Ikona 02:30 min Ikona 11.04.2008

null

 

SEO copywriter: jak pogodzić potrzeby ludzi i robotów?

Uszczęśliwienie normalnych czytelników i robotów sieciowych w jednym momencie – oto bojowe zadanie SEO copywritera.

Copywriting, czyli kreatywne pisanie, to podstawowe narzędzie w reklamie. To mówienie o tym samym, co konkurencja, ale innym językiem. W przypadku pozycjonowania copywriting jest bronią strategiczną – w wyszukiwarkach trwa bowiem wojna na słowa. Pisanie tekstów w celu zachęcenia kogoś do jakiejś decyzji lub zbudowania wizerunku opisywanej rzeczy jest jak wiersz – odwołuje się do potrzeb i marzeń, ma wywołać określone napięcie (chęć posiadania na przykład), ma zadziałać na emocje. Dlatego specjaliści od copywritingu mają za zadanie przekonać nas do czegoś nie za pomocą racjonalnych argumentów, lecz dotykając w czułe miejsca. Łatwo jednak zauważyć, że nie można przesadzić z szablonową manipulacją za pomocą słów. Perswazyjne teksty, pełne „ochów” i „achów” nad zachwalanym produktem i zupełnie lekceważące bystry osąd i rozsądek reklamożercy – to prosta droga do zirytowania odbiorcy.

SEO copywriting: sztuka tworzenia treści, które są jednocześnie skuteczne i wartościowe

Konieczność zgrabnego używania słów jest szczególnia ważna przy optymalizowaniu stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Copywriter musi przeredagować zawartość strony i jej podstron tak, by zawierała wyrażenia kluczowe w określonej częstotliwości. Dopiero wówczas roboty sieciowe potraktują taką stronę przyjaźnie – zauważą ją, gdy internauta wpisze owe wyrażenia jako zapytania dla wyszukiwarki. Jak jednak zamieścić nierzadko złożone słowa kluczowe w spójnym, logicznym tekście? W tym właśnie tkwi cała sztuka. Copywriter redagujący tradycyjne materiały czy hasła reklamowe posiada nieograniczone możliwości – może użyć słów, jakich zechce, jakie mu się skojarzą, może bawić się aluzjami, metaforami, gierkami słownymi. SEO copywriter ma za swego sprzymierzeńca – i wroga – zasady gramatyczne języka. Internauci pasjami wpisują w wyszukiwarki frazy typu: „odchudzanie Honolulu”. Umieszczenie tej frazy w niedługim tekście na stronie głównej, kilkakrotnie i dokładnie w tej postaci, to łamigłówka dla piszącego, który: a) nie jest językowym flejtuchem; b) nie jest dyslektykiem / dysgrafem /dysortografem; c) nie jest analfabetą i wreszcie d) szanuje czytelników. Naturalne użycie języka każe bowiem napisać w sensownym tekście przede wszystkim, że „w Honolulu” – ale to najmniejszy stopień trudności. Szczególnie polszczyzna stawia wysokie wymagania przed SEO copywriter’em – wpisywanie na przykład angielskich fraz w różnych kontekstach nie jest wielkim problemem, bo w tym języku odmiana przez przypadki nie wymaga końcówek czy zmian rdzenia słowa. Ale pisanie po polsku, żeby było po polsku, wymaga jednak pogłówkowania. Gramatyka nie może być kreatywna 😉

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:25 min 24.09.2008 Nie oszukujmy się - często szukamy drogi na skróty. Niestety w pozycjonowaniu może to przynieść skutek odwrotny do zamierzonego: zamiast wysokich pozycji możemy zniknąć w odmętach piątej i dalszych podstron wyników wyszukiwania. Kopiowanie treści ze stron konkurencji nie jest więc dobrym pomysłem. Koniecznie należy tworzyć treści użyteczne, fachowe, informacyjne - zgodnie z zasadami SEO Copywritingu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dobre słowo Ikona 01:10 min 04.11.2008 Język jest żywym organizmem - ewoluuje w coraz wymyślne formy lub ulega uproszczeniu. Z tym drugim zjawiskiem mamy do czynienia my, korzystający na co dzień z Sieci. Język Internetu zostaje zniekształcony przez formę komunikatu, jaki stosujemy do tego, aby się porozumieć: naszpikowaną obrazkami i skrótami myślowymi. Pamiętajmy jednak, że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:40 min 04.01.2013 SEO Copywriting jest pojęciem stosunkowo nowym, które powstało w przeciągu ostatnich kilkunastu lat, jako następstwo rozwoju technologii internetowych oraz marketingu w wyszukiwarkach. Wbrew pozorom pisanie takich tekstów nie jest łatwe. Obecnie głównym celem SEO Copywritingu jest opracowywanie naturalnych, przyjaznych dla internautów treści, łączących w sobie obecność fraz kluczowych z pożytecznymi i ciekawymi dla  odbiorców informacjami. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700