I to jest … ich wadą! Bo WYGLĄDAJĄ jak reklamy, a to ostatnia rzecz, jaką mają ochotę oglądać internauci. Kolejnym minusem jest sposób ich wykonania. Wykorzystanie efektownych programów takich jak Adobe Flash owocuje wizualnie atrakcyjną reklamą, ale jednocześnie spowalnia ich załadowanie na stronę – a „powoli” to nie jest ulubione słowo internautów serwujących po sieci niemal z prędkością światła (a na pewno z prędkością kliknięcia). Poza tym Adobe Flash wymaga, by użytkownik miał zainstalowaną i aktywną wtyczkę do odtwarzania elementów zrobionych w tym programie. A wielu internautów nie ma tego w swoich systemach i zobaczenie bannera jest w ich przypadku niemożliwe.

 

Czy Reklamy Bannerowe w Sieci Nadal Mają Sens?

 

Reklama, dość przecież kosztowna, trafia w próżnię, jest niezauważalna. Jest sztuką dla sztuki, nie dźwignią sprzedaży. Budowanie wizerunku marki za pomocą bannerów także mija się z celem – z powodów wymienionych przeze mnie powyżej. Internauta po prostu przeoczy coś, co prezentuje mu się jako reklamę. On szuka informacji, nie promocji, nie propagandy. Irytacja to najczęstsza reakcja na widok banneru. W swoim ostatnim badaniu ilościowym eye-tracking Jakob Nielsen wykazał, że:

  • reklamy bannerowe są omijane wzrokiem przez przytłaczającą większość użytkowników,
  • grupą, która nie jest „ślepa” na bannery, są jedynie dzieci do siódmego roku życia, które klikają na elementy wyróżniające się ilością kolorów i animacjami,
  • obrazki umieszczane w środku tekstu są często traktowane jako przeszkody i omijane, wyjątkiem są grafiki ściśle związane z tekstem,
  • grafiki rozmyte, małe, nieczytelne są automatycznie pomijane,
  • dużo większą uwagę badanych zwracały grafiki zawierające jakieś informacje, nie te mające jedynie walory estetyczne,
  • badani często patrzyli na fotografie, na których fotografowany patrzył prostu w obiektyw,
  • animacje przyciągają uwagę tylko wtedy, gdy są nieskomplikowane oraz mają związek z tekstem.

Krótko mówiąc, coraz trudniej zmusić użytkowników do kliknięcia. Alternatywą dla reklamy traktowanej jako zło konieczne jest reklama, której internauta sobie wręcz ZAŻYCZY. Czyli oferta pojawiająca się zgodnie z jego potrzebą. Możliwości takiej promocji, zwanej reklamą kontekstową, jest kilka. Należy do nich wykorzystanie wyszukiwarek oraz nakierowywanie linków sponsorowanych według ściśle dopasowanej grupy odbiorców. Można powiedzieć, że to reklama, o którą klient sam się prosi.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55