Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:30 min Ikona 11.04.2008

Copywriting – poezja naszych czasów

null

 

SEO copywriter: jak pogodzić potrzeby ludzi i robotów?

Uszczęśliwienie normalnych czytelników i robotów sieciowych w jednym momencie – oto bojowe zadanie SEO copywritera.

Copywriting, czyli kreatywne pisanie, to podstawowe narzędzie w reklamie. To mówienie o tym samym, co konkurencja, ale innym językiem. W przypadku pozycjonowania copywriting jest bronią strategiczną – w wyszukiwarkach trwa bowiem wojna na słowa. Pisanie tekstów w celu zachęcenia kogoś do jakiejś decyzji lub zbudowania wizerunku opisywanej rzeczy jest jak wiersz – odwołuje się do potrzeb i marzeń, ma wywołać określone napięcie (chęć posiadania na przykład), ma zadziałać na emocje. Dlatego specjaliści od copywritingu mają za zadanie przekonać nas do czegoś nie za pomocą racjonalnych argumentów, lecz dotykając w czułe miejsca. Łatwo jednak zauważyć, że nie można przesadzić z szablonową manipulacją za pomocą słów. Perswazyjne teksty, pełne „ochów” i „achów” nad zachwalanym produktem i zupełnie lekceważące bystry osąd i rozsądek reklamożercy – to prosta droga do zirytowania odbiorcy.

SEO copywriting: sztuka tworzenia treści, które są jednocześnie skuteczne i wartościowe

Konieczność zgrabnego używania słów jest szczególnia ważna przy optymalizowaniu stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Copywriter musi przeredagować zawartość strony i jej podstron tak, by zawierała wyrażenia kluczowe w określonej częstotliwości. Dopiero wówczas roboty sieciowe potraktują taką stronę przyjaźnie – zauważą ją, gdy internauta wpisze owe wyrażenia jako zapytania dla wyszukiwarki. Jak jednak zamieścić nierzadko złożone słowa kluczowe w spójnym, logicznym tekście? W tym właśnie tkwi cała sztuka. Copywriter redagujący tradycyjne materiały czy hasła reklamowe posiada nieograniczone możliwości – może użyć słów, jakich zechce, jakie mu się skojarzą, może bawić się aluzjami, metaforami, gierkami słownymi. SEO copywriter ma za swego sprzymierzeńca – i wroga – zasady gramatyczne języka. Internauci pasjami wpisują w wyszukiwarki frazy typu: „odchudzanie Honolulu”. Umieszczenie tej frazy w niedługim tekście na stronie głównej, kilkakrotnie i dokładnie w tej postaci, to łamigłówka dla piszącego, który: a) nie jest językowym flejtuchem; b) nie jest dyslektykiem / dysgrafem /dysortografem; c) nie jest analfabetą i wreszcie d) szanuje czytelników. Naturalne użycie języka każe bowiem napisać w sensownym tekście przede wszystkim, że „w Honolulu” – ale to najmniejszy stopień trudności. Szczególnie polszczyzna stawia wysokie wymagania przed SEO copywriter’em – wpisywanie na przykład angielskich fraz w różnych kontekstach nie jest wielkim problemem, bo w tym języku odmiana przez przypadki nie wymaga końcówek czy zmian rdzenia słowa. Ale pisanie po polsku, żeby było po polsku, wymaga jednak pogłówkowania. Gramatyka nie może być kreatywna 😉

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 11.02.2010 W dobie kryzysu gospodarczego część firm zwiększa inwestycje, część szuka oszczędności. A niektóre sektory gospodarki i branże bardzo szybko się rozwijają. Jak pokazuje niedawno przeprowadzony raport wyszukiwań w 2009 roku, wyszukiwarki internetowe, w tym przede wszystkim (oczywiście) Google, przeżywają wciąż dobę gigantycznego wzrostu popularności. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Nieprawidłowe kliknięcia w AdWords Ikona 01:55 min 21.12.2010 Nieprawidłowe kliknięcia są elementem prawie każdej kampanii AdWords. I niestety nie możemy zrobić nic, żeby się ich skutecznie ustrzec. Jednak w trosce o najwyższą jakość kampanii - Google odfiltrowuje setki, tysiące, miliony podejrzanych kliknięć z kont swoich klientów. Wszystko po to, aby reklamodawca był zadowolony, a zysk Google dynamicznie rósł. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:55 min 04.05.2011 Po kilku miesiącach intensywnych prac i starannego wyboru kadr - rusza kolejne centrum kompetencyjne. Nowe Centrum Performance Marketing zlokalizowaliśmy w regionie, w którym drzemie niewykorzystany jeszcze potencjał - młodzi, ambitni z "pokolenia online". Dla naszych obecnych i potencjalnych klientów ważna jest informacja, że Centrum staje się węzłowym zapleczem technologicznym i kompetencyjnym, odpowiedzialnym za konsulting, analitykę i nowe usługi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700